Censuur werkt niet altijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Censuur werkt niet altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:05

Net valt me iets op waarvan ik niet weet of dit altijd zo is. In dit topic:
[TEN] Trec...ook voor ouwe banketstaaf??

Staat in de echte topic titel en in de actieve topics ook voor oude banketstaaf. Maar open ik de pagina staat erboven eerst ook voor oude l ullen, daaronder de internetverwijzing (url) en daaronder de topic titel ook voor oude banketstaaf.

Nu ik dit topic maak staat er van boven naar beneden plaats een nieuw onderwerp bokt.nl, dan de url en dan het topic.

Dit geldt voor een ipad, ik ga nog even kijken of het ook voor een normale pc geldt.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:08

Ja er staat inderdaad in het topic een oudelullensport

edit Ashton poedersuiker
die laatste pakt die dan weer wel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:10

Die had ik niet eens gezien nog maar ik heb boven de url ook nog de topic titel genoemd staan. En die is niet gecensureerd. Dat is op de ipad het stuk dat niet meebeweegt als ik naar beneden scroll. Is me ook nooit opgevallen dat daar iets staat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:43

Even getest:

Als het woord lül achter een ander woord aan komt bij een samenvoegsel dan gebeurt er niets.
Als het woord lül voorop staat dan wordt t wel banketstaaf.

Zo ook voor küt en ho.r.

karuna
Drukke kabouter

Re: Censuur werkt niet altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:50

Maf dat hij hem dus soms wel en soms niet pakt. Wat ik boven aan het scherm heb staan is het losse woord l ullen. Misschien is het iets typisch ipad, boven mijn scherm hier staat nu ook censuur werkt niet altijd?. Terwijl de echte topictitel uit het zicht is gescrolt. Misschien weet Bart hoe dat technisch zit. Mijn mannetje kan het met firefox en windows niet reproduceren wat ik op mijn scherm heb staan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:52

Interessante materie. Ik heb net ook banketstaaf getypt een aantal keer, maar inderdaad bij mij vliegt de censuur er meteen op. Ik weet niet of dat inderdaad kan liggen aan de tablet. Wellicht komt Bart snel langs in dit topic. :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:10

Wat Iris zegt in haar eerste post klopt (behalve voor prutsmuts, daar wordt niet gecensureerd als er iets achter staat). Snap niet helemaal wat je bedoelt, Karuna, kan je een screenshot plaatsen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:37

Nee dat lukt me niet, het blijft een ipad :o . En het staat ook niet in het echte scherm lijkt wel maar erboven. Lastig uit te leggen. Ik probeer het nog eens, het is een ipad2 met safari geloof ik. Elk internetscherm opent met bovenaan een grijze balk waarin icoontjes als pagina terug, naar voren, het aantal openstaande schermpjes, een boekicoontje, een rechthoek met een pijl naar rechts erin en dan de url regel en een google zoekplek. Boven dit alles staat de naam of titel van de geopende url.

Op de voorpagina van bokt is dat bokt.nl. Bij dit topic censuur werkt niet altijd? . Bokt.nl en bij het trec topic staat dus blabla ook voor ouwe l ullen . Bokt.nl

Hopelijk is het zo duidelijk?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:39

Iris82 schreef:
Interessante materie. Ik heb net ook banketstaaf getypt een aantal keer, maar inderdaad bij mij vliegt de censuur er meteen op. Ik weet niet of dat inderdaad kan liggen aan de tablet. Wellicht komt Bart snel langs in dit topic. :D

Moet banketstaaf wel of niet gecencuseerd worden?

Want dan werkt het bij mij niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:48

Ach zonder censuur is veel leuker :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:52

Maakt mij ook niet uit al vind ik de censuurwoorden veel vriendelijker ogen dan zinloze scheldwoorden maar voor anderen misschien wel. En ik wil het waarom erachter snappen. :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:53

Ja tuurlijk! Als het niet werkt, dan hebben we Bart om het te fixen toch? ;)
*gevaarlijke opmerking*

Ik heb liever het censuur aan. :)
Moet namelijk na 10 jaar nog steeds lachen om poedersuiker en banketstaaf. :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:01

Tjsa iedere kersttijd hier kijk ik nooit zonder bijbedoelingen meer naar een banketstaaf, de echte dan. En poedersuiker gebruiken we veel. :') .

Als ik soms zie hoeveel censuur er in een bericht staat ben ik blij met de optie. Ik ben niet teerhartig en scheld zelf heel soms ook, al kom ik vaak in verder dan ..lange stilte ships of g en verder niks meer. Je kunt er mensen flink mee kwetsen en je roept er vaak onnodige agressie mee op. Zoals schelden met ziektes of h..r. Banketstaaf vind ik als enige eigenlijk niet eens een scheldwoord.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:04

Ik scheld ook wel maar eigenlijk nooit richting andere mensen. Eerder als er lichaamsdelen klem komen te zitten tussen de deur ofzo of ik me ergens aan stoot. :') En dan is het meer een reflex / onbewust. Schelden op een forum vind ik eigenlijk niet nodig omdat dat niet reflexmatig gaat en je dus wel kunt nadenken over wat je post.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:07

Dat heb ik dus ook, ik stond van de week per vergissing op mijn onbeschermde genezende voet, toen floepte er wat uit half waarop mijn mannetje verbaasd reageerde goh je wordt agressief van pijn. L ul is het ergste wat ik naar iemands hoofd gooi figuurlijk dan. Zeker opschrijven voegt in mijn ogen weinig toe.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:09

:') Ik zie het al voor me. :D Arme jij! :(:)
Nou dan staan we er hetzelfde in. Geldt helaas nog niet iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:12

De paashaaswoorden vind ik irritant om te lezen, haalt teksten uit zijn verband en geeft mij dan het idee dat ik een pennyblad aan het lezen ben.

De echte scheldwoorden die akelig zijn om te lezen, zijn eenmalig, zulke gebruikers worden geband of tekst verwijderd, maar soms hoort het gewoon in het topic.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:15

Dus is het wel fijn dat er de optie geboden wordt om de censuur uit te schakelen. :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:18

karuna schreef:
Nee dat lukt me niet, het blijft een ipad :o . En het staat ook niet in het echte scherm lijkt wel maar erboven. Lastig uit te leggen. Ik probeer het nog eens, het is een ipad2 met safari geloof ik. Elk internetscherm opent met bovenaan een grijze balk waarin icoontjes als pagina terug, naar voren, het aantal openstaande schermpjes, een boekicoontje, een rechthoek met een pijl naar rechts erin en dan de url regel en een google zoekplek. Boven dit alles staat de naam of titel van de geopende url.

Op de voorpagina van bokt is dat bokt.nl. Bij dit topic censuur werkt niet altijd? . Bokt.nl en bij het trec topic staat dus blabla ook voor ouwe l ullen . Bokt.nl

Hopelijk is het zo duidelijk?

Met een iphone kun je wel een printscreen maken dus misschien werkt die truc ook met de ipad, houd je ontgrendel knop ingedrukt (die ronde dus) en dan op je vergrendelknop (knopje rechtsboven als het goed is :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:20

Iris82 schreef:
Dus is het wel fijn dat er de optie geboden wordt om de censuur uit te schakelen. :)

zeker...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:22

Maar ik snap je. Je moet bijvoorbeeld gewoon ook tegen Papagroom kunnen zeggen dat ie een ouwe lül is in plaats van een oude banketstaaf. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:26

:D :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:32