Wat is het pestbeleid van bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Wat is het pestbeleid van bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:27

Pesten online gebeurt tegenwoordig meer en meer. Ik kom het hier op bokt ook regelmatig tegen en heb zelf hier op bokt ook de nodige vervelende opmerkingen naar m'n kop geslingert gekregen. Gister kwam ik een dergelijke opmerking weer tegen en begon me toen toch eens af te vragen wat nu het beleid van bokt is. Dit bericht is na een tem van mij verwijdert, maar wordt met dergelijke berichten nog meer gedaan? Krijgt zo'n gebruiker een OW of misschien zelfs een (al dan niet tijdelijke) Ban? Of wordt dat weer bepaald door de zwaarte van de opmerking?

Dit is puur en alleen omdat ik niet weet hoe hier op bokt mee om wordt gegaan en het toch een steeds groter en groeiender probleem aan 't vormen is. En dit ook bij veel mensen schade kan aanrichten, ook al beseffen mensen misschien niet dat ze iemand schade aanbrengen al dan niet kwetsen door opmerkingen die zij naar een persoon op 't internet plaatsen.

Alvast bedankt. :)

Apple

Re: Wat is het pestbeleid van bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:29

Hoi Maartje,

Wij hebben een vrij strict beleid als het gaat om 'cyberpesten'. Mensen worden aangesproken, maar kunnen inderdaad ook een OW of ban krijgen als ze doorgaan. Helaas zie je inderdaad soms weleens van die groepjes die echt structureel een bokker volgen en overal lastig vallen. Daar treden wij dan ook streng tegen op.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:37

Oke ik zal eerlijk toegeven dat ik ook wellis ben meegegaan in het opmerkingen maken naar bepaalde bokkers
maar op een gegeven moment heb ik ook zoiets van tja nu kan die wel weer .. Dan wil ik gewoon tips geven hoe het meschien verbeterd kan worden en diegene weer gewoon een kans geven...

sommige bokkers hebben een superslechte reputatie en die blijven dat horen bij elk topic die ze openen das dan jammer......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:50

Ik heb een ban van twee weken gekregen, omdat ik te ver ben gegaan in een topic van 'de buurjongen zit de hele tijd naar me te kijken'. :)

Vrij streng, maar zeker goed! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:54

Anoniem schreef:
Ik heb een ban van twee weken gekregen, omdat ik te ver ben gegaan in een topic van 'de buurjongen zit de hele tijd naar me te kijken'. :)

Vrij streng, maar zeker goed! :)

Netjes dat je het hier ook toe geeft vind ik dan!

TS: wat dat betreft vind ik bokt daar vrij goed in, op het gebied van pesten.
En tja, je hebt het overal wel dat er een paar het verzieken voor de rest, helaasch..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:11

@june
In die topic zijn er Nog vele anderen voor 2 week geband.
Ookal had je bijna niks gedaan.
Die ts heeft trouwens een (permanente) ban gehad.
Streng is het soms wel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:12

@fresley,
Waarschijnlijk omdat ze achter een beeldscherm zitten en ze vrijweinig kan gebeuren, op een ban na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:17

Biggers schreef:
@june
In dat topic zijn er nog vele anderen voor 2 week geband.
Ookal had je bijna niks gedaan.
De ts heeft trouwens een (permanente) ban gehad.
Streng is het soms wel.

Ik vond het terecht. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:08

Vond je dat echt June? Dat vond ik dus totaal niet. Die user was overduidelijk alleen maar aangemaakt als relaccount. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je een relaccount niet kan cyberpesten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:18

Is vrij streng inderdaad.. Ik heb ook weleens een OW gekregen daarom, weet niet meer van hoe lang. Vind het nog altijd niet terecht, aangezien we elkaar gewoon aan het klieren waren en de grootste lol hadden via pb. :')

Anyway, wat iedereen onder 'cyberpesten' verstaat kan nog wel veel verschillen, als het altijd dezelfde mensen zijn mogen die wat mij betreft streng aangepakt worden, maar een scherpe opmerking hier en daar moet ook mogen vind ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 17:57

Kinke schreef:
Vond je dat echt June? Dat vond ik dus totaal niet. Die user was overduidelijk alleen maar aangemaakt als relaccount. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je een relaccount niet kan cyberpesten.

maar ook achter een relaccount zit een echt mens...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:35

Please....en die zou je kunnen pesten door die persoon niet meer serieus te nemen op bokt? Het was overduidelijk dat het enige doel van die user was om onzinaccounts aan te maken, en dan niet 5 of 10 maar nog meer. Die user had maar 1 doel, de gebruikers van bokt pesten met onzin topics en de daarbij behorende onzin reacties.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:51

ikzelf heb in dat topic ook iets gezegd, en toen van de modjes een waarschuwing gehad..
Bij dit topic was het misschien overdreven (overduidelijk schaduwaccount om reacties uit te lokken), maar het is goed dat de modjes zo streng zijn. Ik zelf was zelf wat overdondert van de mail :o en de modjes hebben gelijk schaduwaccount of niet, ook op het internet moet je beleefd blijven.

Vind het wel knap dat ze echt iedereen gecontacteerd hebben, niet alleen de grootste stokers.. ikzelf had 1 maal iets gezegd, en kreeg een mail.
Laatst bijgewerkt door Thea_Ste op 17-02-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:55

Thea_Ste, Zal die PB maar verwijderen voor je een ban krijgt :') .. Het openbaar maken van PB's is ook niet toegestaan :P

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:00

_/-\o_

is verwijderd dank u :') dacht dat dat op persoonlijke pb's van toepassing was, zag hier nog wel het informatieve nut van in..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:05

Oh dat weet ik niet :P ! Dacht dat PB's van een mod ook niet openbaar gemaakt mag worden :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 19:15

zover ik weet mogen pb's inderdaad niet openbaar gemaakt worden (of ze nu van een mod zijn of wat dan ook)

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:18

Maartje1990 schreef:
zover ik weet mogen pb's inderdaad niet openbaar gemaakt worden (of ze nu van een mod zijn of wat dan ook)

hij is nu ook verwijderd :)