Mijn naam is Nina, een 22 jarige Belgische en al van kleins af aan gebeten door het paardenvirus.
Ik heb vijf jaar op een manege gereden (7j-12j). Daarna heb ik een aantal jaren verzorgpaarden gereden, maar enkel recreatief (meer bepaald: hobbelen :p )
Toen ik 18 jaar werd ben ik plots gestopt met paardrijden, er was een discussie geweest met de eigenaar van het toenmalige verzorgpaard en had er even genoeg van.
Maar na twee jaar niet gereden te hebben, begon het meer en meer te kriebelen als ik een paard op de wei passeerde of iemand tegenkwam die aan het wandelen was.
Vlak voor mijn 20ste verjaardag ben ik dan weer op de manege gaan lessen waar ik ooit was begonnen. Na een aantal maanden vroegen een aantal eigenaars of ik hun paarden wou rijden.
Maar toen kreeg ik een fantastische aanbieding: Kalimero. Een ongelofelijk toffe vosse ruin van inmiddels 13 lentes jong die al een geruime tijd niet meer bereden was.
De eigenaars kende ik van vroeger en zij zochten iemand die Kalimero wou berijden. Na een proefrit hebben we samen besloten dat ik hem halve stal zou nemen.
Ik ben de enige persoon die hem rijd, daar de eigenaars er de tijd niet voor hebben. Dus eigenlijk heb ik mijn eigen paard maar dan voor de helft van het stalgeld!
In het begin heb ik ontzettend afgezien, ik besefte dat het gevorderde niveau dat ik had op de manege maar overeen kwam met het beginnersniveau op deze privéstal, en Kalimero was dan ook nog eens een paard dat graag uitprobeerde en zich niet liet kennen. Maar langzamerhand, en met de juiste begeleiding raakten we beter op mekaar ingespeeld en werden we stilaan een team.
Sinds kort volg ik les bij een ontzettend toffe dressuurruiter, en zij geeft mij een fantastische begelieiding waardoor het lijkt of we met sprongen vooruit gaan!
Doelstelling die ik nu heb: het dressuurmatige rijden verbeteren, meer ontspanning creëren in het dressuur en uiteindelijk op wedstrijd gaan met een goed gevoel

Jammer genoeg heb ik geen recente foto's op het moment, maar hier een foto van een aantal maanden geleden op een oefenjumping (springen doen we inmiddels niet meer omdat hij eind vorig jaar een peesblessure had opgelopen) :