Op verzoek van TS een slotje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Op verzoek van TS een slotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 23:17

Nou ben ik al meerdere malen in topics deze opmerking tegen gekomen, terwijl het topic bij lange na niet uit de hand gelopen is oid :?

Sinds wanneer kun je als ts maar zo om een slotje vragen? Dacht dat daar nooit/zelden gehoor aan gegeven werd zonder zeer goede reden of dat het topic echt uit de hand is gelopen.

Nog meer mensen die het is opgevallen?

Captain

Re: Op verzoek van TS een slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:19

Jep, ik lees even mee voor verklaring van modjes. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:22

Ik wilde ooit ook een slotje maar die kreeg ik echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:45

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:51

In beginsel doet de mening van een TS niet mee bij de beslissing om een topic op slot te zetten. Als een topic ontspoort en TS geeft dat zelf aan, dan wordt het slotje gezet omdat het topic ontspoort, niet omdat TS het aangegeven heeft.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 23:53

Bedankt voor je antwoord :)

Maar hoe zit het dan bij deze 2 topics:
[RIJ-ITP] Shoot Change (v. Ovidius) & Eclipse (v. Westpoint)
[BB] Jonge katjes

Ja in het eerste topic moest een mod een keer een waarschuwing plaatsen, maar het liep niet ontzettend uit de hand en vervolgens is het topic op verzoek van TS op slot gegooid :?

En het tweede topic snap ik helemaal niks van, mensen gaven alleen maar tips, iemand gaf zelfs een super aanbod en ineens is het topic dicht op verzoek van TS :?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:55

In beide gevallen is de slottekst ongelukkig gekozen, maar zijn de topics op slot omdat ze off-topic zijn gegaan.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 00:00

Bij topic 1 kan ik me daar nog bij inkomen, al hoewel ik vind dat er dan voor een andere slotopmerking gekozen moet worden. Ik heb nog niet eerder op bokt mee gemaakt dat als het wat offtopic ging, ts het zat was dat het dan maar op slot gegooid wordt.

Bij topic 2 vind ik het onzin, daar gaat het nog veel minder offtopic dan bij topic 1, mensen reageren vrienden en hebben goede argumenten en tips...dus als de ts dat als offtopic ziet mag t topic meteen op slot?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:00

Prrrr schreef:
In beide gevallen is de slottekst ongelukkig gekozen, maar zijn de topics op slot omdat ze off-topic zijn gegaan.

Onzin, topic twee ging helemaal niet off topic. :n

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:21

Tweede topic ging natuurlijk wél off topic. De vraag van het topic was niet: moet ik mijn poezen laten helpen. Meisje van 12 wil trots jonge katjes laten zien, en krijgt heel bokt over zich heen over dat je je poezen moet steriliseren. Daar heeft zij weinig over te beslissen, als 12-jarig kind, en de lol van het hele topic is er voor het arme meiske meteen af.
En ja, dan gaat het idd op verzoek van TS op slot, omdat er vrijwel niemand gewoon op de inhoud van het topic is in gegaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:33

maar eigenlijk straffen jullie telkens de verkeerde bij offtopic reactie's

bokkers gaan offtopic,maar hebben daarna vrij weinig last van dat het topic gesloten wordt
TS daarin tegen is de dupe hierin want haar topic gaat ongevraagd op slot, indien ze dit dus niet wil (en dit gebeurd!)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:36

Dan vind ik het van Bokt vrij kwalijk dat ze het topic maar gewoon op slot gooien.. Ook 12-jarigen moeten leren dat je niet maar zo met van alles moet gaan fokken. :n

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:00

Maar tussen 'iemand iets leren' en met half Bokt over iemand heen vallen is een wereld van verschil. Wat je vaak bij dat soort topics ziet is dat werkelijk iedereen over TS heen valt. En er kan geen vriendelijk woord vanaf. Terwijl zij er, zoals Ibbel al aangeeft, 0 invloed op heeft. Je bereikt imo meer met een goed onderbouwde en vriendelijke post over de do's en don'ts (wat ook zeker gedaan wordt, ook in het betreffende topic!) dan met iedereen over zo'n meisje heen te vallen. :)

Ongelukkige woordkeuze of niet van de mods... Nou ja. Ik heb in mijn tijd ook wel eens slotjes gezet 'op verzoek van'. Dat betekend niet dat TS piept en ik spring en dat zal voor de rest van de mods ook gelden. Ik las dergelijke topics altijd na en ze werden ook vaak zat binnen de rest van het team besproken. Dat er dan 'op verzoek van' staat is, in elk geval in mijn geval, doorgaans geweest dat we er op verzoek van TS naar zijn gaan kijken. De uiteindelijke beslissing is en blijft bij het team... :) Of, bij hele hardlopende topics, tijdelijk een slotje zodat we tijd hebben om te lezen, om vervolgens de tekst vergeten te veranderen met de 'uiteindelijke' reden van het slotje.

