Bokt beschermt tere kinderzieltjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Bokt beschermt tere kinderzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:43

Niet als kritiek op het team bedoelt, maar ben benieuwd hoe anderen hier over denken.

Sinds kort weet ik dat het op bokt niet is toegestaan schokkende foto's te plaatsen. Dus geen dode of stervende dieren/mensen, mishandeling, etc. (hmmz, staan toch regelmatig dergelijke dingen op VN, maar vooruit).

Rede hiervoor is dat bokt door aardig wat jonge gebruikers bezocht wordt, en bokt is van mening dat die hier tegen beschermt moeten worden.

Ik vind dit eigenlijk onzin en niet de verantwoording van bokt.
De TV schreeuwt de hele dag dood en verderf (zie de beelden van Khadaffi zo nog langs komen), maar bokt moet tere kinderzieltjes beschermen :?

Ik ben van mening dat dit de taak van de ouders is. Kinderen kunnen dergelijke beelden heel eenvoudig via google al tegen komen, of op een willekeurige nieuws site. Wil je dat als ouder niet? Dan laat je je kind niet zonder toezicht op internet, of je gooit er een speciaal filter op of weet ik veel.

Ook al vermeld je van te voren: pas op: Schokkend! En plaats je de foto in link, is het nog niet toegestaan.
Echter, foto's van een boktpaard wat een ongeluk heeft gehad en waarvan zijn been helemaal open ligt, mag weer wel :?

Dus ik vind A: dat deze verantwoording niet bij bokt ligt
en B: Dat het áls je het dan zo doet, het alles of niets moet zijn. Dus niet uitzondering hier en uitzondering daar.

Ben benieuwd naar meningen ?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:45

Hoef ik weinig woorden aan vuil te maken, ben het volkomen met je eens! :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:46

Nouja zeg! Moeten -volgens jou- dus mijn ouders naast mij komen zitten of ik geen dierenmishandeling kijkt?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:46

Met dit punt ben ik het eens.
Maar als kinderen er tóch naar kijken en kinderen houden daar slechte gedachten aan over, heeft het beheer hier allemaal klagende ouders.

Nayomie

Re: Bokt beschermt tere kinderzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:47

@Sjors
Zo erg hoeft het ook weer niet te zijn. Maar ik denk dat het meer om het punt gaat dat het kind geen traumatische herinneringen overhouden aan die foto's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:47

@ sjors: Als jij dat zo uit legt, be my guest :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:48

nee, ze bedoeld dat als jij googled paard dat er dan ook een paard met een hap uit zijn kont op de foto kan staan. dat als jij bloed intyped voor een werkstuk er dan ook op eens een zelfmoordterrorist uit kan komen. Als jij het nieuws kijkt zie je meer schokkende dingen dan als je 2 uur op bokt zit.

Ik ben het met TS eens. je kan zelf kiezen of je op de link klikt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:50

Ja en nee. Bokt is een paardenforum, dat door zijn karakter an sich al veel jongeren aantrekt. Dus dat de inhoud dan gefilterd wordt op wat geschikt is voor de doelgroep, is niet zo heel vreemd. Het zou alleen wellicht beter zijn een 18+ gedeelte op de site te hebben, zodat ze de niet-jongeren, die ook onder de doelgroep vallen, ook tegemoet komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:50

Is een idee, maarja, 18+, gaan alle 16 en 17 jarige weer over de flos ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:51

Ik ben van mening, zet de foto in een link, schrijf erbij dat het schokkend is/kan zijn, en verder klaar uit. Kind beslist dan zelf, met behulp van een ouder, of die dat mag openen ja of nee.

@Mylittlejoy, ik zit zelf persoonlijk niet te wachten op allemaal kinderpraat hoor. := Ben dan wel 14 maar ga toch liever met volwassene

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:52

Als Bokt het écht niet wil, dan ook niet op VN is mijn mening.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:52

Biggers schreef:
Met dit punt ben ik het eens.
Maar als kinderen er tóch naar kijken en kinderen houden daar slechte gedachten aan over, heeft het beheer hier allemaal klagende ouders.

