Centraal Bevallingstopic o.i.d?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Centraal Bevallingstopic o.i.d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:24

N.a.v. van weer eens een bevallingsverslag met foto's etc. op LZP,
vraag ik me af of er geen centraal bevallingstopic kan komen?

Tijdje terug ook een paar topics met hele verslagen en foto's en weet ik het wat.

Er is ook een centraal anticonceptie topic, waarom dan ook geen bevallingstopic.
Kunnen de kersverse moeders daar leuk hun verslagen en foto's in kwijt :)*

Mistic

Re: Centraal Bevallingstopic o.i.d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:30

Lijkt me opzich geen raar idee. Ik snap dat men het verhaal kwijt willen. Dat wilde ik ook, maar deed dat wel in ons HK topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:34

Kan ik me helemaal in vinden. Er zijn zoveel vrouwen op bokt, en ook zo vaak bevallingen...

De behoefte om erover te vertellen kan ik me helemaal voorstellen maar ik heb niet per sé de behoefte aan regelmatig een apart topic op LZP of MW.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:15

Ik vind die topics altijd wel leuk, zie ze ook niet heel vaak eigenlijk maar kan me voorstellen dat niet iedereen erop zit te wachten, bv voor iemand die net een miskraam o.i.d. heeft gehad lijkt het me best confronterend. Een centraal topic lijkt me dan ook geen slecht idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:54

Heeeeel graag, hoef ik er niet mee geconfronteerd te worden :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:54

Er zijn genoeg HK topics over zwangerschap en bevalling, lijkt me dat mensen die graag hun verhaal kwijt kunnen prima daar aan kunnen sluiten. Nut van centraal topic zie ik niet zo in. Je HOEFT zo'n topic trouwens niet te lezen of te openen ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:39

Maar SusanH, daar kom je niet zomaar tussen. En als je gewoon je eigen verhaal kwijt wil over je bevalling, ga je niet in een bestaand HK-topic met bestaande club mensen posten. Ik voel ook wel iets voor een centraal topic, maar ergens kan ik me ook voorstellen dat mensen zo blij zijn met hun eigen nieuwe kindje (I've been there ;) ), dat je dat graag met een eigen topic wil doen. Dus mij storen ze ook niet zo ermee. En als je het wel vervelend vindt, dan lees je er maar overheen. Er zijn ook genoeg mensen die een eigen topic starten over hun operatie, etc. Heel vervelend voor ze en ook zij verdienen hun plek om hun verhaal te kunnen doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:12

Ik snap dat mensen hun verhaal graag kwijt willen en zoals susanH zegt: Je hoeft zo'n topic niet te openen. Geloof dat het anticonceptietopic ook vooral is voor de vragen die tig keer gesteld werden.

Even in een ander perspectief: Moeten er voor alle 'ik heb een date' 'help vind hij mij leuk' 'Jeetje die stomme mannen' ook centrale topics komen?

(overigens sla ik zelf de bevallingsverhalentopics gewoon over ;) )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:14

Haha ik lees ze vaak wel. Maar ik zou mijn eigen bevallingsverhaal niet zelf zo op internet zetten, vind dat toch prive. Zeker niet met de foto's erbij. Als een ander dat wel fijn vindt moet die ruimte er ook zijn.

Duke: valt wel mee hoor, de meeste (aanstaande) moeder topics komen juist aan nieuwe aanwas door zwangeren die zich melden. Maar kan me voorstellen dat niet alle zwangeren behoefte hebben mee te kletsen in een HK topic.