Waarom dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Waarom dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:22

Hallobokkers,

Ik ben benieuwd waar je met bezwaar heen kunt n.a.v gesloten topic.
Het topic uit mijn onderschrift bedoel ik.

Er zijn: ''Wie kan ik blij maken'' topics ,''Een kaartje sturen'' topic, maar deze mag kennelijk niet.
Waarom? Ik ben ontzettend teleurgesteld dat het zo kort word afgesloten.
Ik bedoel maar: Je wilt iets goeds doen en heel veel bokkers zetten zich hier toch voor in! *\o/* (gelukkig wel!)

En dan zonder pardon word het zomaar op slot gegooit.
De regels lijken wel als nagels in een huid gedrukt en nooit kan deze greep verslapt worden.
Zelfs niet voor een goed doel.
Is het dan niet menselijk om andere iets leuks te gunnen en je daar voor in te zetten?
Blijkbaar niet dus ,want het word zo afgekapt en gestopt.

Eerste woord dat dan in mij opkomen is gevoelloos ..

Kunnen we niet is rond de tafel zitten om is na te denken over de regels?
Passen ze nog bij het nieuwe bokt?

Gr.

Nadia
Oppermuts

Re: Waarom dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:24

Je zou mij ook gewoon een pb kunnen sturen ipv gelijk een topic te openen. Dat komt iets vriendelijker over.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:26

Nadia, zo zal ze het vast niet bedoelen.

Zo gaat het inderdaad wel. Er mag gewoon geen onderscheid gemaakt worden vind ik. :) En zoiets goeds moet toch gewoon mogen naar mijn idee? Je doet er niemand kwaad mee.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:27

Dat was niet de bedoeling :)
Ik wil meer weten dmv dit topic of er overleg mogelijk is.

Mocht je nog pb willen ,hoor ik het wel

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:28

Dit soort inzamelingstopics zijn niet toegestaan op Bokt, je kan bijvoorbeeld wel een oproep in je onderschrift zetten.

Even gequote van Nadia.

Ze legt toch uit waarom het niet mag?
Als jij de regels had nagelezen, had je van te voren geweten dat dit niet mocht. ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:28

Ik wou ooit ook iets weggeven aan een goed doel... mijn topic werd gesloten omdat het niet mocht en een ander topic over taarten bleef open. Heb toen gevraagd hoe dat kon, kreeg toen een mailtje dat diegene het druk had en of het goed was dat ze later reageerde... tijdje later nog maar een een mailtje gestuurd, maar nooit meer reactie gekregen :n

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:29

Sani schreef:
Dit soort inzamelingstopics zijn niet toegestaan op Bokt, je kan bijvoorbeeld wel een oproep in je onderschrift zetten.

Even gequote van Nadia.

Als jij de regels had nagelezen, had je van te voren geweten dat dit niet mocht. ;)

Maar zoals ze in de OP al zegt, zijn sommige topics weer niet gesloten. Zoals idd de Wie kan ik blij maken, deel 1 tm 3.
En ik vind het alleen maar goed dat ze open blijven, begrijp me niet verkeerd, maar dan moet er wel 1 lijn getrokken worden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:30

Sani schreef:

Even gequote van Nadia.

Het gaat me er niet om dat het niet mag ,maar waarom het gelijk als inzamelingsactie word gezien + waarom dan niet.

Waarom mag je andere niet willen helpen? Beetje tegenovergestelde van wat een normaal mens met een hart zou doen :) (als je de kans hebt ook andere helpen!)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:34

Elin_ Je hebt helemaal gelijk, ik snap dat werkelijk ook niet.

Ookal had je het geweten als je eerst de regels had nagelezen, waarom staat dit überhaupt in de regels?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:35

Het zal wel te maken hebben met de wet, net als downloaden :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:38

Hmm dat lijkt me niet.
aangezien ik ook al verscheidene stemtopics heb gezien die gewoon openbleven omdat die mensen zich achter HK achtig iets (kletstopic ,maar dan nadrukkelijk onderwerp : stem op ts!) hadden ed.

Heel slim :) en gelijk hebben ze ,maar ik wou zo'n actie als dit gewoon centraal hebben zonder kletskoek erbij , want die kinderen verdienen ook een leuke jeugd!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:39

In de Boktregels is de volgende tekst te lezen
Inzamelingsacties Het is op Bokt helaas niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt. Meer hierover kun je lezen in de Help van Bokt.
Hiern dan gelijk ook de link van de Help waar meer wordt uitgelegd http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Mag_i ... op_Bokt.3F
Het komt er in het kort op neer dat we niet kunnen controleren wat er allemaal gebeurt. En dan gaan we niet uit van het slechte in de mens, maar we moeten 1 lijn trekken en dus is er gekozen om inzamelingen gewoon helemaal niet toe te staan.
Je kan wel een link in je onderschrift zetten waarin je aandacht vraagt voor een goed doel, dat doen meer Bokkers.
Om dan gelijk even in te haken op de topics 'wie kan ik blij maken met' dat is precies het tegenovergestelde. Dat zijn mensen die spullen over hebben en het aan een goed doel aan willen bieden, daar wordt niet om spullen gevraagd.

