Kosten voor BoktMeetings: alleen bespreken op Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kosten voor BoktMeetings: alleen bespreken op Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:20

Kort samengevat: voor een boktmeeting worden kosten gemaakt, en deelnemers van de meeting wordt gevraagd om in deze kosten te delen. Dit kostenplaatje mag echter niet in het meetingtopic zelf besproken worden van het team, maar zou moeten op de Bokt Markt. :? Een uitgebreid verhaal staat hieronder ;)

Ik open dit topic om meningen van anderen (moderator of niet :) ) te horen, of soortgelijke ervaringen wellicht?

-----------

Even bij het begin beginnen :) Een flink aantal weken terug kreeg ik (samen met een aantal andere fotograferen) een leuk PB'tje van een bokster. Zij organiseerde een BoktMeeting met fotografen en modellen- waarmee BM tegenwoordig overspoeld wordt :D Nu wilde zij liever net even iets origineler zijn, en het niet alleen een gezellige, maar ook leerzame dag maken. Hiervoor was ze op zoek naar een fotograaf die het leuk leek om hierbij aanwezig te zijn en een soort 'Workshop' te geven. Super initiatief +:)+

Omdat ik hier zelf nog geen ervaring mee heb en géén professionele fotograaf ben, heb ik voorgesteld om dit kosteloos (tegen reiskostenvergoeding) te doen. Lijkt mij een leuke nieuwe uitdaging omdat ik geen makkelijke spreker ben voor publiek, maar wel graag mijn passie en enthousiasme deel wat fotografie betreft. Zo gezegd, zo gedaan.

Ook heb ik voorgesteld een kleine reader te maken voor de deelnemers en deze tegen kostprijs aan te bieden. Ik geef tenslotte een vrije zondag uit, geef onbetaald een workshop, en steek uren tijd in het schrijven van workshop-materiaal en een reader. Dat vind ik helemaal niet erg, maar ik leg dan niet nog graag geld toe, zoals jullie misschien begrijpen. De reader hoeft niet verplicht afgenomen te worden door deelnemers: het is een leuke extra, een herinnering, of handig om iets terug te zoeken. De reader is alleen bedoeld voor deelnemers van deze meeting!

Direct heb ik mijzelf voorgenomen dit 'goed' aan te pakken: geen stelletje zwart/wit schoolprints aan elkaar geniet, maar een mooi opgemaakte, in kleur gedrukte en liefst zelfs ingebonden reader. (Je bent perfectionist of je bent het niet :+ ). Nu is het zo ver dat de reader daar is, en ik hem kan laten drukken. De organiserende bokker heeft in het topic gevraagd wie er interesse heeft in deze reader, een voorbeeldje met inhoudsopgave laten zien, en de indicatie van de kostprijs (€5,00-€7,50) genoemd. Hartstikke leuk, de meeste deelnemers van de boktmeeting wilden hem graag hebben :) Helaas heeft nog niet iedereen het bericht kunnen lezen of kunnen reageren, want al snel werden alle berichten over de reader verwijderd:

Citaat:
Ik heb de meeste berichten die over de reader gaan verwijderd. Het is niet de bedoeling op deze manier te adverteren in topics. Daarvoor hebben we Bokt Markt. TS is vrij om daar een advertentie te plaatsen en de link in haar onderschrift te zetten zodat jullie daar verder kunnen gaan over wie, wat, hoe en waar m.b.t. de reader.

En dáár ben ik het dus niet helemaal mee eens :n
Deze reader wordt namelijk, nogmaals, alléén aangeboden aan deelnemers van de betreffende meeting en wordt aangeboden tegen KOSTPRIJS, dus met €0,00 winst. Wat heeft dat dan op Bokt Markt te zoeken? In hoeverre is dit adverteren? Wordt er nou werkelijk verwacht dat er een advertentie aangemaakt wordt op de Bokt Markt, met daarin "Deze advertentie is alleen voor Bokker A, B, C, D (etc), die deelnemen aan de Boktmeeting ABC."?? Is dat niet een beetje... vreemd? :D

Wanneer iemand meedoet met bijv. de bekende (en gave +:)+ ) Horse Photo Events, wordt hier ook een klein bedrag a €5,00 voor gerekend voor de gemaakte onkosten van de organisatie. Wanneer bokkers uit een HKtopic een BBQ-meeting organiseren, worden de kosten meestal ook gesplit zodat niet alleen de host kosten maakt. Waarom mag daarvoor wel een onkostenvergoeding worden gevraagd, en hier niet?

TurdusMerula

Re: Kosten voor BoktMeetings: alleen bespreken op Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:22

Het lijkt mij het handigst dat je hierover contact opneemt met de betreffende moderator. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:22

Ik denk dat dit een vergissing is geweest van een modje, het kan natuurlijk zijn dat het zo snel als reclame is gezien, even de desbetreffende mod pb'en om meer uitleg? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:29

Dat is natuurlijk al gebeurd, maar ik ga er echter vanuit dat zoiets ook 'achter de schermen' is overlegd en niet door één moderator an sich is besloten :) Toch?

Ik wilde het toch ook graag even hier aankaarten, want ik ben benieuwd naar andermans meningen. Er zal namelijk toch ook wel op mijn bericht met de reader geTeMt zijn, als dit door de moderators gevonden is, ik kan me niet voorstellen dat die tijd hebben alle boktmeetingtopics door te spitten :D :D Dus er zullen ook wel mensen zijn die het niet met mij eens zijn, en ik hoor graag beide kanten, of soortgelijke ervaringen...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:29

Ik hoop dat hier ook een vergissing is gemaakt... :=

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:35

Dit gaat niet om een vergissing (al hoop ik van harte van wel!), er werd van gezegd dat het een product is gezien de uitstraling ervan. Persoonlijk vind ik het nergens op slaan, het is maar voor een select groepje en tegen de onkosten van het drukken. Heel logisch! Moet er dan maar aan alle deelnemers een onlinebestand gestuurd worden zodat ze die zelf kunnen laten drukken ofzo? :?

Ik vind het jammer en vreemd, het klopt niet helemaal. Ben zelf persoonlijk wel benieuwd hoe het mod-team hier dan tegen aan kijkt, zouden die niet enige duidelijkheid kunnen verschaffen? Van de betreffende moderator kwam niet veel duidelijkheid.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:55

Het klinkt alsof de mod het niet goed begrepen heeft :).
Het lijkt mij inderdaad ook dat er getemt moet zijn, omdat een mod niet alle tijd van de wereld heeft om alles door te lezen :Y).
In mijn ogen hoort dit ook niet op de bokt markt en kan het prima in zo'n topic. Aangezien het een 'besloten' product is, en het niet zozeer reclame maken is, maar om te peilen wie er eventueel interesse heeft om dat te kopen op die dag (als ik de TS goed begrijp)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:04

De vergissing is inmiddels al rechtgezet door de mod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:59

Na een klein stukje heen-en-weer-geTeM en opnieuw overleg binnen het moderatorteam is de informatie voor de deelnemers weer teruggezet +:)+ Hartstikke bedankt!