wat vinden jullie. mening gevraagd en oplossing..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

wat vinden jullie. mening gevraagd en oplossing..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:01

ik wil jullie mening aangezien ze de afspraken niet na komt en ik nog beschuldig word van iets wat ik niet gedaan heb.

28 april een sjabrak ontvangen, hij zou zo goed als nieuw zijn en gewassen(hij was gewoon nog vies vond hem nog iets van kleur verschoten maar goed.. kon hem wassen)
d
21,76 inclusief verzenden heb nog een deken er bij laten verzenden van 20 euro... deze heb ik 1 dag later overgemaakt.

sjabrak moest een dressuur full zijn.
nou bij aankomst al duidelijk een of een VHZ of een pony/cob dressuur sjabrak.

zie foto de linker is van me zelf een VHZ (geen full)en de rechter overgenomen

Afbeelding

maar mvr bleef volhouden dat het een dressuur full is en dat stond gewoon op het labeltje
nou ik het labeltje zoeken nergens te vinden
maar wat duidelijk te zien was er gewoon uit geknipt was
dus ik mailde haar dat

het kwam er dus op neer dat ik dat lusje er gewoon in zat toen ze hem verzond en dat ik het er zelf uit geknipt had
nou daar zak je broek toch vanaf.
waarom zou ik een lusje er uit knippen als het toch duidelijk te zien is dat het geen juiste maat is

ik haar foto's gestuurd van hier boven

en deze foto origineel full dressuur
ik weet niet maar die andere is dan wel heel erg klein

Afbeelding

moet even de foto zoeken, want ik heb s middag's het zelfde sjabrak gekocht alleen de bies in een andere kleur
maar daar staat dus echt full dressuur in
het verschil was weer duidelijk te zien.

maar goed ik mocht hem na veel gemail weer terug sturen
maar omdat ik weer verzendkosten moest betalen vond ik het niet meer als logische dat ik gewoon 21,76 zou terug gestort zou krijgen

het feit blijft dat het geen full dressuur sjabrak is en ik nog beschuldigd word van dat lusje er uit geknipt was door mij zelf.

nou daar ging ze niet mee akkoord ze zou de helft van de verzendkosten overmaken

staat er dus gisteren 15 euro op me rekening..
nou ik vind dat je je afspraken moet nakomen
ik haar weer gemailt vanmorgen
nou ze had marktplaats jurdische loket gemailt en ze is dat niet verplicht, verzendkosten terug te betalen.
(snap niet waarom ze MP heeft gemailt heb hem via bokt gekocht)

wat vinden jullie... nou van dat sjabrak
vinden jullie dit een full dressuur, of ligt het toch echt aan mij
en daarbij die beschuldiging vind ik nog het ergste
en dan nog vind ik dat je je afspraak moet nakomen en het juiste bedrag van 15 euro en de helft van verzenden.. wat dat mailde ze mij..

MusicIsLife

Re: wat vinden jullie. mening gevraagd en oplossing..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:04

Dit is indd wel een ponydekje

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:07

o ligt dus niet aan mij... is toch duidelijk te zien

ik had hem gekocht voor een fotoshoot de 29 ste dus al helemaal blij dat hij binnen was
ben ik dus s middags toch nog maar naar een winkel gereden en vond het zelfde dekje alleen echt in een full dressuur alleen andere kleur bies
krijg alleen die foto niet geupt.. :(

moet effe kijken hoe ik dat moet gaan vogelen

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:08

Heej,
Ik zou me er nu niet meer zo druk om maken. Natuurlijk: Het is zonde van je geld en natuurlijk: Je hebt gelijk dat ze je meer geld terug zou moeten storten. Het is ook raar gegaan. Maar ik zou niet hier mijn hele humeur door laten verpesten.
Ik denk dat je hier gewoon een goede les uit kan halen, namelijk dat je misschien iets voorzichtiger moet zijn met het bestellen via internet. Je loopt niet veel geld verlies.
Laatst is mijn goede fiets gestolen bij een station. Ik loop daardoor een paar 100 euro verlies en ook nog een maand zonder fiets zitten als student... Sommige mensen zijn nu eenmaal zo.
Pieker niet te veel over dingen waar je niks meer aan kunt doen (en ja, ik weet dat dat moeilijk is =P).

