Waarom sommige bokkers overal commentaar op hebben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarom sommige bokkers overal commentaar op hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:15

Ik weet niet zeker of het hier goed staat anders moet het maar verplaatst worden.
Wat ik mij dus afvraag is waarom sommige mensen op bokt overal commentaar op hebben, dan krijg je iemand die een probleem heeft of om advies vraagt over een specifiek iets en dan zijn er altijd mensen die dan geheel off topic (vaak) overdreven reacties geven waar de ts dan niet om heeft gevraagd.
Voorbeeldje: een tijd geleden schreef ik een verhaal over een drachtige merrie die moest worden ingeslapen omdat het veulen dood en gedraaid lag. Ik zette dit neer op bokt omdat ik me een beetje k*t door voelde en wou alleen wat lieve reacties van bokkers. Maar dan zijn er meteen mensen die zeggen dat ik mijn eigen paard daar moet weghalen en dat ze mijn paard niet goed verzorgen etc etc.
Waarom word er altijd zo overdreven gereageerd terwijl je niet altijd de hele situatie kent en er niet om gevraagd word?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:18

puur omdat mensen niet lezen en het altijd beter weten dan een ander...
ik heb ook al meerdere malen dingen op bokt gezet voor advies in wat dan ook en je krijgt geen tips maar vaak betweterig gedrag ....
heel erg jammer omdat er ook legio mensen op bokt zitten die wel op een fijne en leuke manier kunnen antwoorden

Daks

Omdat mensen te veel tijd nodig hebben en denken alles beter te weten.
Mensen oordelen te snel over de situatie van een ander terwijl bijvoorbeeld foto's moment opnames zijn.
Ook kan er soms een vorm van jalousie bij zitten.

Elianna_

Omdat sommige bokkers het blijkbaar altijd beter (denken te) weten?

Alja

Re: Waarom sommige bokkers overal commentaar op hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:20

de beste stuurlui staan al wal :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:21

Ik vind dat ook erg jammer..
als ik een topic lees van bijv. mijn pony houdt vast op links, dan wordt er echt de grooootste drama van gemaakt, terwijl pony dus gewoon beter is op de andere hand en het vaak gewoon getraind moet worden,
Tuurlijk het kan te maken hebben met de tanden e.d. maar soms gaat het zó ver...
En er zijn inderdaad ook genoeg bokkers die wél goede tips hebben en even iets zeggen dat jou steunt/ doet opvrolijken!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:22

Ehm...Omdat Bokt een forum is?

Enne....Jij hebt nu toch ook commentaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:25

Ja dat klopt peppertree maar dit is wat ik mij dus afvraag. Meestal word er niet om gevraagd en gaan ze commentaar op alles geven behalve waarom gevraagd word.
Is toch niet leuk voor de ts om afgezeken te worden? Mensen zijn soms zo negatief, maak het eens wat leuker voor een ander denk ik dan.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:26

er is verschil in de manier van commentaar geven vindt ik...
het lijkt wel of mensen steeds kribbiger worden in het geven van een normaal antwoord

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:29

Een tip geven moet kunnen toch? Over de manier waarop die tip gegeven wordt kan je lang praten.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:31

Het valt mij ook op. Ik denk dat er gewoon mensen zijn die hierdoor gewoon niet meer advies durven te vragen omdat ze gewoon direct keihard neergehaald worden. Ik denk juist dat je het positief moet benaderen dat die mensen advies durven te vragen. Dat is vaak immers al een hele stap. Ik vind het ook jammer dat het zo moet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:31

Omdat op een forum nou iemand iedereen een mening heeft/mag geven, en soms komt die mening niet overeen met wat je zelf vindt of denkt. Tja... dat is nou eenmaal het 'risico' als je iets op het openbare internet zet.

EDIT: even het topic erbij gezocht waar TS het in de OP over heeft.
In de OP van het topic dat je aanhaalt zeg je zelf al dat er veel mis is (gegaan) door onkunde van de eigenaren. Dan kan ik me voorstellen dat mensen zoiets hebben van 'als die mensen zo weinig van paarden afweten, haal je eigen paard er dan ook weg'.

Het lezen van dat topic zet wel eea in perspectief vind ik.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 17-04-12 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:32

Commentaar moet kunnen, zolang het maar onderbouwd wordt.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:37

Dan nog kun je iemand wel in zijn waarde laten. Sommige opmerkingen kunnen heel kwetsend overkomen terwijl je er van uit gaat dat iedereen het beste met zijn paard voor heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:39

Een tip geven moet zeker kunnen maar dan wel om hetgene waar om word gevraagd vind ik. Of als je echt denkt dat het heel erg nodig is omdat het anders erge gevolgen kan hebben. Maar niet om het feit als het over de manen gaat en dan gaan reageren dat het paard bijvoorbeeld naar de tandarts moet ofzo.
Ameris ik snap wat je.bedoeld maar ik voelde me op dat moment zelf heel naar daarom en wou gewoon medeleven, later in dat topic heb ik ook iets precieZer uitgelegd hoe de situatie was en dat zij er nu wel van geleerd heeft en dat zij normaal niks met de paarden te maken heeft. Dit had ook kunnen gebeuren terwijl er niemand thuis was omdat ze allemaal moesten werken. Er zijn genoeg paarden die overdag ook zonder toezicht staan, snap je wat ik bedoel?

