Fotocontest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Fotocontest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:37

Hallo :)

Ik kreeg ineens een ideetje!! Ik heb geen idee of het al vaker aangekaart of besproken is maar is het niet een hartstikke leuk idee om op bokt ook een (misschien maandelijkse?) fotocontest te houden? In een apart hoekje? Met een thema, zoals bij sneeuwfotos, modder, zomer, nou wel tig dingen te bedenken denk ik...
Het is natuurlijk leuk om er een prijs tegenover te zetten maar dat word misschien een beetje lastig met zon groot forum. Tenzij zich vrijwillige sponsors willen melden :+
Maar om de 'eer' is ook leuk toch?
Of is het een stom idee :')

Winged

Re: Fotocontest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:49

Volgens mij zijn er op fotokunst wel eens 'wedstrijden'? Niet met prijzen ofzo, maar ik denk dat met prijzen werken vanuit bokt sowieso niet kan.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:51

Dat hoeft toch ook niet perse? Dat bijv. de gewonnen foto ergens bovenaan komt te staan.. (ik had ook nog niet helemaal precies bedacht hoe het er precies uit moest zien hoor :') ) Ik ken het wel van kleinere fora, maar daar is er natuurlijk ook iets meer ruimte voor.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:53

Ik kan me wel herinneren dat er ergens een topic is waar dit gebeurd, maar of dit met foto's was?
Ik geloof met tekeningen. Erg leuk idee :j

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:28

Wellicht is het wel leuk om te organiseren samen met de FK-mods. Alleen de winnende foto bovenaan de site lijkt me niet haalbaar, maar een eervolle vermelding in een BNB daarintegen :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:30

Ook een idee! Ik zie alleen nog niet erg veel animo :+

Alleen Delerium, FK, is dat wel eerlijk dan? Ik heb bvb samen met heel veel bokkers geen spiegelreflex ding geval. Die fotos zijn natuurlijk 100 x mooier. Dus zo word het voor de leken en jonge bokkers ook niet erg leuk om mee te doen misschien.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 03:49

Hebben we zoiets niet in het verleden ook gehad, al weet ik niet zeker of het hier was.

Elke maand een thema en de winnaar van de maand mocht het volgende thema uitkiezen. De mod's kozen uiteindelijk de winnaar volgens mij.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 09:47

Ik heb geen idee :P Maar aangezien het nu niet meer zo is liep het niet goed ofzo?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:52

Lijkt me een leuk idee!

En over spiegelreflexen; tegenwoordig zijn compacts vaak ook al hartstikke goed, die hoeven er echt niet voor onder te doen :) ik heb als kind ook wel eens een fotowedstrijd gewonnen, met mijn analoge (= met rolletje ;) ) compactcamera'tje :D kan prima hoor. Het gaat om de fotograaf, niet per se de camera :) ik neem aan dat er bij zo'n wedstrijd naar meer wordt gekeken dan alleen kwaliteit van het beeld. ;)
Daarbij heb je zat mensen die met de duurste spiegelreflex nog geen mooie foto's kunnen maken :D

Eervolle vermelding in het BNB lijkt me een goeie, er hoeft niet per se een grote prijs aan imo, dat is toch ook al leuk? :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:12

Lijkt mij ook leuk! :)