Goed, de TS had inderdaad al in de Boktregels en Help kunnen lezen dat een inzameling niet mag.
Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijkheid heb kunnen geven in de reden van het slotje.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:39

Nadia schreef:
Inzamelingsacties Het is op Bokt helaas niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt. Meer hierover kun je lezen in de Help van Bokt.
Hiern dan gelijk ook de link van de Help waar meer wordt uitgelegd http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Mag_i ... op_Bokt.3F
Het komt er in het kort op neer dat we niet kunnen controleren wat er allemaal gebeurt. En dan gaan we niet uit van het slechte in de mens, maar we moeten 1 lijn trekken en dus is er gekozen om inzamelingen gewoon helemaal niet toe te staan.
Je kan wel een link in je onderschrift zetten waarin je aandacht vraagt voor een goed doel, dat doen meer Bokkers.
Om dan gelijk even in te haken op de topics 'wie kan ik blij maken met' dat is precies het tegenovergestelde. Dat zijn mensen die spullen over hebben en het aan een goed doel aan willen bieden, daar wordt niet om spullen gevraagd.

Goed, de TS had inderdaad al in de Boktregels en Help kunnen lezen dat een inzameling niet mag.
Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijkheid heb kunnen geven in de reden van het slotje.

Er is toch ook zo'n topic, waar 3 bokkers oude paardenspullen inzamelen en dat opslaan in een loods en dat dat dan aan een goed doel word gegeven(Super goede actie! Begrijp mij niet verkeerd :) ).
Dat lijkt mij in mijn ogen hetzelfde als het topic van jou.
Maar misschien dat ik een regel over het hoofd zie, en het toch anders is, dat kan natuurlijk altijd :D.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:42

Nadia schreef:

Ja dit gedeelte snapte ik zelf ook,maar ik vraag me af WAAROM?! waarom je het over je hart kan verkrijgen zoiets op slot te gooien en zo kansen afneemt voor die kinderen.

Al die 1000 onzin topics over vanalles en nogwat.. uitgemolken onderwerpen etcetera mag gewoon.
Zelfs stemtopics zie ik vaak tussen de vingers door gaan.
Laat bokt dat is een actie doen!
Moderatoren die zo'n centraal topic maken ,komop mensen je hart zit toch op de goede plek..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:43

Elin_ schreef:

Dat was niet de bedoeling, maar dan wel in je OS zetten 'helaas heel gemeen gesloten'?? :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:44

Nadia; Maar dat vind ik toch vreemd....

Ooit heb je ook mijn topic gesloten en toen vroeg ik waarom dit topic [LZP] Wie is er gauw jarig/kan er een gratis appeltaart gebruiken? wel open mocht blijven. Daar heb je toen achter de schermen naar gevraagd, maar er kwam nooit reactie.

Als ik zie dat het topic nogsteeds open is en de mijne nooit meer open is geweest, dan is er dus gewoon niks mee gedaan. En als ik dit dan lees, dan word er toch overduidelijk een scheve lijn getrokken.... de een mag het wel, maar de andere niet?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:45

Blue_Eyes schreef:
Elin_ schreef:

Dat was niet de bedoeling, maar dan wel in je OS zetten 'helaas heel gemeen gesloten'?? :')

Jazeker ja ;)
Maar dat gaat niet persoonlijk op Nadia.
Op het hele beleid en die regels ervan.

Moet dat er ook nog bij om de zaak te verduidelijken? :)) Kan er zo bij hoor! Geen probleem ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:46

Zonder hier verder een hele discussie over te willen ontketenen :') , 'gemeen' slaat in het algemeen op een persoon en niet op een regel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:46

Omdat het vroeger fout is gegaan. Iets met azië, tsunami, inzamelings acties. Na dat hebben de mods nog vele maanden sherlock holmes en scheidsrechter kunnen spelen vanwege alle poep die toen de ventilator had geraakt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:47

Blue_Eyes schreef:
Zonder hier verder een hele discussie over te willen ontketenen :') , 'gemeen' slaat in het algemeen op een persoon en niet op een regel ;)

Lijkt me niet echt ontopic, maar inderdaad, ziet er niet zo aardig uit als je het zo in je onderschrift zet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:47

Wat ik begrijp uit de regels is dat het inzamelen van geld niet mag, maar spullen wel? Maar het ging toch hier ook om spullen en niet om geld?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:48

Tja blijven hangen in het verleden is net als vastgrijpen aan zoveel mogelijk regels.
Prima , moderator mag het gaan controleren ;) Ik wil zelfs wel foto's van alles binnengekregen + van welke bokker + briefje opsturen waar staat dat het aangekomen is bij bestemming gaan proberen te verzamelen hoor.

