Waarom? En wat denken de Modjes wel niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Waarom? En wat denken de Modjes wel niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 07:44

Waarom is er zo een grote groep op Bokt die het zijn taak vindt om andere neer te halen. Ik kom niet anders dan topics tegen van Bokkers die zichzelf zo veel beter wanen dan anderen en het genoodzaakt vinden om dat gelijk ook maar duidelijk te maken.
Staat het topic je niet aan, prima, reageer dan niet! Laat andere mensen ook in hun waarde.
Daarbij snap ik dan ook niet wat de Modjes aan het doen zijn? Slapen?
Is het niet een deel van hun taak om Bokt toegankelijk en gebruikersvriendelijk te houden voor ALLE bokkers?
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij sommige topics, als dat sommige van jullie bij mijn topics zullen hebben. Maar waarom moeten er altijd gelijk met verwijten gesmeten worden. Neerbuigende opmerkingen en kleinerende uitspraken?
Ik snap niet dat Bokt in de afgelopen jaren zo heeft kunnen veranderen van een leuk spontaan forum voor paardenliefhebbers die hun verhalen wilde delen, naar een forum waar je haast niet eens meer iets durft te zeggen, omdat je op voorhand al kan verwachten dat je afgesnauwd gaat worden.
De sympatie is vaak ver te zoeken.
En ik geloof niet dat ik de enigste ben die dit denkt!

MirMy

Re: Waarom? En wat denken de Modjes wel niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:49

Mee eens! Soms denk ik dat ik gewoon te oud ben voor bokt, dat het daar aan ligt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:52

Ik denk ook dat je wel gelijk hebt. Vooral sommige jonge Bokkers worden "afgemaakt" als ze eens iets "fout" doen. Dat vind ik soms echt sneu... Ga zelf een pittige discussie gerust niet uit de weg ~~}> (vooral over bepaalde manieren van rijden) maar dat doe ik dan wel in de daarvoor speciaal geopende topics...
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 10-05-12 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:52

Ik vind jou titel van je tekst ook niet heel erg vriendelijk en netjes naar de mods, maar ergens vind ik dat je wel gelijk hebt. Er is veel commentaar op elkaar op bokt. Dat is al een reden dat ik als recreatie ruiter hier nooit rij foto's zal plaatsen, omdat ik altijd het gevoel heb dat je minstens m niveau moet hebben om niet afgesnauwt te worden.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:53

Nee, je bent zeker niet de enige LecyTinker! Ik ben het helemaal met je eens!

Ik vraag me ook werkelijk af waar de mod's zijn op dat moment....
Gebruiksvriendelijk en toegankelijk is het allang niet meer en daarbij vind ik ook dat er wel degelijk onderscheid wordt gemaakt!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:56

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Zolang iedereen de mods de schuld geven van de negatieve sfeer, zullen de mods op hun manier proberen om alles in goede banen te leiden. Als dat niet jouw manier is, waarom kom je dan niet met een concreet voorstel om dat te veranderen? Schrijf een analyse van de huidige situatie en schrijf een advies voor het beheer, met wat jij denkt dat het resultaat kan zijn.

Dán kunnen ze er wat mee, hier niet mee. Van vinger wijzen is nog nooit iemand wijzer geworden.

Persoonlijk denk ik dat een altijd gezellig en vriendelijk Bokt een utopie is. De echte wereld is ook harder geworden, de wereld op bokt groeit in mijn ogen evenredig mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:05

Bedankt voor dit 'goed onderbouwde' topic van kritiek :)
Het is jammer dat je zo met een vinger wijst, alleen maar opsomt wat er wel niet goed is, zonder met adviezen te komen hoe het wel kan en hoe dingen verbeterd kunnen worden.

Ik kan me alleen maar bij Miseria aansluiten. Een beter Bokt begint bij jezelf.
Bokt draait op vrijwilligers (op de beheerders na), die (gelukkig) allemaal een eigen leven hebben naast Bokt. Er zijn geen mods die 24 uur per dag het hele forum afstruinen om álles na te lezen. Daar is het forum te groot voor, dat gaat niet.

