Voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Langebaas

Voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:19

Hallo,
Even voorstellen;
Onze dochter is begonnen met ponyrijden, nog een echte beginner dus....
Ikzelf ben erg bang voor pony's/paarden, maar vind het geweldig te kijken en erover te leren.
We zijn rustig op zoek naar een pony voor onze dochter en zodoende heb ik ons aangemeld.
Het is erg leuk en leerzaam te lezen wat er zoal in de paardenwerled gebeurd.
Van huis uit opgegroeid met paarden en vroeger pony's, nu nog steeds, vader/opa is een paardenman in hart en nieren en fokt zo nu en dan uit mooie combinaties.

Ik hoop op veel leesplezier, ook de duitse dog is vertegenwoordigd heb ik gemerkt, en hoop op een gezellig en informatieve "samenwerking"

Groet Petra de lange

Thenexttry

Re: Voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:21

Welkom hier :)
waar ik wel benieuwd naar ben is de leeftijd van je dochter, en hoelang ze nu rijd?

Zal je vast nog wel op dit forum tegenkomen :)

Langebaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 22:45

Hoi, bedankt voor je reactie.
Dochter is 7 jaar, bijna 8.
Ze rijdt vanaf november op een "leen"pony in de les.
Voorheen een half jaar op een manegepony gelest. Dit werkte helaas niet voor haar; steeds weer een andere pony, van groot naar klein en "dik"en dun. Voor een onzekere 6 jarige was dat niet een succes. Met de pony waar ze nu mee rijdt gaat het fantastisch; een wat oudere merrie die nergens meer van op kijkt en op stem en been alles heel goed doet! Ze hebben beiden erg veel plezier aan elkaar! Helaas gaat de eigenaresse verhuizen en zodoende zoeken we een andere brave en rustige pony. A.s. vrijdag gaan we kijken bij een evt geschikte kandidaat! Erg spannend!

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:48

Hooi :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:14

och ik wou dat ik op die leeftijd al een eigen paard had gehad. haha
maar even serieus bedoelt.

natuurlijk vind ik het super leuk voor jullie,maar ik hoop wel dat je je bewust bent van het feit dat je dochter op die leeftijd niet de verantwoordelijkheid heef om voor het paard te zorgen.. je zal altijd aanwezig moeten zijn, en dit kost ook veel tijd voor jou.
ook is het vaak zo dat die kinderen op die leeftijd ook ineens kunnen omslaan en een eigen paard misschien toch niet zo leuk is.

ik zou denk ik toch de keuze maken om voor je dochter een verzorgpony/leasepony te zoeken voor de eerste tijd. zo kan jij maar ook je dochter wennen aan het idee.

want wie moet haar begeleiden als je zelf zegt er bang voor te zijn. ik denk niet dat het voor je dochter alleen mogelijk is. en niet iedereen zal zin en tijd hebben je dochter telkens te begeleiden

ik bedoel dit niet negatief maar hoop gewoon dat je hier goed over na denkt.

Langebaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 23:38

hoi,
Dikke prima hoor, tips en adviezen zijn zeker welkom.
De pony zal in principe niet thuis gestald worden, maar 500 mtr verderop, boerderij met meerdere paarden, veulens, enters en twenters en ook nog een jongere pony van 5. Is bij mijn vader die zijn hele daginvulling wijdt aan zijn paardebeesten... Uiteraard geef ik m'n dochter niet de verantwoordelijkheid voor de pony, dat zou te zot zijn....Wel is het zo dat ze dagelijks daar te vinden is, veel met opa en de paarden bezig is. Opa zelf heeft met dochters altijd stad en land afgereden om met lessen, training en concoursen af te sjouwen en met succes. Nu is het zijn kleindochter die graag wil en dat pakt hij maar al te graag op. We hebben al eerder een shetlander gehad, tuttelpony, welke met veel plezier opgepoetst en bereden werd (rondjes rijden) . Helaas hebben we deze pony 1.5 jaar geleden in moeten laten slapen.
De lessen worden ook door opa verzorgd, qua begeleiding, dus eigenlijk denk ik dat dit helemaal goed gaat komen.
Hopelijk heb je nu een beetje een indruk, zo niet dan vraag je maar gerust!
Groet Petra