Extra opties in categorie 'zadels'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Extra opties in categorie 'zadels'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 01:10

Ik kijk graag op de boktmarkt en vind het een positieve verandering. Nu zat ik eens rond te neuzen bij zadels.
En daar ontbreekt in mijn ogen het volgende: boommaat / inchmaat
Momenteel kun je bij het aanmaken van een advertentie invullen : staat - materiaal - discipline (bij het zoeken kan er ook enkel op deze onderwerpen worden gefilterd)
Als ik gericht zoek na een zadel zou ik het erg fijn vinden om te kunnen selecteren op inchmaat, ik heb namelijk niets aan een 18inch zadel en die mogen er voor mij dan ook uitgefilterd worden. Met boommaat vind ik het iets ingewikkelder omdat de ene keer gesproken wordt van medium en de andere keer van 32. (Het zal wel handig zijn als er een apart vakje voor komt bij het aanmaken van de advertentie, net zoals er een vakje is voor stokmaat bij de categorie paarden/pony's).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:57

Helemaal mee eens, ook ik mis vooral de inchmaat. :j

Ook bij bijvoorbeeld de dekens mis ik een optie om maten aan te kunnen vinken.

DubbelFun

Re: Extra opties in categorie 'zadels'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:40

Daar ben ik niet echt een voorstander van. Natuurlijk is het handig om te kunnen filteren maar..
Bij westernzadels wordt vaak de 'engelse' maat aangegeven, die wezenlijk anders is als de westernmaat.
Natuurlijk is dat het probleem van de verkoper :) Maar als koper kun je dan ook een aantal interessante zadels missen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:43

Maar het lijkt me toch dat als je dan naar een western zadel zoekt, dat je daar weet van hebt? Dat er verschillende maten worden gehanteerd? En dat je dan enkel selecteerd op 'western' en niet op inchmaat? Of zeg ik iets stoms?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:46

Je kan toch ook gewoon de westernmaten invoeren? Ik vind het ook lastig, ik zoek een halster maat full, zou handig zijn als ik dat gewoon aan kon vinken!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:48

En je hoeft niet te filteren, dat kan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:00

Jaime_ schreef:
Maar het lijkt me toch dat als je dan naar een western zadel zoekt, dat je daar weet van hebt? Dat er verschillende maten worden gehanteerd? En dat je dan enkel selecteerd op 'western' en niet op inchmaat? Of zeg ik iets stoms?

Nee, helaas is dat niet het geval. Net zo goed als dat iedereen die een 'engels' zadel zoekt ook daarvan alles weet ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:58

Deze optie is vandaag toegevoegd.

DD: de inch-maten zijn in principe zo neergezet, dat ook de WN-maten kunnen worden genoteerd - als daar nog foutjes in zitten, hoor ik het graag.