Succes!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:35

AlphaDaemon schreef:
Heej,
Ik zou me er nu niet meer zo druk om maken. Natuurlijk: Het is zonde van je geld en natuurlijk: Je hebt gelijk dat ze je meer geld terug zou moeten storten. Het is ook raar gegaan. Maar ik zou niet hier mijn hele humeur door laten verpesten.
Ik denk dat je hier gewoon een goede les uit kan halen, namelijk dat je misschien iets voorzichtiger moet zijn met het bestellen via internet. Je loopt niet veel geld verlies.
Laatst is mijn goede fiets gestolen bij een station. Ik loop daardoor een paar 100 euro verlies en ook nog een maand zonder fiets zitten als student... Sommige mensen zijn nu eenmaal zo.
Pieker niet te veel over dingen waar je niks meer aan kunt doen (en ja, ik weet dat dat moeilijk is =P).

Succes!

mmm ja jij kan je fiets dubbel op slot zetten :D :D

het is wel geld waar ik hard voor werk om iets leuks te kopen
je koopt het van een bokker nou dan weet je denk zelf ook wel dat dit geen dressuur full is
daar vertrouw je toch iemand op

het gaat om het feit dat ik eigenlijk gelijk heb en ze niet toegeeft
en ze zegt van niet en mij nog beschuldigen van het feit dat ik het lusje er uit geknipt heb
dat ze de afspraken niet nakomt vind ik ook niet kunnen..

ze zou 15 euro en de helft van verzendkosten overmaken
dan moet je niet vervolgens alleen 15 euro overmaken

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:38

Ik heb dit dekje ook, komt bij de Lidl vandaan. Maar bij mij staat er wel full in maar ze vallen erg klein. Er was maar 1 maat van te koop zover ik weet.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:27

aisie schreef:
Ik heb dit dekje ook, komt bij de Lidl vandaan. Maar bij mij staat er wel full in maar ze vallen erg klein. Er was maar 1 maat van te koop zover ik weet.

o nou ben ik dus wel heel benieuwd wat hij kosten nieuw :+ :+
vind hem eigenlijk niet op een dressuur model lijken..

maar dan nog heb ik het lusje er niet uitgeknipt :D :D en kan ik het dus niet nakijken.. wat er in stond
maar ja foto zegt denk al genoeg..

ik heb hem dan nu precies de zelfde van hkm en ik zag in dit dekje 2 lusjes zitten die op precies de zelfde plek zaten als die ik overgenomen had(zijn het bij jou ook 2 lusjes)

de rechter heb ik zelf gekocht..
Afbeelding

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:04

Volgens mij was hij nieuw iets van 20 euro maar dat weet ik niet meer precies. Maar er stond wel op dat het dressuur en full was maar ze vallen erg klein ja, die van mij is net zo groot als die van jou. Is precies dezelfde.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:12

Het is inderdaad een Lidl-dekje, die vallen een maat kleiner. Nieuwprijs was 15-20 euro.

het is sneu voor jou dat je in de boot genomen bent, maar daar doe je helemaal niets meer aan, dat is het risico van handelen via internet. Dan moet je uitgaan van de eerlijkheid van de ander. Ik zou blij zijn met de terug geboekte 15 euro, de meesten zijn niet zo coulant, en gewoon geen zaken meer met deze persoon doen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:18

Je kan ook zien dat die HKM wel anders is. Die is iets teruggesneden op de schoft.

Balen, maar het is dus wel een dressuur dekje en blijkbaar wel full. De verkoopster heeft dus eigenlijk helemaal niks verkeerd gedaan. Behalve dan zeggen dat jij het label eruit geknipt zou hebben.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 15:25

nou hij valt wel erg klein wel heel erg klein.

en voel ik me nog genaaid als hij maar 15 euro was

je kon echt zien dat hij gewassen was een keer
daarbij zat hij nog onder de haren en de biezen waren smerig...
(o dat kwam er ook nog op neer dat hij helemaal schoon was weggegaan)

maar dan nog vind ik gewoon dat je je afspraak moet na komen en het bedrag moet terugstorten wat ze zelf aangaf.

weet je en eerlijkheid duurt langs..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:47

Het forum Marktzaken is bedoeld om technische problemen met de BoktMarkt aan te kaarten en ideeen uit te wisselen.
Wanneer een transactie die via de BoktMarkt gelopen is niet naar tevredenheid afgewerkt is, dan is het eigenlijk niet de bedoeling om daar een openbaar topic over te openen. Wat wel een optie is, is je zaak voorleggen aan 1 van de leden van de Bezwaarcommissie zodat er evt. een bemiddelingszaak gestart kan worden om tot een oplossing te komen.
Meer hierover kun je hier lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waar_ ... transactie

Ik zal hier een slotje op zetten.