waarom de ene lijn naar medisch en de andere naar huiskamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NickAltena

waarom de ene lijn naar medisch en de andere naar huiskamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 13:58

Omdat slecht bepaalde zaken me intreseren heb ik nogal moeite met sommige verplaatsingen.
Onderwerpen die ik in medisch zoek , ga ik niet in een huiskamer zoeken, om maar iets te noemen.

Nu valt het me op dat een mod een lijn afsplitst/opent/verplaatst (ik weet het niet meer...er wordt hier zoveel geschoven dat dat niet is bij te houden...)naar medisch
[MD] Reading en Healing

Maar deze zelfde mod verplaatst een andere lijn met een poll/onderwerp (wat alleen over een iets ruimere maar verder de zelfde materie) gaat naar de huiskamer ?

[HK] alternatief genezen of niet?

Zomaar...om een mijn heel vreemde reden...
ik citeer :
"Omdat dit topic in deze vorm beter op zijn plek is op HK ipv MD verplaats ik het naar HK.
Op HK kan er verder gediscussieerd worden op een serieuze maar ook luchtige manier."

Het ging toch in die lijn wel degelijk om medische zaken, of dat wat als zodanig verkocht wordt.
Het is ook wel degelijk een serieuze lijn , niet slechts voor de gezelligheid opgezet , zoals ook te zien is in de ook wel degelijk onderbouwde antwoorden..
Maar er mocht van de topic startster wel in gelachen worden...zoals in de openings-post staat beschreven.(wat ook niet anders kan als je de passerende maar helaas daadwerkelijk aanbevolen geneeswijze bekijkt).
Bovendien is het een Poll en bij het maken van een poll is de daaruit ontstane pagina door Bokt zodanig ingericht dat het mogelijk blijft dat je daarin als lezer / invuller van die pol je specifiek JOU oplossing kan aandragen met toelichting , ofwel...als stemmer berichten kan plaatsen , vragen kan stellen en discussie kan voeren...(het doel van een forum en die lijn)
De huiskamer is een zeer speciale hoek , mij is het nog van vroeger bekend dat je er zelfs een minimaal aantal berichten voor moet hebben anders kan je er niet eens lezen...
Dat vond ik toen al erg lastig, gezien je een link daarheen dan niet kon volgen.
De huiskamer is ook voor gelijkgestemde (zo valt daar te lezen).... daar is een discussie dus niet noodzakelijk als die er al zou komen..
De lijn zelf echter die er heen verhuisd is dat beslist niet...die is juist alles behalve voor gelijkgestemde....(dan was er immers ook maar een keuze in de pol mogelijk geweest)
In dat topic vind je dan ook voor en tegenstanders van vele mogelijkheden , maar in het hele topic vind je en is er ook geen onvertogen woord tegen of tussen die niet gelijkgestemde gevallen.

Je vind er echter ook geen waarschuwingen van andere mods dat er offtopic wordt gegaan of wat dan ook.
18 pagina's lang komen er dagelijks ook mods lezen (onderin te zien).... en dan ineens... boem bats verplaatst om DIE reden ??

Ik heb er het (uitgeklapte) reglement van Bokt maar eens op na gelezen....maar daar staat niets in over een verbod om op een "luchtige manier"over iets te "spreken" .
Er staat in de boktregels ook geen lachverbod.
Niet voor de lijn Medisch... niet voor welke lijn dan ook.
Ofwel...de boktregels ernaast gehouden is er geen regel overtreden....

Het lijkt me (zo komt het MIJ over) dus dat deze lijn op een geheel verkeerde plek is terecht gekomen door de beslissing van slechts een mod.

Ik zou nu wel eens willen weten waarop zo'n beslissing dan eigenlijk genomen wordt ?
Waarom pas na 18 pagina's ?
Waarom niet eerst een normale waarschuwing (al zou ik niet weten waarvoor)
Met hoeveel moderators besluiten jullie zo'n verplaatsing eigenlijk ?
Dit laatste vooral ook omdat mijn eigen lijn ook door diverse mods naar diverse plekken is verhuisd... (en hoe toevallig...ging het ook daar om alternatieve zaken...)

Het blijkt dus dat je als starter van een topic voor de keuze van je verplaatsing totaal afhankelijk bent welke mod je lijn verplaats en hoe die er persoonlijk over denkt ?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:39

Het is sowieso onbegrijpelijk dat healing, reading en andere hokuspokus-quatch überhaupt op bokt genoemd mogen worden.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 14:49

slimmerik schreef:
Het is sowieso onbegrijpelijk dat healing, reading en andere hokuspokus-quatch überhaupt op bokt genoemd mogen worden.

Ik vind dat er sowieso wel degelijk over gesproken/geschreven mag en moet kunnen worden, zeker in een waarschuwende of voorlichtende vorm ?

Maar het gaat mij meer om hoe de keuze nu wordt gemaakt waar een lijn heen gaat.
Dit blijkt na enig onderzoek dus echt mod afhankelijk te wezen...er zijn blijkbaar (nog) geen regels voor.

Heb je als topicstarter dan toevallig een "verkeerde" mod die jou opvattingen niet deelt (of van iemand die toevallig in jou lijn zit te schrijven ) dan blijkt een lijn ook om die redenen (die niet in het reglement staan) zomaar verplaatst te kunnen worden.

Dat kan dus ook een plek zijn naar een lijn waar het vooral niet gezocht wordt (of men niet kan komen) zoals een huiskamer, met als gevolg dat die lijn ook na enige tijd niet (meer) gevonden wordt omdat er nieuwe blabla berichten na komen (wat in een huiskamer of bijvoorbeeld de marktplaats nogal snel is), terwijl het voor de topic starter wel belangrijk is (anders was die lijn immers ook niet ge-opend)

Dat het een luchtige lijn was bleek overigens al op pagina 1
Er zijn daarna diverse moderators de lijn wezen bekijken...18 pagina's lang...die geen noodzaak zagen dit te verplaatsen naar een huiskamer om die reden.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:04