Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aurora3 schreef:Ja, dat klopt.Volgens mij is Motje door Magrathea gevraagd om hierover artikelen te schrijven.
Motje11 schreef:Ik vind het een goed idee om vanuit het scala door te verwijzen naar de definities (of evt. langere omschrijvingen) van de verschillende termen.![]()
Zelf vind ik het vooral belangrijk de definities duidelijk neer te zetten, dat maakt de discussies op Bokt makkelijker. Bijvoorbeeld het verschil tussen contact en aanleuning, dat verschil is essentieel, en hoe vaak lees je niet dat iemand "aanleuning neemt" terwijl dat alleen vanuit het paard kan komen en de ruiter alleen "contact" kan nemen.
Ook het verschil tussen takt, ritme en regelmaat is klein, maar wel essentieel als je erover wilt discussieren. (die wil ik ook nog toevoegen)
Ik heb een tijd gespeeld met het idee er één artikel genaamd "Rijtechnische termen" van te maken, en daar al die definities in te zetten. Ik ben niet zo heel erg bekend met de Wiki (snap de structuur eigenlijk nog niet goed) dus wat vinden jullie handiger?
Als er nog meer praktische uitleg in het Orunboek staat over de verschillende termen, wil ik die best toevoegen. (ook wel enigzins aangepast om niet letterlijk te zijn) Zelf schrijven ga ik dat niet doen, want dan wordt het niet perfect en ik vind als er iets in de Wiki komt te staan moet het 100% kloppen. Over de tekst in het Orunboek hebben verschillende knappe koppen lang gediscusieerd en het is in de loop van de jaren een aantal keer verbeterd, dat kunnen we wel aan de Bokkers voorschotelen m.i..