Ik ben sinds gisteren ( 20-1-12 ) echt actief op bokt.Voordat ik me echt registreerde las ik wel altijd mee,alleen vond ik het jammer dat ik geen berichten kon plaatsen of reacties geven. Maar hier ben ik dan!

Ik zal me even voorstellen:
Ik heet Roxanne, ben twaalf jaar en woon op een soort boerderij met een erg grote tuin, 2 middelgrote weide ( weet niet hoe ik het anders moet noemen ) en een wat kleinere, en we hebben een soort paddock ( maar die hebben we maar pas, dus het is nog niet perfect, waterproblemen af en toe. ). Verder liggen we in een mooie omgeving en niet te vergeten de stallen, maar liefst 12. Natuurlijk hebben we ook wat paardjes, maar niet alle stallen staan vol, even voor de duidelijkheid. We hebben nu ongeveer 9 paardjes en dan komt mijn nichtje ( Luna ) met haar shet (Saartje ) af en toe nog eens langs dus extra stallen zijn altijd wel handig. Ik rij 2x in de week op een kleine,maar erg gezellige manege en daar beleef ik veel plezier aan. Verder rij ik thuis in het weiland en ook maken ik en mijn zusje( Hannah van 10 ) wel eens buitenritjes. Dan heb ik nog een oudere zus Lot van 16, soms irritand maar meestal wel gezellig

Ook hebben we een paar huisdieren ( buiten de paarden ). Dat zijn:
Spiky, mixje, met flapoortjes en veel energie.
Quintin: Herder, sterk maar lief, houd van buiten.
En dan hebben we sinds kort ook nog een lieve Terriër pup bij, uit het asiel, Romy.
Verder hebben we nog twee katten: Citrix ( bengaaltje, 3 jaar ) en Nimbus ( abesijn,mooie dier, 4jaar. ).
De paarden":
We hebben nu 9 paarden hier staan, allemaal lieverds met verschillende karakters. Ik begin maar met mijn eigen pony Zorro. Hij is lief, maar erg eigenwijs maar wel betrouwbaar. Ik rij sinds 2 jaar cross met hem in en outdoor. Hier beleefd hij veel plezier aan. Ook op buitenritten is hij erg op zijn gemak,maar met andere ruitertjes erop ( jongere kinderen ) kan hij wel eens bokken. Ik heb hem nu ongeveer 3 jaartjes , nu is hij 7,5 jaar, en we hebben een hechte band. Eerst wou hij nog wel eens happen, maar dit doet hij gelukkig ook niet meer.
Dan hebben we nog mijn andere paardje Cecilia: Een DraverxNew Forest merrie. Cecilia is erg gevoelig en af en toe heeft ze een Arabierachtig loopje. Maar ze is wel erg lief en we zijn gestart met haar in dressuur, waar we vaak aan meedoen ( wedstrijden ). Ze is nu 7 jaar en we hebben haar ook ongeveer 3 jaar, misschien net iets langer. Je moet haar vertrouwen winnen, en dat lukte eerst niet, dus heeft eerst Lot haar eerst gereden en nu gaat het ook weer goed.
Dan hebben we nog deze paardjes:
Rainbow, jong paard 1m63, bruin met een kol en nog onervaren. We willen met hem gaan starten op terreinrijden, maar eerst moeten we proberen hem dressuurmatig te rijden.
Misty: Palominopony, 1m45, snel maar lief met karakter. 9 jaartjes jong en we hebben haar nu al zo'n 2 jaar.Ze is van mijn zusje Simone en het gaat wel tussen die twee.
Saffier: bruine NRPS merrie waar mijn moeder mee gestart is in dressuur en dit gaat erg goed. Ze is pas 6 jaartjes maar in de 4 jaartjes die we haar hebben is alles goed gegaan. We hebben haar op haar 3,5de jaar ingereden en dat was een goede beslissing.
Bouke: de big Fries van mijn vader. Een echte knuffel maar erg groot. Hij kan voor de kar en ook buitenritten vind hij geweldig. Ik rij ook wel eens op hem, maar hij gooit best hoog op...

Stardust: Bonte ruin van 1m51 van 14 jaartjes. Hij is echt zo braaf en wilt altijd aandacht hebben, maar hij heeft last van terugkomende kreupelheid en dus kunnen we niet meer op hem rijden. da komt wel eens langs om te kijken. We wandelen wel af en toe met hem en we doen hem vaak ook koolpacks om zijn been af te koelen.Zelf heeft Stardust er weindig last vanen geniet vol op van de knuffels die hij krijgt.
Rondy: ( wordt misschien volgend jaar verkocht). Rondy is een 5 jarig paardje ( kruising ) met erg veel pit en niet heel veel manieren, maar daardoor haalt hij wel veel leuke grapjes uit. Bij het rijden is hij een sterk paardje en alleen mijn moeder rijd hem nu omdat hij veel te sterk voor me is. Soms walst hij over je heen maar dat zijn we hem aan het afleren.
Jumper: Jumper is ons springpaardje en ons hartediefje. Een lief paardje die al hij naar ons toe kwam, dol is op springen! Ik en Simone rijden af en toe springwedstrijdjes en maken ( wel veilige ) hindernissen in het weiland. Verder is Jumper gewoon super en ik heb er geen woorden voor.
Dat was het wel zo een beetje. Ik heb foto's zat maar ze pakken niet dus hier ga ik naar kijken, dus hopelijk komen de foto's snel.
Een ractie zou leuk zijn, maar houd het vriendelijk.
PS: er staan een paar typfoutjes tussen, sorry hiervoor.
Groeten Roxanne.