Bedankt voor de Office-instelling. Nu kan ik rustig mijn tijd verdrijven op werk… Pardon Martine? Natuurlijk niet Martine! Tijdverdrijven met Bokt op het werk? Dat mag niet. Je moet werk verdrijven op werk.
Bokt, bedankt! Als ik het even niet meer zie zitten tijdens het werk verdrijven op werk, geef jij mij afleiding. Heerlijk, tussen het excellen door, tussen het uitwerken van de opgezogen informatie tijdens een vergadering in Word, na het koffie halen, voor het koffie halen, na het nuttigen van een snoepje, broodje, blikje of zelfs tijdens het roken van een sigaret ben jij aan mijn zijde. JIJ sleept mij door het werk heen.
Elke dag hunker ik naar sappige, smeuïge, verdrietige en hilarische verhalen over mee-eters, relaties die op kop staan, de nieuwste mode, de wildste verhalen op de manege, de klaagbodes van pensionklanten op pensioneigenaren of de wilde hengsten die getemd worden. Elke dag hoop ik dat LZP overstroomt met rare, nutteloze, pijnlijke of grappige verhalen en/of vragen van jou Bokt. Romantiek, geloofsovertuigingen, het laatste rare nieuws.. Al dit alles zorgt ervoor dat ik overleef tijdens het verdrijven en verwerken van informatie op mijn werk.
Wat moet ik zonder je, Bokt? Ik kán niet meer zonder je! Een dag zonder jou aan mijn zijde zorgt ervoor dat ik niet mijn werk kan doen. Ik ben niets zonder je. Ik presteer niets zonder je. Ik ben een leeg A-4tje die zit te wachten om volgschreven te worden met een potlood. Maar zonder jou Bokt, ben ik een potlood zonder punt, waardoor het A-4tje leeg blijft.
Bokt, van mij de vraag; Zou jij nog meer heerlijke, liplosmakende, rellende, huilende en schreeuwend om aandacht vragende topics willen plaatsen? Hierdoor blijft er een punt aan mijn potlood waardoor ik blijf presteren.
Echt herkenbaar, even onder de lessen op school, tijdens een rustig momentje op mijn werk, het kan altijd en het is heerlijk om te switchen tussen paarden kijken en de LZP verhalen over alles en iedereen...
hahaha geweldig... jij brengt de glimlach op mijn gezicht vandaag
_JTM
Geplaatst: 04-04-12 09:31
Waar zit de 'vind ik leuk' knop?! Echt leuk geschreven en heel herkenbaar! Als het even rustig is op het werk lees ik mee op Bokt, reageer soms wat. In de pauze heb ik bokt mobiel waar ik op kijk, tijdens het roken werp ik een blik op mn mobiel waar bokt openstaat.
Haha geweldig geschreven! Eens! Vind het alleen jammer dat de Office versie er zo oud uit ziet
mysa
correspondent/vertaler
Geplaatst: 04-04-12 12:24
Ik vind het nogal dubieus eigenlijk, er mag niets over schoolwerk/huiswerk worden gevraagd, daar wordt m.i. veel te streng in gemodereerd, maar bokt stelt wel de werkvermijders in staat onopgemerkt te lanterfanten.
Naja, ik ben eigenlijk helemaal geen moraalridder, doe het zelf ook, al heb ik de office-versie niet nodig, omdat er toch niemand meekijkt en ik zelf de pineut ben als ik niet hard genoeg werk, maar zoals gezegd: bokt is in een aantal kwesties 'roomser dan de Paus', dus dan is dit wel hypocriet.
En o zo waar...Bokt heeft me door menig stil uurtje bij mijn vorige werkgever geholpen. Bokt is bij mijn huidige werkgever afgesloten...en ik mis het enorm!