Pleased to meet you!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Niien_

Pleased to meet you!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:38

Hallo allemaal!

Mijn naam is Nina, een 22 jarige Belgische en al van kleins af aan gebeten door het paardenvirus.
Ik heb vijf jaar op een manege gereden (7j-12j). Daarna heb ik een aantal jaren verzorgpaarden gereden, maar enkel recreatief (meer bepaald: hobbelen :p )
Toen ik 18 jaar werd ben ik plots gestopt met paardrijden, er was een discussie geweest met de eigenaar van het toenmalige verzorgpaard en had er even genoeg van.
Maar na twee jaar niet gereden te hebben, begon het meer en meer te kriebelen als ik een paard op de wei passeerde of iemand tegenkwam die aan het wandelen was.
Vlak voor mijn 20ste verjaardag ben ik dan weer op de manege gaan lessen waar ik ooit was begonnen. Na een aantal maanden vroegen een aantal eigenaars of ik hun paarden wou rijden.

Maar toen kreeg ik een fantastische aanbieding: Kalimero. Een ongelofelijk toffe vosse ruin van inmiddels 13 lentes jong die al een geruime tijd niet meer bereden was.
De eigenaars kende ik van vroeger en zij zochten iemand die Kalimero wou berijden. Na een proefrit hebben we samen besloten dat ik hem halve stal zou nemen.
Ik ben de enige persoon die hem rijd, daar de eigenaars er de tijd niet voor hebben. Dus eigenlijk heb ik mijn eigen paard maar dan voor de helft van het stalgeld!
In het begin heb ik ontzettend afgezien, ik besefte dat het gevorderde niveau dat ik had op de manege maar overeen kwam met het beginnersniveau op deze privéstal, en Kalimero was dan ook nog eens een paard dat graag uitprobeerde en zich niet liet kennen. Maar langzamerhand, en met de juiste begeleiding raakten we beter op mekaar ingespeeld en werden we stilaan een team.
Sinds kort volg ik les bij een ontzettend toffe dressuurruiter, en zij geeft mij een fantastische begelieiding waardoor het lijkt of we met sprongen vooruit gaan!

Doelstelling die ik nu heb: het dressuurmatige rijden verbeteren, meer ontspanning creëren in het dressuur en uiteindelijk op wedstrijd gaan met een goed gevoel :)

Jammer genoeg heb ik geen recente foto's op het moment, maar hier een foto van een aantal maanden geleden op een oefenjumping (springen doen we inmiddels niet meer omdat hij eind vorig jaar een peesblessure had opgelopen) :

Afbeelding

Mjetterd

Re: Pleased to meet you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:42

Welkom hier op bokt!
Wat een mooi paard heb jij onder je kont :D
Veel plezier hier.

_Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 21:55

Bedankt :D
Het is inderdaad een heel leuk paard om te zien, al zeg ik het zelf :p

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:06

Leuk paard!
Heel veel succes ermee :D

Pony20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:05

Hoi! Welkom op bokt! Je hebt inderdaad een mooi paard! :D

kostbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:06

Mooie foto.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:10

Welkom :D

Inderdaad een héél knap paard! Van welke streek ben je? (ben ook Belgische :j Oost-Vlaanderen )

_Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 16:04

chipieke schreef:

Inderdaad een héél knap paard! Van welke streek ben je? (ben ook Belgische :j Oost-Vlaanderen )

Sorry, zie nu maar pas je reactie chipieke ;-)
Ik ben afkomstig van Puurs (Provincie Antwerpen) :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:34

_Niien_ schreef:
chipieke schreef:

Sorry, zie nu maar pas je reactie chipieke ;-)
Ik ben afkomstig van Puurs (Provincie Antwerpen) :)

Dat is niet zo ver! Moet ook lukken, mijn collega is ook van Puurs :')
Die was me vandaag nog aan het vertellen dat Puurs wel horse-minded is :')

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:38

Welkom op bokt! En veel plezier hier, maar pas maar op dat je niet te verslaafd raakt :P
En dat paard... _/-\o_