Moeten ze er maar niet naar kijken? Er staat vaak wel een waarschuwing bij.. Dan hebben die ouders niets te zeuren vind ik want dan klikken ze het nog zelf aan :j

Yuris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:53

Ik vind dat Bokt medeverantwoordelijk is voor wat zij aanbiedt. Hoe je het in je OP opschrijft: "tere kinderzieltjes" komt op mij niet helemaal serieus over, het lijkt alsof je het onderschat. Nare beelden kunnen er behoorlijk inhakken, vooral bij kinderen. Het is dan een taak van volwassenen om hen hiervoor te beschermen. Maar misschien bedoel je het niet zo. Dat je overal de meest vreselijke foto's en filmpjes tegenkomt, hoeft niet te betekenen dat Bokt dat dan ook moet doen. Ik vind het een teken van beschaving als je hierover een goed beleid hebt. Bokt is openbaar, iedereen kan erop komen. Niet iedereen kan voor zichzelf filteren wat hij of zij wel of niet aan kan, zeker niet als je 11 bent. Dat zal jou en mij als vowassenen wel lukken, hoewel ik ook niet zit te wachten op vreselijke beelden. En wat de een vreselijk vindt, is voor de ander misschien weer peanuts. Daarom is het goed dat Bokt daar zelf afspraken over heeft gemaakt. Ik ben het wel met je eens dat het dan ook niet in nieuwsberichten mag. Dan ook echt 1 lijn trekken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:53

Helemaal mee eens! Ik snap best dat Bokt hier regels voor heeft maar naar mijn inziens moeten ze dan ook geen shockerende berichten over rituele paardenmarteling op de voorpagina zetten.

Oh enne, in een voorpagina bericht staat ook vaak Foto kan als schokkend worden ervaren waarom mag dat op de voorpagina wel en ik andere topics niet? :?
Laatst bijgewerkt door Captain op 10-05-12 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:54

Biggers schreef:
Ik ben van mening, zet de foto in een link, schrijf erbij dat het schokkend is/kan zijn, en verder klaar uit. Kind beslist dan zelf, met behulp van een ouder, of die dat mag openen ja of nee.

@Mylittlejoy, ik zit zelf persoonlijk niet te wachten op allemaal kinderpraat hoor. := Ben dan wel 14 maar ga toch liever met volwassene

sluit ik me bij aan, wat dan ook gebeurt is dat je twee kampen krijgt 1. onder de 18 en 1 boven de 18 dat lijkt mij ook niet de bedoeling

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:55

Ik als 'volwassenen' zit ook niet te wachten op schokkende foto's.... :o
Vind het plaatsen in een link dan een heel erg goed idee, dan kan iemand er zelf voor kiezen er wel of niet naar te kijken.
Weet eigenlijk niet of het dan wel of niet is toegestaan op bokt??

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:56

Een linkje, met de bijbehorende tekst in trant van; Let op: Schokkerende beelden!
Dan kan dit toch gewoon toegestaan worden? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:57

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:58

stef schreef:
Is een idee, maarja, 18+, gaan alle 16 en 17 jarige weer over de flos ;)

Dan eerder een 16+, maar dan nog. Ik ben nu bijna 16 en op mijn 12e keek ik ook wel eens in 'schokkende' topics en heb er nooit wat aan over gehouden :n
Uiteindelijk is het gewoon je eigen keus met wat je aanklinkt, niet die van de plaatser of het forumbeheer.
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 10-05-12 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:58

Kentaro schreef:
Vind het plaatsen in een link dan een heel erg goed idee, dan kan iemand er zelf voor kiezen er wel of niet naar te kijken.

nee (tenzij het medisch of VN betreft)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:59

Yuris schreef:
Ik vind dat Bokt medeverantwoordelijk is voor wat zij aanbiedt. Hoe je het in je OP opschrijft: "tere kinderzieltjes" komt op mij niet helemaal serieus over, het lijkt alsof je het onderschat. Nare beelden kunnen er behoorlijk inhakken, vooral bij kinderen. Het is dan een taak van volwassenen om hen hiervoor te beschermen. Maar misschien bedoel je het niet zo. Dat je overal de meest vreselijke foto's en filmpjes tegenkomt, hoeft niet te betekenen dat Bokt dat dan ook moet doen. Ik vind het een teken van beschaving als je hierover een goed beleid hebt. Bokt is openbaar, iedereen kan erop komen. Niet iedereen kan voor zichzelf filteren wat hij of zij wel of niet aan kan, zeker niet als je 11 bent. Dat zal jou en mij als vowassenen wel lukken, hoewel ik ook niet zit te wachten op vreselijke beelden. En wat de een vreselijk vindt, is voor de ander misschien weer peanuts. Daarom is het goed dat Bokt daar zelf afspraken over heeft gemaakt. Ik ben het wel met je eens dat het dan ook niet in nieuwsberichten mag. Dan ook echt 1 lijn trekken.

Hier kan ik me in vinden.
Ik denk dat dit o.a. na aanleiding van m'n topic is & ik snap dat daar lugubere plaatjes voorbij komen aangezien het om 'indrukwekkende' foto's gaat (en mensen deze schokkende dingen vaak dus ook indrukwekkend vinden), maar toch snap ik Bokt wel dat zij hier een grens aan willen stellen. Vanwege het bovenstaande dus. :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:00

ik ben het totaal met de OP eens!
ikzelf ben nog maar net 18, en vind júist de verhalen over zieke, gewonden paarden en dat soort dingen heel interessant, je leert er juist veel van.. denk dat meerdere 16/17 jarige er over zouden struikelen als er opeens een ban op zou komen, 18 plus dus..

en ik vind ook dat hoe het nu gebeurd gewoon goed is, een linkje, met een waarschuwing erbij. duidelijk genoeg toch?
de kinderen (en volwassenen) die slim genoeg zijn om bokt te kunnen vinden, om hier te kunnen meelezen, die kunnen dus ook de waarschuwing lezen als ze niet dat soort dingen willen zien.

en inderdaad, bij VN staan ook vaak genoeg 'schokkende' foto's, en dat mag dan weer wel?? %)

edit: ik heb er ook niks aan overgehouden dat ik al naar dat soort foto's keek toen ik klein was, of bijvoorbeeld voor een werkstuk over katten perongelijk naar 'poesjes.nl' surfde..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:01

Yuris schreef:
Ik vind dat Bokt medeverantwoordelijk is voor wat zij aanbiedt. Hoe je het in je OP opschrijft: "tere kinderzieltjes" komt op mij niet helemaal serieus over, het lijkt alsof je het onderschat. Nare beelden kunnen er behoorlijk inhakken, vooral bij kinderen. Het is dan een taak van volwassenen om hen hiervoor te beschermen

Even geknipt. "nare" beelden gaan het hele web over, ik noem even vorig jaar Wouter Weylandt die voor het oog van de camera zijn laatste adem uit blaast.. was gewoon op het nieuws. De dood van Khadaffi net zo.
En als een kind nu in google Khadaffi in tikt, komen er ook niet echt gezellige foto's langs, zonder aankondiging: Pas op, schokkend..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:02

stef schreef:
Kentaro schreef:

nee (tenzij het medisch of VN betreft)

Dan ben ik ook niet eens met het besluit dat dat niet mag!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:02

mylittlejoy schreef:
Ja en nee. Bokt is een paardenforum, dat door zijn karakter an sich al veel jongeren aantrekt. Dus dat de inhoud dan gefilterd wordt op wat geschikt is voor de doelgroep, is niet zo heel vreemd. Het zou alleen wellicht beter zijn een 18+ gedeelte op de site te hebben, zodat ze de niet-jongeren, die ook onder de doelgroep vallen, ook tegemoet komen.

Ja, dit vind ik ook wel een goede :j
Op een andere forum heb je dat ook, dan moet je je aanmelden met een reden waarom je dat forum ook in wil komen en moet je dus worden goedgekeurd :) (het zou dan handig zijn hier een speciale mod voor in te stellen die ook na aanleiding van posts van die gebruiker ook in kan schatten of diegene inderdaad van deze leeftijd is etc. , dus ik zou ook gelijk een aantal minimale posts dan doen net zoals je moet hebben om in het algemene gedeelte te komen)
Zo kun je proberen tegen te houden dat er jongere personen toch op dat gedeelte komen.