Prrrr schreef:Tja. Door het op slot te gooien blijft je oproep wel gewoon staan - Nadia had het topic bijvoorbeeld ook naar de Mesthoop kunnen verplaatsen... en dan had niemand meer contact met je op kunnen nemen.
De grote WAAROM-vraag heeft te maken met een aantal inzamelingsacties in het verleden die niet goed gelopen zijn. Helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat iedere inzamelingsactie ook daadwerkelijk ten goede komt aan het doel dat voorgespiegeld wordt. Dat zie je bij collectes aan de deur, bij vage verkoopacties, en helaas dus ook op Bokt.
Het nadeel van een forum is dat het zich afspeelt in het virtuele. Jij zegt dat er een asielzoekerscentrum bij jou aan het einde van de straat ligt (en dat geloof ik, even voor de duidelijkheid), maar wie zegt dat dat ook echt zo is? Mensen kunnen veel beweren dat IRL niet bestaat, en laten we eerlijk zijn: dat gebeurt op Bokt ook wel eens. Als je wil kan je een volledige nieuwe identiteit bedenken. Wij kunnen niet garanderen dat een inzamelingsactie bona fide is, en zitten wel met de ellende als het een bende wordt. Dat is twee keer slecht nieuws. Daarom hebben we daar een lijn in getrokken: inzamelingstopics doen we niet meer. Niet dat we dat niet anders zouden willen, maar de ervaring heeft geleerd dat het heel naar mis kan gaan, en dat willen we niemand aandoen.
Kortom: de oplossing die Nadia heeft gekozen is een gulden middenweg waar ik goed mee kan leven...
Begrijpelijk, maar dan ben ik toch wel benieuwd na het voorbeeld wat ik net noemde:
Mjetterd schreef:Er is toch ook zo'n topic, waar 3 bokkers oude paardenspullen inzamelen en dat opslaan in een loods en dat dat dan aan een goed doel word gegeven(Super goede actie! Begrijp mij niet verkeerd ).
Dat lijkt mij in mijn ogen hetzelfde als het topic van jou.
Maar misschien dat ik een regel over het hoofd zie, en het toch anders is, dat kan natuurlijk altijd .
Niet dat dit topic op slot moet van mij, want dat zou ik niet eerlijk vinden.
Maar zie hier dus geen vaste lijn in