Mocht je een topic tegenkomen met een sfeer zoals jij aangeeft: TeM. Zo kunnen de mods meteen zien dat er iets met een topic is. Mocht iemand niet weten wat TeMmen is, zie: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... _temmen.3F

Verder is een vriendelijke Bokt misschien een utopie, maar wel een mooi streven. Wat veel mensen niet in real life durven zeggen, durven ze vaak wel schriftelijk. Dan is er nog het gebrek aan non-verbale communicatie op een forum en kunnen dingen ook nog feller over komen dan dat ze misschien bedoeld zijn.
Op een forum gaat alles met geschreven woorden, iemand kan jouw gezichtsuitdrukking dus niet zien, of de intonatie van jouw woorden niet horen. Hierdoor is het voor anderen lastiger in te schatten hoe iets bedoeld wordt. Lees daarom je posts ook grondig door voor je iets plaatst.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 08:06

Dat mijn titel niet heel vriendelijk is naar Modjes, dat kan ik heel goed snappen. De modjes waar ik mee in aanraking ben geweest, heb ik heel duidelijk laten weten dat ik hun aandeel op Bokt heel erg waardeer. Heb een modje nooit tegen gesproken en als ik het er niet mee eens was, dan heb ik dit op een fatsoenlijke manier aan hun voorgelegd. Heb dus ook nog nooit enig probleem met een Modje ondervonden.
Maar in sommige topics snap ik gewoon niet dat de modjes niet het topic terug trekken naar de intentie waarmee de TS het topic is begonnen. Dat er dan opmerkingen komen van, dit is wel nuttig voor andere bokkers. Dan denk ik. Sorry hoor, maar begin dan zelf een topic. De TS wil graag iets weten en dan ineens wordt het hele topic overgenomen door andere bokkers die totaal geen moer geven om de TS zijn vraag.
Vooral bepaalde opmerkingen vind ik niet kunnen en dan zegt een modje totaal niets. Ineens zie je een groen berichtje en weet je dat een modje weldegelijk het topic in de gaten houd, maar gewoon niets doet aan de nare opmerkingen.
Ik heb zelf ook topics gehad waar ik afgezeken werd. Maar ik kan een stootje hebben. Heb genoeg ervaring om te weten waar ik mee bezig ben en niet gelijk mezelf de grond in gestampt te voelen.
Maar er zijn genoeg bokkers die dit niet hebben en daarom snap ik niet dat de modjes niet wat strenger optreden.
Ze je een opmerking in een foto topic, dan zijn ze er gelijk bij. Maar volg je een topic waar de TS werkelijk met de grond gelijk wordt gemaakt, dan zijn ze nergens te vinden.
UITERAARD weet ik dat dit niet dezelfde modjes betreft!
Dus dit is geen aanval naar individuele Modjes of Modjes in het algemeen, maar naar de manier waarom Bokt tegenwoordig in elkaar lijkt te zitten.

@Miseria... Ik ben het met je eens dat we weinig opschieten met klagen, maar ik denk wel dat we het bespreekbaar kunnen maken. Misschien zijn er wel bokkers met geweldige ideeen, maar die het niet hardop durven te zeggen. Misschien nu wel.

en even voor de duidelijkheid... dit is geen aanval op Modjes. Want ik denk dat de meeste geweldig werk doen hier op bokt. Dit topuic is bedoeld als een manier voor bokkers die hetzelde denken, om het hardop te kunnen zeggen, en misschien te samen met iets kunnen komen om het wat te verbeteren.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:16

Ik denk dat als je gewoon reageert waar je wil reageren geen aandacht geeft aan iemand die een ander naar beneden haalt dat ze ook wel snel stoppen. en mij is altijd geleerd getypte letters doen geen zeer haha.
Ik zie regelmatig een mod in een topic verschijnen die er ook wel wat van zegt hoor.dus ja ik vind wel dat ze er mee bezig zijn. maar er zijn altijd een paar die het altijd beter zouden weten. ik zou zelf ook geen rij fotos( waar ik met me kop op sta) plaatsen want commetaar is er altijd wel ja toch.. maar ik denk dat het beter is dat je denkt je tikt maar een eind weg. want je zal het nooit helemaal tegen kunnen gaan
en daarbij ze kunnen beter zeuren. dan zelf op een paard stappen en niet kunnen rijden:+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:27

mijn ervaring is anders wel zo dat de ene bokker al heel snel iets verkeerd doet en gewoon een ban krijgt bij het eerste verkeerde woord.
En de andere bokker mag een heel topic killen en dan word er niet meer als een keertje foei geroepen >;)

zelfs als je modjes daarmee benaderd komt er geen duidelijk antwoord op de vraag waarom er zo gehandeld word.
Regels zijn regels en gelden dan niet voor iedereen?????
beetje apart hoor.
Niet in alle fora worden de zelfde regels gehanteerd???
Maar ondertussen kan zo een persoon wel zijn/haar gang gaan en een goede sfeer compleet verzieken!!!!
Dat haalt voor mij de lol van bokt al snel weg.

Het zal voor de verzieker wellicht een gevoel van macht geven of zo?
Ik weet niet hoor maar soms vraag ik me af met welk doel mensen op bokt komen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 08:33

quartel, Ik heb nog nooit een ban gehad en ook nog nooit in de buurt gekomen van een ban. Zover ik weet ken ik ook niemand op Bokt die al eens een ban heeft gehad. Dus daar kan ik helemaal niet over meepraten. Ga ook niet doen alsof ik hier een mening over heb, want wat ik niet ken, daar moet ik ook niet over zeuren.

Maar ik ben het wel helemaal eens met je opmerking over de intentie van bepaalde bokkers. Een medebokker zei tegen me dat het frustratie was. En ik denk dat dat ook een groot deel zo is. Het zullen ongetwjfeld hele leuke mensen zijn in het dagelijks leven, maar ik snap niet goed waar al die negativiteit vandaan komt en waarom het dan juist hier op Bokt neergegooit moet worden. Bokt heeft al niet zo een supere reputatie door dit soort dingen.
Bokt is niet alleen voor de doorgewinterde paardenmensen, maar ook voor de PENNY'S! We zijn allemaal wel heel even een Penny geweest in ons leven en is dit niet het geval geweest, dan heb je gewoon iets gemist in je leven.
Ik moet ook altijd hard lachen om de penny's hier op bokt, maar tegelijkertijd geeft het me ook een heerlijk warm gevoel terug naar vroeger. Waarom moet iedereen in een hokje geduwd worden?

Ik weet dat ik geen oplossing bied, maar houd dat in dan ik er dan maar niets over moet zeggen?

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:38

het valt mij inderdaad ook op, ik plaats hier dan ook geen foto's op dit forum,kan best tegen comm. maar sommigen gaan er wel erg ver in door en dringen ook echt hun mening op want volgens hun is alleen hun manier van rijden de goeie, laat iedereen in hun waarde en geef ook eens een complimentje weg dat maakt het er een stuk gezelliger op hier :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:45

LecyTinker: nee hoor, je mag dit zeker uitspreken. Je 1e post kwam aanvallend over, maar je laatste posts zijn al veel fijner. Ik sluit me bij je laatste post aan. Bokt is er voor mensen in alle leeftijdscategoriën. Voor de serieuze sportruiter, maar ook voor de penny die gewoon heerlijk lol met haar knol heeft :j

quartel: wat betreft het antwoord geven, dat klopt. Er worden nooit sancties naar andere gebruikers besproken. Op de rest van je bericht kan ik weinig antwoord geven, misschien dat een mod daar meer over kan zeggen. Maar het komt voor dat er mensen zijn die zeer scherp discussiëren. Dat mag, maar komt misschien niet altijd even vriendelijk over. Zolang mensen over het onderwerp discussiëren en niet op de persoon, is dit toegestaan op Bokt. Mocht je wel discussies tegenkomen die op de persoon zijn of die sfeer verpestend zijn, TeM dan vooral. :j

heleen88: Ik snap wat je bedoelt, maar daar is een forum dan ook weer voor bedoeld. Mensen zijn vrij hun commentaar te geven. Je kunt je daar vreselijk over opwinden als het je niet aanstaat, je kunt het negeren of je kunt kijken of je wat advies kunt gebruiken.
Ik hanteer altijd de criteria: is het commentaar vriendelijk gebracht? Is het opbouwende kritiek, oftewel kan ik er iets van leren? Dan doe ik er iets mee. Mits het bij mij en mijn paard past natuurlijk :))
Is het gedram en ongenuanceerd gebracht: laat ik het links liggen.
Je hoeft niet met alles wat. :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 08:50

Ik houd ook wel van een stevige discussie, maar dit moet wel in het topic passen. En een discussie houd wel in dat beide kanten besproken moeten worden en gerespecteerd. Dat dit idd niet op de persoon a wordt gegeven, maar om het onderwerp. Helaas wordt dit, in mijn opinie, net iets te vaak naar de persoon toegespeeld en niet naar het onderwerp, waardoor vaak een TS niet meer reageerd en het veranderd in een reltopic.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:51

mja....ik heb ook nooit een ban gehad of op het randje gestaan.......
Maar wel heb ik de ervaring van het killen van een topic en de gevolgen voor die persoon er op.
Ook heb ik mensen een ban zien krijgen om iets heel erg stoms..........
Dat verschil maakte voor mij bokt een stuk minder gezellig om maar zo te zeggen.

Afreageren doen mensen altijd.
En op het internet kan je dat lekker doen zonder irl op je bakkes te gaan.
Lekker veilig dus maar velen vergeten dat achter die getikte letters mensen met gevoelens zitten.
Ik heb niks tegen de penny`s.....kan er vaak juist om lachen.
Helaas vinden sommige mensen zich schijnbaar erg stoer om direct tegen een penny in de aanval te gaan.
Maar eigenlijk is dat gewoon een vorm van zwakte.
Ze voelen zich sterker als ze tegen iemand aan trappen waar ze het makkelijk van kunnen winnen.
Dat is tenminste zoals het op mij over komt.

" amanda.........ik heb het met de mods besproken maar men verschuilt zich zeer snel achter.......dat mogen we niet bespreken......
Het ging niet om scherp discussieren het ging om beledigen-schelden.....dat lijkt me toch iets heel anders
Het met ons allen temmen resulteerde in niets meer dan een waarschuwing. Uiteindelijk hebben veel andere door die ene persoon kunnen vertrekken uit dat topic omdat we zelfs met totaal negeren niet van het gescheld af kwamen!!!!!!
Temmen heeft voor mij dus geen meerwaarde meer moet ik bekennen en met bespreken kom je dan niet zo heel veel verder

verander de werreld begin bij jezelf vind ik dan ook zo vreselijk afgezaagd.......
Je veranderd een draak niet door zelf te lief te blijven
Dan vang je slechts de klappen op.....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 09:03

@Quartel... Gandhi was wel een slimme man hoor... verander de wereld, begin bij jezelf is een erg goed motto (You must be the change you wish to see in the world) _O- (sorry, grapje).
Amanda vertelde me net dat als je het ergens niet mee eens bent, dat je misschien beter even contact op kan nemen met een hoofdmodje. Uiteraard heeft elk modje zijn eigen zienswijze, dus het is mogelijk dat je gewoon bij het verkeerde modje hebt aangeklopt. Ik weet het natuurlijk niet hoor.
Ik moet zeggen dat de modjes waar ik mee in aanraking ben gekomen, allemaal zeer bereidwillig waren. Misschien niet van het begin en sommige ook heel erg kort waren in het begin en ik steeds NEE verkocht kreeg. Maar mijn ervaring is wel dat als je respectvol blijft en je situatie gewoon met goede argumenten onderbouwd, dat ze eigenlijk ontzettend buigzaam zijn.
Modjes zijn ook maar net zoals jij en ik en hebben ook hun slechte dagen.
Ik haalde wel aan dat ik vind dat je als Modje wel een voorbeeld functie hebt en het dus mee gaan schelden in een topic, in mijn ogen, niet gepast is.
Maar ik vind het jammer dat de jongere en minder ervaren generatie paardenliefhebbers zo vaak de grond in worden getrapt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:09