Het blijft mensenwerk denk ik dan maar. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:21

Captain schreef:
Dan vind ik het van Bokt vrij kwalijk dat ze het topic maar gewoon op slot gooien.. Ook 12-jarigen moeten leren dat je niet maar zo met van alles moet gaan fokken. :n

Daar gaat het niet om. De strekking van het topic ging absoluut niet over "wel of niet fokken". En dan is iedere discussie die op dat gebied ontstaat in dát topic off-topic.

Als de TS dat niet erg vindt, blijft het topic open (zie nieuwe regels van bokt).
Als de TS dat wél erg vindt, worden de off-topic reacties verwijderd, óf wordt het topic gesloten.

Aangezien in dit geval het enige leermoment van TS is geweest dat je dit soort topics niet moet openen op bokt en ze vermoedelijk wel doorhad dat ze nooit on-topic reacties zou krijgen, zelfs bij verwijderen van de off-topic reacties, hebben we voor sluiten gekozen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:27

Dus als iets TS niet aanstaat kan het topic op slot gegooid worden? Stel, ik neem een paard met duidelijke wonden van mishandeling (even overdreven voorbeeld) voor een ITP topic en bokt reageert hier op, kan ik het topic dan dicht laten zetten? Dat is wel wat makkelijk hè, laat mensen maar goed nadenken voordat ze een topic openen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:33

Prrrr schreef:
In beginsel doet de mening van een TS niet mee bij de beslissing om een topic op slot te zetten. Als een topic ontspoort en TS geeft dat zelf aan, dan wordt het slotje gezet omdat het topic ontspoort, niet omdat TS het aangegeven heeft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:34

Als er off-topic wordt gegaan en TS vindt dit ook off-topic omdat er op zijn of haar oorspronkelijke vraag niet wordt ingegaan, dan worden reacties verwijderd of wordt een topic gesloten, als ook door het team de kans dat het topic nóóit on-topic zal komen als erg groot wordt ingeschat. Dagelijks tig off-topics reacties verwijderen is een bezigheidstherapie waar ook het team niet op zit te wachten.

En ja, als jij een ITP opent en iedereen roept wat heeft-ie een akelige littekens, en jij vindt dat vervelend want jij hebt dat topic niet geopend met de vraag: hoe moet ik dit behandelen, dan kan je daarop temmen, net zo goed. En dan overlegt het team wat er moet gebeuren.

Bokt (en het team) hebben de wijsheid niet in pacht. Het is een forum om ervaringen en kennis uit te wisselen, geen verplichte school waarin iedereen naar de 'waarheid' van het team of van wie dan ook MOET luisteren. Die dwang kunnen en willen we niet opleggen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:35

In principe klopt dat laatste wel maar in dit geval was TS 12.... En van een 12 jarige mag je niet verwachten dat ze vooruit kunnen kijken hoe bokt gaat reageren. Meiske is zich waarschijnlijk rot geschrokken terwijl ze alleen een paar foto's wou laten zien.

Hhilde schreef:
Dus als iets TS niet aanstaat kan het topic op slot gegooid worden? Stel, ik neem een paard met duidelijke wonden van mishandeling (even overdreven voorbeeld) voor een ITP topic en bokt reageert hier op, kan ik het topic dan dicht laten zetten? Dat is wel wat makkelijk hè, laat mensen maar goed nadenken voordat ze een topic openen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:28

Ik denk dat Ibbel het heel netjes verwoord vwb offtopic, temmen en bespreken binnen het team. Dat is mijn ervaring ook. Er wordt eerst overlegd voor er iets gesloten wordt.

En mijn ervaring is ook dat goed onderbouwde posts met feedback best mogen zolang je nog ontopic blijft. Ik ben het lang niet altijd met mensen eens, maar zolang ik dat fatsoenlijk onderbouw en een poging doe ontopic te blijven wordt het niet verwijderd... :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:35

Tuurlijk snap ik het wel in het geval van 't meisje van 12, alleen als iemand van 30 hetzelfde doet.. Nouja, voor het modteam ook moeilijk om een lijn te trekken en je kunt moeilijk onderscheid gaan zitten maken, dus oké. Bedankt voor de antwoorden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:43

Dan nOg. Iemand moet gewoon trots foto's kunnen laten zien zonder een preek te krijgen over fokken. Daar is een centraal topic voor op BB