Regels verzameltopics weer veranderd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Regels verzameltopics weer veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 21:47

Citaat:
Fotoverzameltopics
Een nieuwtje op fotogebied: vanaf 1-11-11 wordt het toegestaan om fotoverzameltopics te plaatsen.
Omdat niet iedereen in zo'n topic terecht wil komen, bijvoorbeeld door een trage internetverbinding of mobiel bokken stellen we het gebruik van de tag [FOTO] als voorwaarde.
Er geldt in principe geen limiet op het maximaal te plaatsen foto's; we willen hierbij wel een beroep doen op ieders gezond verstand. Zorg dus dat je wel selectief blijft in hetgeen je plaatst; show je nieuwe hoofdstel betekent niet dat je 20 foto's uit nét een andere hoek hoeft te plaatsen, maar dat je wél ruimte hebt om net dat ene detail nog in close up toe te voegen. Dat een topic "vriend+paard" prima is, maar dat je je realiseert dat niemand zit te wachten op 15 foto's van zelfde vriendje met zelfde paard. Maar dat je wel die ene hele leuke foto er nog bij kunt zetten waarop je vriend in zijn achterste gehapt werd nadat het poseren klaar was.
De FOTO-tag is echter wel een aanvulling, en geen vervanging. In topics waarin foto's worden geplaatst ter illustratie geldt er nog steeds een maximum van 2, en voor de ITP/HAW-fora blijft er een maximum van 15 foto's.

Mocht blijken dat er een complete wildgroei ontstaat of deze mogelijkheid veelvuldig misbruikt gaan worden dan zal er gekeken worden of het nodig is strakkere regels op te stellen. We hopen en vertrouwen er echter op het een leuke aanvulling is.

En dan uit een recent verzameltopic
Citaat:
Moderatoropmerking:
Als richtlijn in dit topic willen we 2 zichtbare foto's aanhouden. We verzoeken jullie om vanaf nu eventuele overige foto's in link te zetten

Ik vind dit toch wel erg tegenstrijdig worden hoor! Heel erg vreemd dater ineens weer andere regels aangehouden worden. Nijgt toch weer naar meten met twee maten op deze manier!

Oscar
Forumcoördinator

Re: Regels verzameltopics weer veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:55

Ik vermoed dat het niet zozeer meten met twee maten is, maar dat er sprake is van een misverstand. Ik ga even contact opnemen met de mods en dan komen we er zo snel mogelijk op terug :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 22:07

Nou ja, de mod opmerking gaat regelrecht tegen de gestelde regels in. Dat zijn twee verschillende regels = twee maten inprinciepe.
Ik ben erg benieuwd wat nu de bedoeling is van deze opmerking in dat betreffende topic. Is pas op de eerste blz en er is verder niet in gemod (behalve het veranderen van de openingspost) dus vind het een beetje vreemde opmerking. Zijn ook geen extreme hoeveelheden foto's geplaatst ofzo.
Juist omdat de regels van max aantal foto's zijn losgelaten vind ik het raar.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:09

Evelli schreef:
Nou ja, de mod opmerking gaat regelrecht tegen de gestelde regels in. Dat zijn twee verschillende regels = twee maten inprinciepe.
Ik ben erg benieuwd wat nu de bedoeling is van deze opmerking in dat betreffende topic. Is pas op de eerste blz en er is verder niet in gemod (behalve het veranderen van de openingspost) dus vind het een beetje vreemde opmerking. Zijn ook geen extreme hoeveelheden foto's geplaatst ofzo.
Juist omdat de regels van max aantal foto's zijn losgelaten vind ik het raar.

Misschien gaat het inderdaad om een misverstand en krijgt de betreffende FM niet veel te maken met verzameltopics. Nu kwam hij/zij er wel 1 tegen en was even de nieuwe regel vergeten :)
Foutje maken kan iedereen overkomen.
Even reactie vanuit het team dus afwachten lijkt mij verstandig.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:45

Evelli, ik heb even overleg gehad en het lijkt inderdaad op een misverstand te berusten.
De post in het bewuste topic is ondertussen aangepast. Excuus voor het misverstand!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 22:46

Super. Bedankt voor je moeite!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:12

Graag gedaan :)