Ik denk dat bokt een goede weerspiegeling is van de huidige maatschappij..

Vroeger had je geen internet, en het is o zo makkelijk om iemand vanachter je PC gigantisch naar beneden te halen.
Toen er nog geen internet was, was er ook wel haat en nijd, maar dat werd vaak letterlijk uitgevochten, en daarna was het over.
Denk ook eens aan de kansloze volgers, die elke post op internet van je volgen en zo jou proberen neer te halen, op net of irl.

Moet dan altijd denken aan dat karikatuurtje waarbij er zo'n lelijke man en lelijke vrouw met elkaar chatten , en enorm zitten te liegen over hoe ze eruit zien.
Zo is het dus ook op bokt, liegen is veel te makkelijk geworden.

Wel ben ik het ermee eens dat er vaak met twee maten gemeten wordt , maar dat is ook de reden dat ik veel en veel minder op bokt kom.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:14

Ik had alles met desbetreffende modjes besproken en kan je zeggen dat ik niet verkeerd over hun als persoon denk.
Ik geloof ook echt wel dat iedere mod op zijn-haar manier het beste voor heeft.
Moet ik dan over hun heen stappen en naar "de baas" stappen???
Dan zou ik verader moeten spelen....gaat geheel tegen mijn pricipes in.
Mijn mening is dat er achter de schermen gewoon beter samen gewerkt moet gaan worden en men meer op 1 lijn moet gaan zitten wil je het duidelijk krijgen naar de gewone bokker.
Ik gedraag me altijd.....naar iedereen toe....tenzij ik een aanval van een ander krijg uiteraard.
Sta altijd open voor commentaar en critiek.
Maar lever zelf ook critiek en commentaar waar ik dat nodig vind.
Vandaar dat ik toch even moest reageren in dit topic :+
Ik kan best relativeren tenzij het niet te relativeren is.

en dan nog blijf ik een nare nasmaak houden aan bepaalde situaties.

Gandhi :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:14

ik heb altijd het idee dat mensen denken dat ze een hogere rang verdienen als ze penny's belachelijk maken of zo. van mij krijgen zulke mensen echt 0 respect. in plaats van iemand helpen maken ze alleen maar belachelijk. daar schiet niemand iets mee op.

ik maak me echt geen zorgen over wat mensen met hun paard willen doen, kan me echt niets verrekke. als iemand wat vraagt, dan probeer ik zo goed mogelijk te helpen, zonder een gemene reactie te geven. en als ik alleen maar aan een rot reactie kan denken... dan komt er geen reactie.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 09:21

@Quartel... ik zei precies hetzelfde. Als ik naar "de baas" stap, dan vind ik het ook alsof ik een modje zwart zit te maken MAAR er is mij idd wel even duidelijk uitgelegd dat als de hoofdmodjes niet op de hoogte worden gebracht over wat er allemaal gaande is, dat ze nooit op 1 lijn kunnen raken.

@CM, tuurlijk is de maatschappij aan het verharden, maar daarom hoeven we het niet zomaar te accepteren. Ik denk dat er een grotere groep op bokt is die wil dat het wat vriendelijker kan, dan de groep van relschoppers. Helaas is de ene groep vocaler dan de ander.

