Kate stelt zich even voor..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jkate06

Kate stelt zich even voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 22:35

Hoi bokt.nl,

Wat me hier brengt, is net zoals alle andere bokkers hier mijn passie voor paarden!
Na 14 jaar manegehobbelen, verzorgpaarden afschuimen en paarden rijden in een handelstal. Heb ik ongeveer een jaar terug mijn droom op 4 benen gekocht, wat oorspronkelijk een geleerde bwp'er was is een jonge quarter geworden. Niet meteen de beste of meest voor de hand liggende keuze voor een toen nog groene ruiter, maar dat 1 jaar samen heeft me al zoveer bijgebracht dat ik nog geen seconde spijt heb van mijn keuze.

Ook maakte ik de niet zo voor de hand liggende keuze, om met mijn quarter de westerndiscipline niet voort te zetten. Wat we dan wel doen? Dat eerste jaar vooral veel genoten van elkaar, lekker recreatief bezig zijn een sprongetje wagen en wat dollen met grondwerk. Om dan nu de grote stap te maken zowel voor paard als voor ruiter om wat dressuurmatig te rijden.
Om dit onder de knie te krijgen volg ik meerdere keren per week les afgewisseld met wat longewerk.

Meer over dit olijke vrouwenduo kom je waarschijnlijk de komde dagen, weken of maanden te weten.

Over mezelf valt eigenlijk weinig te vertellen, mijn wereld draait om paarden daarbuiten zoek ik ook nog wat afwisseling in de kookpotten. Ik hou ervan iets lekkers op tafel te toveren en prijs mezelf gelukkig met een creatieve geest in de keuken.

Bedankt alvast voor het lezen! Tot snel!

Creatievelingen met quarters mogen zich gerust melden voor een babbel, ik ken niet zoveel ruiters die dit ras inzetten voor een andere discipline.

Poseren voor de camera..
Afbeelding

We testen ook het bitloos rijden...
Afbeelding

Een sprongetje wagen..
Afbeelding

Maar vooral heel lief zijn voor elkaar:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Kate stelt zich even voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:05

Welkom op Bokt. :D
Mooi dier heb je. :j
Ik ben gek op Quarters alleen worden ze meestal western gereden. :=
Maar deze outfit staat hem goed hoor.

jkate06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:05

@ bellatrix: Ik ben vooral gek op hun fijne karakter alhoewel mijn merrie soms ook wel eens het snertbeest durft uithangen!

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:42

Wat een prachtige Quarter! En wat leuk dat je hem 'gewoon' Engels rijdt, dat zie je inderdaad niet zo heel vaak. Ze ziet er ook erg lief uit ^^

jkate06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:41

Thanks xip!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:58

Welkom op bokt.nl!

En een prachtig paard trouwens, heb je! <3

jkate06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:56

bedankt!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:54

Welkomt op bokt en veel plezier, leuk paard heb je!

Sanhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:25

Leuk beestje!! :)
Ik heb een halve quater gehad.. andere helft was belgisch warmbloed ;) Heb hem helaas weg moeten doen omdat hij met rijden gewoon veel te pittig voor me was! In de omgang echt een schat van een beest hoor! Had ook gehoopt dat hij met de tijd rustiger zou worden, na 4 jaar heb ik het opgegeven en hem verkocht.
Reed hem overigens ook op de engelse manier.

Nu trotse eigenaar van een tinkertje van 2,5 jaar.. Super lief en braaf !! Ben benieuwd hoe hij onder het zadel zal zijn.

Ik heb geen idee hoe ik hier foto's bij moet plaatsen (ben ook nieuw) anders had ik van beide even een fotootje geplaatst!