extreem veel minderjarigen met onzin advertenties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

extreem veel minderjarigen met onzin advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 12:04

Misschien valt het anderen ook op;

elke keer als ik op de bokt markt aan het zoeken ben, kom ik ontzettend veel advertenties tegen van kinderen rond de 10 tot 14 jaar oud, die op "zoek' zijn naar een eigen paard of pony.
uiteraard inclusief onrealistische bedragen die ze ervoor uit willen geven en uigebreide beschrijving wat ze al wel niet allemaal kunnen :')

ik vind dit best storend en eigenlijk een beetje een "vervuiling" van de boktmarkt :=
het merendeel van deze advertenties is immers gemaakt op waarschijnlijk die saaie regenachtige woensdagmiddagen etc.
en ik vermoed dat het merendeel van de pappa's en mamma's van deze jeugdige bokkertjes ook niet op de hoogte zijn dat hun dochter/zoon straks groentesoep staan te voeren aan hun pony in een schuurtje in het bos.

is hier niet een leeftijdsgrens aan te maken ivm dat ( ik persoonlijk eigenlijk) vind dat als een kind op zoek is naar een nieuwe pony, de ouders dit moeten overnemen, en niet een (flink) minderjarig kind zelf?

Nagini

Re: extreem veel minderjarigen met onzin advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:06

Moet dat niet sowieso 16+ zijn of zelfs 18+? Omdat minderjarige niet mogen handelen?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 12:07

dat dacht is dus ook.
nu kan ik snappen dat een beetje 16 jarige echt wel serieus genoeg is om zelfstandig een advertentie neer te zetten met haar eisen, maar kinderen van pak hem beet 11 jaar...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:08

Ik vind dat er sowieso bij de markt wel wat beter gekeken mag worden naar de leeftijdsgrens.. Zie genoeg 13-14 jarigen die vrijheidsdressuurlessen aanbieden terwijl hun paard net kan flemen.. :=

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:11

Ik vind niet dat je dit kunt verbieden. Want als je zegt vanaf 16+ op de boktmarkt, kunnen 15-jarigen niet eens een paardrijbroek te koop aanbieden. Waardoor je weer meer schaduwaccounts krijgt en verkeerde leeftijden ingevuld etc. Iedereen kan toch voor zichzelf kijken of je vrijheidsdressuurles wil nemen van een 13-jarige of een paard wilt verkopen aan een 12-jarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:11

Nagini schreef:
Moet dat niet sowieso 16+ zijn of zelfs 18+? Omdat minderjarige niet mogen handelen?

Mwah.
Bij minderjarigen die dingen kopen/verkopen waarvan het maatschappelijk gebruikelijk is dat zij dit zelfstandig doen mogen dit doen (dus een 10 jarige gaat naar de winkel en koopt daar wat appels, een 6 jarige koopt een ballon op de kermis ect.). Bij dingen zoals een paard kopen wordt dit niet als gebruikelijk gezien dus moet dit met toestemming gebeuren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:24

Maar waar trek je die grens dan, wie bepaald dat? Alsjeblieft niet door de mods, die denken vaak al "belerend" te mogen optreden, snotneuzen :D

Dat wordt moeilijk denk ik. Of gewoon zeggen: levende dieren verkoop niet, de rest wel.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:27

Leven en laten leven . Kun je niets aan veranderen dat kinderen soms de gekste dingen online gooien als ze zich gaan vervelen...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:27

Captain schreef:
Ik vind dat er sowieso bij de markt wel wat beter gekeken mag worden naar de leeftijdsgrens.. Zie genoeg 13-14 jarigen die vrijheidsdressuurlessen aanbieden terwijl hun paard net kan flemen.. :=

Tja denk niet dat iemand daar les van neemt hoor. :D Vraag en aanbod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:31

Maar waarom zou een 12 geen advertentie kunnen maken? Toegegeven, een 12 jarige die volledig zelfstandig van aanbod tot overdracht alles regelt is een probleem waiting to happen. De (ver)koop van een dergelijk iets (levend dier) met een dergelijke waarde (vrijwel altijd in exces van duizend) moet je niet uitsluitend door een 12 jarige laten doen. Echter vaak genoeg zit vaders samen met kind achter de computer de advertentie te maken voor de verkoop, wel op kind z'n/d'r account. Andersom, er zijn genoeg minderjarigen die veel beter met computers overweg kunnen dan pappie of mammie.

Ik denk niet dat bokt hier een rol in moet spelen. Per concreet geval gewoon blijven bekijken is het een normale advertentie of is het complete onzin (jah ik will graag me ijge paardjuh, max 25 euro) en dan handelen. Een lijn in leeftijd is teveel van het goede.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:20

Captain schreef:

Zo zijn er ook 12,13,14 jarigen die "professionele" (zoals zij het noemen) fotoreportages aanbieden..... maar om direct een leeftijdsgrens in te stellen is erg lastig, want als je bijv. 16 of 18+ moet zijn om bij Clinics/cursussen/workshops een advertentie te plaatsen, dan kan een 12,13,14 jarige ook geen advertentie plaatsen als ze iemand zoekt die een vrijheidsdressuur les geeft, dus dan moet je weer onderscheid gaan maken in gevraagd of iets aanbieden als dienst. Als er een leeftijdsgrens ingesteld zou moeten worden zou het een heel gedoe zijn wat een 12,13,14 jarige wel mag en wat niet en ik denk dat dat erg ingewikkeld is. Ergens zou ik zelf ook een leeftijdsgrens niet verkeerd vinden, maar ik denk dat het erg lastig uit te voeren is. En wat Asyaa zegt, er zullen ook veel kinderen met ouders een advertentie openen maar wel op het account van het kind.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:22

Of andersom. Heb hier vroeger als 13-jarige ook weleens een verkoopadvertentie voor een pony geplaatst, geschreven door mijn vader en als iemand contact op wilde nemen pmde ik zijn e-mailadres.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:26

En dan krijg je weer dat mensen hun leeftijd gaan verhogen om toch die ene advertentie te kunnen plaatsen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 14:11

SjakieXX schreef:
En dan krijg je weer dat mensen hun leeftijd gaan verhogen om toch die ene advertentie te kunnen plaatsen.

en dan zie je vanzelf aan de wijze van schrijven dat er iets niet klopt
vaak als ouders erbij zitten, krijg je een hele andere advertentie dan dat een kind het alleen schrijft.
met toestemming van ouders en deels door ouders geformuleerd kan ook prima, mits het via de ouders gaat.
levende have en minderjarigen hoort niet samen vind ik.
die verantwoordelijkheid zou een minderjarige niet moeten nemen

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:11

Ook sommige 11/12/13 jarigen schrijven al heel volwassen, maar goed, ik weet niet of het zou helpen, maar ik kan het volledig begrijpen dat het vervelend is, maar ik denk dat er niets aan te doen is. :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:10

Het instellen van een evt. leeftijdsgrens is iets wat we in het verleden ook al eens besproken hebben, maar we zijn er niet voor om die ook daadwerkelijk in te stellen.
Eigenlijk simpelweg omdat het nagenoeg niet te controleren is. Bij je leeftijd in je profiel kun je invullen wat je wilt en daar is vrij makkelijk mee te knoeien als iemand zich ouder voor zou willen doen.
Ik denk persoonlijk dat het voor de gebruikers van de Markt ook wel in te schatten is of ze met iemand in zee willen gaan. Bijv. in het genoemde voorbeeld van de lessen vrijheidsdressuur kun je zelf altijd nog de afweging maken of je die lessen zou willen van een minderjarige.

Slimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:26

Daarbij kun je altijd een nieuw account met andere leeftijd aanmaken als je dit wilt...Het is inderdaad vervelend dat dit de boktmarkt vervuild, maar misschien zijn er wel mensen die zoiets accepteren of bijv een verzorgpaard aanbieden ;)