Combinatie Wiki en nieuwsberichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Combinatie Wiki en nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 09:24

Lijkt wat van de laatste tijd te zijn: Wikilinkjes in nieuwsberichten die vervolgens geen eigen wikiartikel hebben?
Voorbeelden: [VN] Vontango B overleden aan koliek, zowel Vontago B als Madeleine Witte-Vrees
[VN] Jacques Verkerk nieuwe persvoorlichter KNHS Jacques Verkerk

Verwijzen naar de wiki: Prima, leuk, goed bezig! Alleen lijkt het mij wel zo dat die link ook gevuld moet zijn met informatie. Anders is het gewoon zonde.

Grote vraag van mijn kant: Waarom wel verwijzen als er (nog) geen informatie aanhangt?

Mjetterd

Re: Combinatie Wiki en nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:30

Ik denk dat dat is voor als er later wel een Wikipagina word aangemaakt. Als die nieuwsberichten worden gezocht met de zoekfunctie oid, zijn ze wel compleet :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 09:41

Tuurlijk, maar voor nu heeft het gewoon geen toegevoegde waarde. Bovendien kan de NR de berichten later altijd nog aanpassen. Of mensen kunnen paarden/personen zoeken via de wiki. Daarnaast is de wiki (en de totale paardengeschiedenis) zo groot dat er misschien mensen en/of paarden worden vergeten te melden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:11

Berichten later aanpassen is geen beginnen aan lijkt mij :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:28

Dat er een aantal keer artikelen met 'missende' Wikilinks geplaatst zijn, is eigenlijk een combinatie van een drukke periode voor de nieuwsredactie en een aantal artikelen die er eigenlijk al lang hadden moeten zijn op de Wiki. Op dit moment zijn we met Wikimods en NR in overleg hoe we dit in het vervolg kunnen voorkomen.