critici alternatief monddood gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

critici alternatief monddood gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 00:43

Nu breekt echt mijn klomp, of aura. Dit topic is op slot [MD] [Centraal] Reading en Healing omdat er geen grappen gemaakt mogen worden door critici over o.a. auraspray. Het is notabene een centraal medisch topic. Er is al geprobeerd dit via forumzaken aan te kaarten, maar het lijkt verdorie echt wel op een soort magische kaartlegging.
In readen en healen mag je kennelijk alleen meegaan in die geldverslindende busseness. Grappen worden niet gewaardeerd want dat is onrespectvol, hoe zit dat dan met de dierenartsen die investeren in studie, kennis en apparatuur, geheel binnen de wet op uitoefening diergeneeskunde, is dat dan niet onrespectvol?
Met onze dierenartsen kan ik best grappen maken, zij voelen zich niet verheven en boven de wet staan!
Er mogen kennelijk geen grappen gemaakt worden over dingen die werkelijk illegaal zijn namelijk het diagnosteren en behandelen van zieke dieren door leken.

Prima voor mij als dat topic dicht is, maar laat dat topic dan ook geen centraal topic meer zijn, omdat juist dat topic illegaal diagnoses laten stellen als normaal ziet, en dat de reden is dat er geen grappen gemaakt mogen worden.

Geldkloppers mogen gewoon hun handel promoten.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 07-03-12 01:06, in het totaal 2 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:46

dat vind ik ook niet kunnen inderdaad, baat het niet dan schaad het niet maar kan wel veel geld kosten en als het wel baat is het leuk meegenomen samen met reguliere zorg, dus een echte dierenarts :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:46

Hihi sorry, auraspray? :')

Tja, ergens vond ik ook een te hoog hk gehalte worden.
Iemand die er wel in geloofd wordt compleet ondersneeuwd door flauwe opmerkingen en daar was het topic niet voor bedoeld.
(al snap ik wel dat het verleidelijk is := auraspray :'))

Maar een kritische blik vind ik wel belangrijk!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 00:53

Auraspray wordt daadwerkelijk verkocht! http://www.spirituelewinkel.nl/contents ... spray.html en daar werden wat grappen over gemaakt.

Ook zijn er links gegeven over hoe bijvoorbeeld de wet is en de jurisprudentie. ( was over downloaden) het ene mag wel en het andere niet.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004730/g ... I_Artikel4

art. 1 a t/m e
art 8 lid 1

hierin is te vinden wat exact onder diergeneeskundig handelen verstaan wordt. verderop in de wet wordt het veterinair tuchtcollege belast met toezicht en beoordeling.

via het veterinaire tuchtrecht is jurisprudentie ontstaan, waarin de benaming diagnose wordt gebruikt, een term die binnnen de veterinaire wereld gelijk staat met hetgeen omschreven staat in wet WUD art. 1 a t/m e.

de jurisprudentie is hier te vinden: http://www.agro.nl/cgi-bin/pdffileindex ... uitoefenen

bovenste link geeft de bron aan.

Het is niet altijd zo dat baat het niet schaadt het niet op gaat, ik heb te vaak giftige planten aangeraden zien worden bijvoorbeeld, die schaden wel degelijk!
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 07-03-12 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:01

Tjonge jonge... alweer om een rare reden een lijn op slot ??
Is een grapje maken nu ook al een risico op een boete voor bokt ?
Ongelooflijk.... maar vooral onbegrijpelijk waarom hier iets wel of juist niet mag.

Ik wilde nog wel een vraag stellen aan die dame met die website.
Ik had een Tibetaanse staaf gevonden (nee dames... tis niet wat je denkt....geloof ik...)
http://www.spirituelewinkel.nl/contents ... staaf.html
Ik wilde nu wel eens weten of je ook op een wetenschappelijk aantoonbare manier kan laten zien dat zoiets duurs iets gedaan heeft...
Want ik kan daar niets over vinden en ben reuze benieuwd hoe men dat dan aantoont , ofwel verkopen kan aan een klant die dat vraagt.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 01:26

vuurneon schreef:
Hihi sorry, auraspray? :')

Tja, ergens vond ik ook een te hoog hk gehalte worden.

