Hier is het voorstel topic voor mijn merrie Rona!
Mezelf kennende zal het een hele lap tekst worden.. Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden

Naam: Rowena
Geboortedatum: 18-05-1998
Geslacht: Merrie (overduidelijk

Ras: KWPN, Holsteiner verband
Afstamming: ik weet eigenlijk niet hoe je dat moet neerzetten.. vader x opa?
Rona is van mij sinds 11 Mei 2010

Ongeveer 2 jaar voor Rona had ik een shetlander Sultan, maar wegens tijdgebrek moest hij verkocht worden.
Eerst was er volledig geen sprake van een paard, maar na een hele lange tijd zeuren mocht ik op internet gaan zoeken!
We zagen Rona en deden voor de gein een bod die ook nog werd geaccepteerd!
Dat was dus, omdat ze al 7 maanden lang op wei stond zonder enkele menselijke aandacht.
(vermagerd/zwakke hoeven/zelf ook zwak vergeleken met hoe ze nu is!)
Meteen die avond kwamen we kijken en de volgende dag haalden we haar op.
Na een tijdje recreatief rijden wou ik toch serieus aan het werk met haar en we begonnen met lessen.
Ze liet wel zien dat ze een merrie is! wat is ze koppig zeg!
Op het moment dat ik druk met haar bezig was werd ze ziek(vorig jaar winter), er is nooit wat geconstateerd door de DA, maar
ik weet zeker dat het longontsteking was, want in maart kwam het weer naar boven..

Ze heeft dus een hele poos stilgestaan.
Rona heeft nu nog steeds snel last van verkoudheid en hoesten(= waarschijnlijk chronische lontontsteking volgens DA)
Vandaag de dag moet ik nog steeds iedere keer een strijd met haar aangaan met rijden, maar ze loopt zooo veel beter!
In de tussentijd was ik trouwens ook druk bezig met grondwerk en vrijheidsdressuur en dit mislukte iedere keer door haar
koppige karakter.. tot ik ongeveer 4 maanden terug besloot om het voor de laatste keer te proberen en ze heeft er nu echt lol in!
De kunsten die ze kan:
Jambette, Spaanse pas, Shaken, Flemen, Spagaat, Diepe buiging, achterwaarts.
Voor andere mensen kan Rona trouwens heel gemeen en chagerijnig overkomen, maar stiekem heeft ze een klein hartje

Ze went niet snel aan mensen en dingen.
Foto's van oud naar nieuw:

wat een vreselijke houding!

Hier op vakantie in Zwolle, daar is ze heel mooi op gewicht gekomen!

irritante zwarte rand om de foto..

En hier had ik haar net de jambette geleerd

Vorig jaar winter, TE vol energie

Nu de overstap naar het heden

Rona is heel erg opgeknapt en veel vooruit gegaan, ben heel trots op haar

Groetjes Geke.