finetuning zoekfunctie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

finetuning zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:14

Sommige categorieën zijn behoorlijk uitgebreid, en daar wil ik in zoeken. Neem bijvoorbeeld ruiter-rijkleding en jassen. Ik zoek een rijbroek, en ben in de andere kleding niet geinteresseerd. Bovenin het zoekvakje vul ik 'broek' in. Het nadeel is dan dat ik alleen advertenties vind met het woord broek, en geen advertenties waarin alleen 'rijbroek' of 'paardrijbroek' staat.
Broek geeft 228 resultaten, rijbroek geeft 496 resultaten, en paardrijbroek geeft 39 resultaten, en zelfs bij die 39 zitten resultaten die ik niet vind als ik alleen op broek of rijbroek zoek.
Is het mogelijk om de zoekfunctie zo aan te passen dat hij ook echt alle keren dat broek genoemd wordt vind, ook als het woordje broek verstopt zit in rijbroek of paardrijbroek? (zelfde geld trouwens ook voor trui-truitje, vest-vestje-fleecevest, jas-rijjas-winterjas etc)
Of is het anders mogelijk om in de zijbalk het soort kledingstuk dat je zoekt aan te vinken, ipv alleen de maat?

Anoniem

Re: finetuning zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:25

Even een klein schopje, is dit idee nog iets wat aandacht krijgt, of vinden jullie het sowieso geen goed idee?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:14