Omdat ik het afgelopen jaar gretig op Bokt heb zitten lezen over allerlei paardenzaken, vond ik het nu wel hoog tijd om mij te registreren en voorzichtig deel te nemen aan de gesprekken.

Even voorstellen dus...
Ik word dit jaar 23 jaar, ik woon in België en rij nu al een jaartje paard. Toen ik 12/13 was heb ik wel wat manegelessen gevolgd, maar ik ben nooit echt verder geraakt dan een rustig drafje. Maar vorig jaar ben ik opnieuw begonnen en ik krijg nu elke week een uurtje privéles van een fijne instructrice.
Vorige zomer (aug. 2011) heb ik ook een weekje doorgebracht op het paardencentrum de Poedertoren (www.depoedertoren.be voor de geïntresseerden), waar ze 'bitloos en ijzervrij' rijden. Het was leuk om eens wat anders te doen en ik had de mogelijkheid om een springlesje voor beginners bij te wonen en enkele buitenritjes te maken. Heerlijk!
Minisprong Alle begin is moeilijk.

Uitstappen Dan gaat de correcte houding van de handen al eens overboord...

Buitenrit Ik hou van westernzadels, omdat je er zo vast en comfortabel in zit, maar ze zorgen er ook wel voor dat mijn benen wat teveel naar voor gaan hangen.

Tijdens de herfst kreeg ik ook de kans om er een weekendje op uit te trekken om dagtochten te paard te maken in de Hoge Venen.

Paardje van dienst

En nu heb ik nog heel veel te leren en te oefenen! Ik doe het in ieder geval rustig aan en probeer echt goed de basis onder de knie te krijgen en een goede zit en stille handen te ontwikkelen voor ik me in iets moeilijker smijt. Ik heb sowieso de voorkeur voor de rustige paardjes, de 'leermeesters', want aangezien ik zelf al eens nerveus kan zijn, zijn hevige of onrustige paardjes (nog) niet echt een goeie match.
Ik hoop dat dit topic wat goed uit de bus komt (leesbaar, op de juiste locatie en met alle foto's zichtbaar), want het is mijn allereerste!

Ik ga nog wat browsen en rondneuzen!