@Poco, Ik ben misschien niet altijd genuanseerd in mijn opmerkingen, maar als ik erop aangespoken word,dan heb ik geen probleem met mijn excusses aan te bieden.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:21

Ik zou het ook graag allemaal wat vriendelijker zien.
En dan vooral de foto topics en praktijkprobleem topics waarin (veelal jongere bokkers) de grond in geboord worden.
Met mensen die op bokt zitten, spreken we altijd over foto's die "boktproof" moeten zijn, voordat we iets op bokt durven te zetten.
Foto's waar ook maar het minste fout aan is, worden totaal afgekraakt, lekker motiverend ook :roll:
Bokkers vergeten volgens mij dat bij dingen leren, fouten gemaakt worden. Hoe dan ook zal iedereen bij de training van zijn paard, en bij het zelf leren in het omgaan met je paard, fouten hebben gemaakt die niet altijd even leuk zijn geweest voor je paard. Maar dat is nu eenmaal realiteit.
Natuurlijk mag daar op gewezen worden, zeker als er gewoon echt stomme dingen gebeuren, maar wat is er zo erg aan fouten? We hoeven toch niet vanaf dag 1 perfect te rijden? Dat is het leuke van de sport toch, steeds beter worden en naar perfectie streven.
Zoals sommige bokkers reageren, zou je denken dat ze vanaf geboorte meteen alles wisten, en nog nooit een fout hebben gemaakt. En in plaats van altijd maar anoniem anderen afkraken, open dan zelf een topic waarin je laat zien hoe het volgens jou wel moet, daar leren we heel wat meer van. Ik vind het persoonlijk echt triest, dat je bij iedere foto of vraag op dit forum, moet checken of het wel boktproof is.
Deze titel zou beter zijn: En wat denken sommige bokkers wel niet?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:25

Weetje wat ik het aller raarst vind, die groep die graag lekker loopt te mekkeren op alles en iedereen doet zelf NOOIT wat fout.. :=

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:27

Suzanne_J schreef:

...

In mijn ogen spreek je jezelf hier erg tegen. Dit is nog steeds vinger wijzen, terwijl je zelf ook niet erg vriendelijk bent tegen andere bokker. De zin 'Wat denken sommige bokkers wel niet' zal niet snel vriendelijk over komen.

Ondanks dat de zin 'Verbeter de wereld, begin bij jezelf' een ongelooflijke dooddoener kan zijn, is het wel een spreuk met een betekenis die toch sneller een kern van waarheid heeft dan je denkt :) .

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:29

Miseria schreef:
Suzanne_J schreef:

...

In mijn ogen spreek je jezelf hier erg tegen. Dit is nog steeds vinger wijzen, terwijl je zelf ook niet erg vriendelijk bent tegen andere bokker. De zin 'Wat denken sommige bokkers wel niet' zal niet snel vriendelijk over komen.

Ondanks dat de zin 'Verbeter de wereld, begin bij jezelf' een ongelooflijke dooddoener kan zijn, is het wel een spreuk met een betekenis die toch sneller een kern van waarheid heeft dan je denkt :) .

Ja oké, nu ik het nalees is het ook niet helemaal zoals ik het bedoel.
Ik bedoel het meer in de trant van, dat het probleem meer bij ons zelf ligt, dan bij de mods.
Maar zo zie je maar weer, iets geschreven kan totaal anders over komen dan je het bedoelt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:40

Suzanne_J schreef:
Ja oké, nu ik het nalees is het ook niet helemaal zoals ik het bedoel.
Ik bedoel het meer in de trant van, dat het probleem meer bij ons zelf ligt, dan bij de mods.
Maar zo zie je maar weer, iets geschreven kan totaal anders over komen dan je het bedoelt.

Precies de reden waarom ik hem eruit pakte. Geschreven tekst kan áltijd anders overkomen dan dat jij het bedoelde :) . Dat is nou eenmaal het grote nadeel van een forum. Maar aan de andere kant is het dan juist een uitdaging voor de 'discussiepartner' om uit te gaan van het postieve en/of om verduidelijk te vragen.