Het is toch ook een topic wat in de huiskamer thuishoort en geen centraal medisch topic behoort te zijn. In de huiskamer zijn er zat van dat soort topics.

Maar wat ook zou kunnen is een centraal medisch topic over de medische wetenschap. ik wil een centraal medisch topic voor grappen en dan mogen alle readers grappen maken over de wetenschappelijke methoden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:38

Die aurasprays... zijn dat niet gewoon ordinaire toiletverfrissers?

Citaat:
De geur Silence helpt je om stil te worden, zonder ruis uit het verleden. De gekozen oliën werken ontspannend, reinigend en verlichtend. Zak moeiteloos weg in je eigen stilte en wordt zo ontvankelijk voor de waardevolle impulsen van binnenuit.

Als ik chinees heb gegeten heb ik ook de volgende dag last van "ruis uit het verleden" en moet ik mij ook overleveren aan de "impulsen van binnenuit".

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:44

Brainless schreef:
Die aurasprays... zijn dat niet gewoon ordinaire toiletverfrissers?

Citaat:
De geur Silence helpt je om stil te worden, zonder ruis uit het verleden. De gekozen oliën werken ontspannend, reinigend en verlichtend. Zak moeiteloos weg in je eigen stilte en wordt zo ontvankelijk voor de waardevolle impulsen van binnenuit.

Als ik chinees heb gegeten heb ik ook de volgende dag last van "ruis uit het verleden" en moet ik mij ook overleveren aan de "impulsen van binnenuit".

Ik denk het wel hoor...als ik aan mun wc "verfrisser" druk ben ik ook ff heeeeel stil... het ontneemt me namelijk de adem als astma patient ;)
Maar laten we vooral serieus blijven...
Als ik het geld er voor had liet ik zon spul eens analiseren om te weten wat er nu daadwerkelijk aan wonderbaarlijk spul in zit.
Tevens vraag ik me af of je voor zoiets ook eerst in de methode moet geloven , want anders werkt het niet wordt er altijd gezegd ?

Maar terug on topic...ik heb nog eens terug gelezen en begrijp werkelijk niet waarom die andere lijn nu op slot moest ?
Is die mod die dat gedaan heeft soms ook overtuigd van die alternatieve zaken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:45

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:56

ja ze hebben er in alle kleurtjes , maar deze vond ik wel erg duur.
Nou is ti met 24 cm lang en 3 cm dik ook wel de grootste , dus zon stukje houtsnijwerk kost natuurlijk wel wat. (niet dubbelzinnig denken he haha)

Maar ik snap niet hoe je controleert dat zoiets duurs ook daadwerkelijk iets doet... krijg je dan bijvoorbeeld ook omruil garantie of zo ?
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 07-03-12 02:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:57

Niet te veel grappen hier he, strak zetten ze het op slot..

Ergens ben ik er niet rouwig om. Dat topic hoorde niet onder medisch, en nu is het gesloten.. ok dan maar, spijtig van de non-discussie maar goed...
En kritiek kunnen we op andere plaatsen ook wel kwijt.

NickAltena

Re: critici alternatief monddood gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 02:07

ff voor de duidelijkheid... ik ben hierboven bloedserieus hoor.
Ook al geloof ik er (nog) niet in... ik zou willen dat zoiets zou kúnnen werken.

Tis alleen zo jammer dat kritisch denken of opmerkingen hierover (al dan niet leuk) hier op bokt niet mag?
Doe je het op een leuke manier...dan gaat i op slot...
Doe je het op een minder leuke manier...dan voelen die healers zich aangevallen en gaat i ook op slot.
Monddood gemaakt dus...voor wettelijk verboden praktijken die hier ruimhartig worden toegestaan...

Nu kom ik hier niet veel dus ken alle mods ook niet , maar ik heb toch echt de indruk dat deze keus is gemaakt omdat er ook onder de moderators een hoop zitten die heilig in die alternatieve zaken geloven, misschien ook gebruiken of zelfs aanbieden ?

Chica

Re: critici alternatief monddood gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:02