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:39

mrjlnx schreef:
Dan nog kun je iemand wel in zijn waarde laten. Sommige opmerkingen kunnen heel kwetsend overkomen terwijl je er van uit gaat dat iedereen het beste met zijn paard voor heeft.

Dat klopt, soms gaat het wat te ver inderdaad. Maar sommige penny reactie's van Wojoo zo Sielig, daar kan je niks mee. Onderbouw het iniedergeval. Dan kan je er misschien nog wat mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:42

anneschr schreef:
mrjlnx schreef:

Dat klopt, soms gaat het wat te ver inderdaad. Maar sommige penny reactie's van Wojoo zo Sielig, daar kan je niks mee. Onderbouw het iniedergeval. Dan kan je er misschien nog wat mee :)

:j vind ik ook.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:14

Ik denk dat het een combinatie van factoren is :)

Het is makkelijk om van achter een computer je mening neer te kwakken, maar ook omdat het niet face-to-face is kan het makkelijker op een andere manier opgevat worden. Daarnaast schijnen sommige mensen te denken dat mensen graag naar hun advies luisteren. :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:15

NM >> FZ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:37

@authentic: dat is ook zo. Soms kunnen dingen ook anders overkomen als je ze typt ipv face to face maar dan nog vind ik wel blijf on topic en probeer ook eens wat positiefs te zeggen, probeer dat zelf ook altijd en daar voel ik me zelf ook beter door.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:48

Het is zo groot geworden..bokt..vroeger kende je iedereen nog en werd er meer rekening gehouden met hoe iemand iets plaatste..nu je vrij anoniem op bokt zit, lijken mensen zich meteen gevrijwaard van respect.
Meiden van 13, die compleet door de mangel gehaald worden als dierenmishandelaar, hierbij totaal lijken te vergeten dat het iemand van 13 is en afhankelijk is van keuzes van ouders. Kunnen wij met zn allen dat meisje nog zo proberen iets 'op te dringen' (zo noem ik het, want het is opdringen geworden ipv tips), maar dat meisje sluit met een rotgevoel bokt..

Een meelezer van mij (dag dag) die niet op een TS reageert, maar op posten van anderen, met kritiek, zonder daar totaal de originele vraag bij te beantwoorden..een betweterige zuurpruim die in haar wereld alles goed lijkt te doen en het enig vind om andere af te kraken en niet in hun waarde te laten..terwijl ze IRL contactgestoord lijkt te zijn..maf hoor..

Ikzelf ben ook iemand met een erg sterke mening, maar probeer wel altijd alles met beleid te doen, zonder iemand te kwetsen..juist op internet daar nog extra op gelet, omdat je iemand zn toon of goede bedoelingen er niet achter kunt horen en in de ogen kunt aankijken..dus al schrijvend probeer ik het altijd zodanig te verpakken, dat iemand niet met een rotgevoel achterblijft..en hé, mijn mening hoeft immers niet de juiste te wezen he ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:50

Sommige bokkers lijken er serieus voldoening uit te halen om jongere of minder ervaren users onderuit te halen...
Tja.. wat doe je eraan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:58

stef schreef:
Sommige bokkers lijken er serieus voldoening uit te halen om jongere of minder ervaren users onderuit te halen...
Tja.. wat doe je eraan?

Ik vraag mij altijd af of dat in het echte leven dan ook zo gaat. Mijn ervaring is dat BOKT een soort 2e leven is waar je alles mag spuwen. In het dagelijks leven gaat het er heel anders aan toe.

Na 10 jaar wel geleerd wat je wel en niet kunt plaatsten. Als je klote in je vel zit kun je beter een vriendin bellen dan het op Bokt kwakken :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:00

Nadeel is ook dat iedereen weleens stomme fouten maakt, maar het is zo verrekt jammer dat mensen daar na 10 jaar nog steeds naar terug grijpen :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:02

Cowgirl schreef:
stef schreef:
Tja.. wat doe je eraan?

Ik vraag mij altijd af of dat in het echte leven dan ook zo gaat. Mijn ervaring is dat BOKT een soort 2e leven is waar je alles mag spuwen. In het dagelijks leven gaat het er heel anders aan toe.

Na 10 jaar wel geleerd wat je wel en niet kunt plaatsten. Als je klote in je vel zit kun je beter een vriendin bellen dan het op Bokt kwakken :P

Hetgeen ik voorbij zie komen, kan me niet voorstellen dat die gebruikers IRL ook zo zijn, zo hard en zonder respect..althans, van degene waar k een mening over heb gevormd op bokt, juist vanwege die harde posten, bleken IRL stille muisjes te zijn..en degene die het IRL wel zullen zijn, wow, dan moeten ze erg eenzaam zijn..