Robert Smith toevoeging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Robert Smith toevoeging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 18:31

Ik heb even een poging gedaan de biografie van Robert Smith te vertalen naar het Nederlands.
Let op !! Het artikel is verre van af, maar zou graag willen weten of dit een beetje het idee is aangaande een biografie voor de wiki of dat ik een andere kant op moet gaan denken.

Biografie

Robert Smith is éen van Engeland’s meest succesvolle en ervaren internationale springruiters. Hij heeft een carriére die hem zeker als een van de beste springruiters ter wereld vertegenwoordigd.
Smith heeft veel grote internationale springonderscheidingen gewonnen en zelfs nu, zo’n 40 jaar later, strijdt hij nog steeds mee aan de top.

Robert is geboren in Yorkshire, 12 Juni 1961. Al op jonge leeftijd wist hij in de voetsporen van de Smith familie traditie te treden : Hij won zijn allereerste belangrijke Grand Prix op 15 jarige leeftijd. Dit was op de ‘Great Yorkshire Show’ in 1977.
In hetzelfde jaar nam hij deel aan de Europse Kampioenschappen, als deelnemer van het Gouden medaille juniorenteam.

Twee jaar later wist hij deze prestatie te overtreffen door de prestigieuze ‘King George V’ Gold cup te winnen (een titel die hij inmiddels al 3 keer op zijn naam staat). Hiermee schreef hij een record, door als jongste deelnemer ooit deze prijs op zijn naam te schrijven. Tot op heden is hij hierin nog steeds ongeëvenaard.
Sindsdien telt Robert zijn springcarriere talloze overwinningen. Hieronder valt onder andere zijn optreden tijdens de Olympische Spelen van Athene in 2004, waar hij als beste Britse deelnemer individueel de 4e plek in klassement wist te bemachtigen met het paard Mr. Springfield.

Robert stond drie opeenvolgende jaren op de eerste plaats in de Britse springruiter ranking, namelijk in 2002, 2003 en 2004.
In 2005 en 2006 won hij met het paard Kalusha (Ulster x Olthos) de ‘British Open Titles’, zo ook vele Wereldbeker kwalificaties en belangrijke Grand Prix wedstrijden.

Op eigen bodem heeft Robert meerdere keren de winst weten te pakken op ‘de Paard van het Jaar show’ en Olympia. Hij won de Chester Masters in 2009 met het paard Raging Bull Vangelis S. (Non Stop x Feinschnitt I van de Richter)

Robert heeft zijn land vertegenwoordigd op meer dan 80 competities in Nation Cup teams, hiermee heeft hij een niche voor zichzelf gecreeerd als vaste support voor het Engelse springteam. Ook wist hij wederom op het WK 2010, met het paard Talan (Concorde x Burggraaf), de beste Britse score neer te zetten.

Zijn constante successen hebben Robert een veel gevraagde trainer gemaakt; hij heeft vele hedendaagse top Young Riders begeleid. Zijn wedstrijdschema wordt gecombineerd met het lesgeven in Nederland waar hij, samen met zijn partner Shelley Redbart, vele jonge ambitieuze ruiters helpt met hun springcarriére.
Het goed aangeschreven trainingscentrum, wat ook beschikking heeft over een van hoog caliber paardenverkoopcentrum, ligt dichtbij Eindhoven. Dit maakt het tot een ideale locatie door de goede bereikbaarheid voor de vele Europese ruiters, eigenaren en bezoekers die het centrum bezoeken.

Bronnen/Referenties
- http://www.robertsmith.co.uk
- http://www.britishshowjumping.co.uk/_fi ... obert2.pdf

Het moet nog in de goede biografie lay out, dit zal ik doen zodra ik tevreden ben met de algehele vertaling.

Aurora3

Re: Robert Smith toevoeging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 07:02

Ja, dit is wel een net stuk voor onder het kopje biografie. In de standaard opmaak zul je zien dat er nog wel enkele andere kopjes zijn waarover je nog niets geschreven hebt, dus daar zou je nog wat info over kunnen zoeken als je het artikel in de standaard opmaak zet. Ook noem je nu in de biografie een aantal resultaten, die zou ik er wel in laten staan, maar in het artikel moet ook nog en uitgebreidere lijst met resultaten komen.

Kijk anders ook eens bij andere artikelen over beroemde personen, dan heb je wat voorbeelden ;)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 12:50

Aurora3 schreef:
Ja, dit is wel een net stuk voor onder het kopje biografie. In de standaard opmaak zul je zien dat er nog wel enkele andere kopjes zijn waarover je nog niets geschreven hebt, dus daar zou je nog wat info over kunnen zoeken als je het artikel in de standaard opmaak zet. Ook noem je nu in de biografie een aantal resultaten, die zou ik er wel in laten staan, maar in het artikel moet ook nog en uitgebreidere lijst met resultaten komen.

Kijk anders ook eens bij andere artikelen over beroemde personen, dan heb je wat voorbeelden ;)

Dank je wel Aurora, ik ben inderdaad ook bezig met zijn prestaties en zijn paarden e.d. :j

Ik zal eens even kijken naar artikelen over andere beroemde personen

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 14:56

Ik ga van de week het artikel even afmaken hier en dan plaatsen op de wiki. Het heeft iets langer geduurd als ik had gewild, maar net een enorm drukke tijd achter de rug !

Aurora3

Re: Robert Smith toevoeging

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:43

Geen probleem dat het even geduurd heeft hoor. Lukt het wel allemaal met het artikel?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:50

Aurora3 schreef:
Geen probleem dat het even geduurd heeft hoor. Lukt het wel allemaal met het artikel?

ja, het lukt zeker wel, bijna af inmiddels :j Een tijdje gewoon enorm druk geweest dus geen wiki werk kunnen schrijven, maar als het goed is bijna af nu het artikel :D *\o/* Vind het hardstikke leuk om eens te doen, lekker ontspannend en uitdagend :D

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 02:33

Poeh, heb 2 weken zitten zoeken naar meer informatie, maar niet kunnen vinden. Nu een mail richting Robert smith zijn contact gestuurd, zodat ik de juiste informatie binnenkrijg. Ondertussen aan het wachten dus :)

Om even te laten weten dat ik dit artikel niet vergeten ben. Het is alleen een tikkeltje moeilijker omdat er niet al te veel informatie te vinden is :n