Bij mijn actie zal je nergens fraude ontdekken ;)

Edit: Heb onderschrift voor de preciese bokker (niks mis mee! ,hihi) even veranderd ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:52

Tja. Door het op slot te gooien blijft je oproep wel gewoon staan - Nadia had het topic bijvoorbeeld ook naar de Mesthoop kunnen verplaatsen... en dan had niemand meer contact met je op kunnen nemen.

De grote WAAROM-vraag heeft te maken met een aantal inzamelingsacties in het verleden die niet goed gelopen zijn. Helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat iedere inzamelingsactie ook daadwerkelijk ten goede komt aan het doel dat voorgespiegeld wordt. Dat zie je bij collectes aan de deur, bij vage verkoopacties, en helaas dus ook op Bokt.

Het nadeel van een forum is dat het zich afspeelt in het virtuele. Jij zegt dat er een asielzoekerscentrum bij jou aan het einde van de straat ligt (en dat geloof ik, even voor de duidelijkheid), maar wie zegt dat dat ook echt zo is? Mensen kunnen veel beweren dat IRL niet bestaat, en laten we eerlijk zijn: dat gebeurt op Bokt ook wel eens. Als je wil kan je een volledige nieuwe identiteit bedenken. Wij kunnen niet garanderen dat een inzamelingsactie bona fide is, en zitten wel met de ellende als het een bende wordt. Dat is twee keer slecht nieuws. Daarom hebben we daar een lijn in getrokken: inzamelingstopics doen we niet meer. Niet dat we dat niet anders zouden willen, maar de ervaring heeft geleerd dat het heel naar mis kan gaan, en dat willen we niemand aandoen.

Kortom: de oplossing die Nadia heeft gekozen is een gulden middenweg waar ik goed mee kan leven...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:56

Prrrr schreef:
Tja. Door het op slot te gooien blijft je oproep wel gewoon staan - Nadia had het topic bijvoorbeeld ook naar de Mesthoop kunnen verplaatsen... en dan had niemand meer contact met je op kunnen nemen.

De grote WAAROM-vraag heeft te maken met een aantal inzamelingsacties in het verleden die niet goed gelopen zijn. Helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat iedere inzamelingsactie ook daadwerkelijk ten goede komt aan het doel dat voorgespiegeld wordt. Dat zie je bij collectes aan de deur, bij vage verkoopacties, en helaas dus ook op Bokt.

Het nadeel van een forum is dat het zich afspeelt in het virtuele. Jij zegt dat er een asielzoekerscentrum bij jou aan het einde van de straat ligt (en dat geloof ik, even voor de duidelijkheid), maar wie zegt dat dat ook echt zo is? Mensen kunnen veel beweren dat IRL niet bestaat, en laten we eerlijk zijn: dat gebeurt op Bokt ook wel eens. Als je wil kan je een volledige nieuwe identiteit bedenken. Wij kunnen niet garanderen dat een inzamelingsactie bona fide is, en zitten wel met de ellende als het een bende wordt. Dat is twee keer slecht nieuws. Daarom hebben we daar een lijn in getrokken: inzamelingstopics doen we niet meer. Niet dat we dat niet anders zouden willen, maar de ervaring heeft geleerd dat het heel naar mis kan gaan, en dat willen we niemand aandoen.

Kortom: de oplossing die Nadia heeft gekozen is een gulden middenweg waar ik goed mee kan leven...

Begrijpelijk, maar dan ben ik toch wel benieuwd na het voorbeeld wat ik net noemde:
Mjetterd schreef:
Er is toch ook zo'n topic, waar 3 bokkers oude paardenspullen inzamelen en dat opslaan in een loods en dat dat dan aan een goed doel word gegeven(Super goede actie! Begrijp mij niet verkeerd ).
Dat lijkt mij in mijn ogen hetzelfde als het topic van jou.
Maar misschien dat ik een regel over het hoofd zie, en het toch anders is, dat kan natuurlijk altijd .

Niet dat dit topic op slot moet van mij, want dat zou ik niet eerlijk vinden.
Maar zie hier dus geen vaste lijn in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:57

@Prr: Ik snap je standpunt, maar ik vind het onduidelijk wat nou wel/niet toegestaan is.
Spullen voor paarden inzamelen en naar bepaalde "getroffen" maneges / personen brengen mag wel?
Een actie met kaarten voor een ziek iemand mag ook?
Maar spullen inzamelen voor een asielzoekerscentrum mag niet? (Wat ik hetzelfde vind als mijn 1e voorbeeld).

Nogmaals, dat geld inzamelen niet mag, dat begrijp ik volkomen. Ik doe ook van alles als arme student voor bijvoorbeeld Kika, maar niet in de vorm van donaties.

EDIT: Begrijp dus dat er bij meerdere die vraag is, stel desnoods een lijst op met wat wel en niet mag, en dat voor de overige zaken eerst toestemming gevraagd moet worden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-12 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt