Grotere avatars?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klis

Grotere avatars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 00:20

Het laatste topic wat ik hierover vond met de zoekfunctie was uit 2006.

Ik vraag me al tijden af waarom de avatars op Bokt niet wat groter kunnen. Bij een heleboel ava's kan je zonder vergrootglas niet eens meer zien wat het moet voorstellen.. Toen ik vandaag een nieuwe ava ging maken (gifje) had ik me maar bij neergelegd dat de meeste mensen niet eens zullen zien wat er daar gebeurt, dus ging ik hem uploaden, mocht hij niet groter zijn dan 53 Kb.. -O- Wut? 53 KB? En na het terugdraaien van de kwaliteit was er niets meer van over, behalve een soort gekleurde vlek.

Dus bij deze mijn vraag: kunnen, aljeblíeft, de ava's 100x100 of desnoods 90x90 kunnen maken? En kunnen ze dan ook niet íets meer dan 53 KB mogen zijn :+ ?

Of ben ik nou de enige die dit erg jammer vind?

Regenpier

Re: Grotere avatars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:22

Ja ik zou het ook mooier vinden.
Maar het moet ook niet té groot worden, zo belangrijk is het nou ook weer niet ;)
Volgensmij zijn het nu gewoon standaard maten?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:23

Ja als je op bijvoorbeeld het Friespaardenforum kijkt.. Die zijn wel een mooi formaat. Niet TE groot..

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 00:23

Nee, niet te groot uiteraard, maar 100x100 is echt een hele gangbare maat voor fora...
60x60 is echt mini.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:24

Ja dat klopt. Misschien even vragen aan bart ;)

hee, klis volgensmij speel ik wordfeud tegen jou :D

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:25

zou het ook mooier vinden als ze iets groter zouden zijn, maar te groot word ook weer zo druk

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:26

Ja ik zou het ook fijner/mooier vinden als ze wat groter kunnen worden.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 00:26

Ah, ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt....

@Regenpier: Ja dat klopt :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 03:02

Ik zou het verschrikkelijk vinden. Ik vind het net goed dat avatars niet te groot zijn en er geen afbeeldingen in onderschriften mogelijk zijn, anders wordt Bokt net zo'n foto- en gif-bedoening als andere fora en dat vind ik veel te druk om te lezen. Op een forum gaat het nog altijd om wat er geschreven wordt in posts en niet om avatars (of onderschriften).

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 03:30

Ik vind dat ze ook wel wat groter kunnen ja! :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 03:48

Ja lachen als je dan mobiel bokt en je 2 uur moet wachten voor een pagina geladen is. Om nog maar te zwijgen over je internet gebruik :x Nee ik vind het helemaal prima zo

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 06:56

Hier zijn idd al meerdere topics over geweest en ze zijn allemaal op niets uitgelopen. Stond mij iets van bij dat het ook wat meer tijd kost om een pagina te laden? 80x80 zou al leuk zijn maar het hoeft voor mij niet perse. Ben hier toch al aan gewend. :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:23

Alsjeblieft niet! Ik vind bokt op mijn mobiel nu al traag laden, laat staan als de avaters nog groter en nog bewegelijker worden. Ik vind het meer dan prima. Niet alleen vanwege bokt op mijn mobiel, maar ook mijn gewone laptop kan teveel gedoe niet aan, gezien ik een heel klein netbookje heb. Nee, het moet gaan om de informatie op bokt, niet om hysterisch knipperende plaatjes naast tekst.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:03

alsjeblieft niet zeg!
War meerdere al zeggen over de tijd die het mag gaan duren om je pagina te laden maar ook bij bv een netbookje dan moet je heen en weer gaan scrollen om de tekst te lezen en te kijken van wie het bericht is.

Ik druk trouwens na het laden meteen op [esc] om al die irritant bewegende avatars te omzeilen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:57

No thanks.
Avatars dienen in mijn ogen sowieso geen enkel doel meer tegenwoordig op fora, behalve snel te zien wie wat gepost heeft. Als je deelneemt in een snellopende discussie kan je snel zien welke posts bij wie horen en of die persoon al wat nieuws heeft gepost.

Voor het originele idee en doel (laten we het 'persoonlijke expressie' noemen) is genoeg ruimte in je profiel en eventueel iets in je onderschrift.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:23

Oke de argumenten die ik hier langs zie komen:

Ten eerste: dat het dan veel te lang duurt voordat bokt geladen is op je mobiel, en dat het teveel internet gebruikt. Dit valt écht wel mee hoor.. Of een plaatje 100x100 is, of 60x60 maakt voor een telefoon niet zoveel uit qua laadsnelheid, en ook niet qua internetverbruik. Dan zou je bewegende avatars ook maar beter kunnen afschaffen, als we zo gaan doen. En ehm, zeg ik nou iets heel verkeerds als ik de term Bokt Mobiel er eventjes ingooi? Ik gebruik ook altijd m.bokt, vind de gewone bokt op mn mobiel veel te veel inzoomen etc.

Ten tweede: Dat het een kermisattractie wordt, en dat het niet gaat om de avatars maar op de posts. Natuurlijk gaat het om de posts. Maar iets grotere ava's doen echt niet áf aan de posts van iemand lijkt me toch.. Als mensen zich echt zo storen aan die ava's dan kan je maar beter plaatjes uitschakelen bij je internetbrowser ofzo.

Nu even ter vergelijking:
Ava nu:

Afbeelding

Plaatje van 100x100:
Afbeelding

Net iets groter, maar niet gigantisch, en groot genoeg om te kunnen zien wat de foto of het plaatje of wat dan ook moet voorstellen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:27

Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik vind 100x100 wel erg groot :o Zou 90x90 niet beter zijn? :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:30

Ja!
Nu moet je je afbeeldingen zo verkleinen dat je amper kan zien hoe of wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:33

Over het niet zien: dan vraag ik me toch af wat voor resolutie jullie beeldscherm heeft? In dit topic bijvoorbeeld kan ik bij alle avatars duidelijk zien wat het is. Soms hebben mensen enorm vage ava's (en dat ligt meer aan de keuze van die mensen dan de grote) en dan moet je even kijken maar thats it.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:40

JNAWA_Nienke schreef:

Kunnen we nog harder om jouw blooper lachen ;)

Maar eigenlijk vind ik ze wel groot genoeg zo. Anders wordt het zo overheersend...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:14

Van mij mag het blijven zoals het is, wij hebben een trage internet verbinding en ken de grotere avatars wel. Dat duurt een eeuwigheid om te laden, als ze dan ook nog bewegen kan ik thee maken in de tussentijd. En wat voegt een grotere toe? meer onrust op een pagina en je kunt je avatar ook aanpassen aan het kleinere formaat zodat wel zichtbaar blijft wat het voorsteld. Je hoeft er toch geen hele boodschappen in kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:18

Ik vind het prima zo!

Wat interesseert mij die ava nou? Het is alleen praktisch om mensen snel te herkennen (tenzij ze hun ava's gaan veranderen dan word het lastiger)
Maar herkennen ga op dit formaat prima!

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:13

Loetie84 schreef:
JNAWA_Nienke schreef:

Kunnen we nog harder om jouw blooper lachen ;)

_O-

Dit is 90 x 90! :)

Afbeelding

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 16:43

Asyaa schreef:
Over het niet zien: dan vraag ik me toch af wat voor resolutie jullie beeldscherm heeft? In dit topic bijvoorbeeld kan ik bij alle avatars duidelijk zien wat het is. Soms hebben mensen enorm vage ava's (en dat ligt meer aan de keuze van die mensen dan de grote) en dan moet je even kijken maar thats it.

Mijn beeldscherm heeft een resolutie van 1680x1050, dat is íets meer dan 60x60 dus ik denk niet dat het daaraan lag :+

karuna schreef:
Van mij mag het blijven zoals het is, wij hebben een trage internet verbinding en ken de grotere avatars wel. Dat duurt een eeuwigheid om te laden, als ze dan ook nog bewegen kan ik thee maken in de tussentijd. En wat voegt een grotere toe? meer onrust op een pagina en je kunt je avatar ook aanpassen aan het kleinere formaat zodat wel zichtbaar blijft wat het voorsteld. Je hoeft er toch geen hele boodschappen in kwijt.

Ik denk dat het overgrote deel van de bokkers een internetverbinding heeft die toch wel een plaatje van 100x100 kan laden? Hoe doe je dat dan bij topics waar foto's in een post staan?
En wat je zegt over dat je je ava kan aanpassen: ja, het formaat kan je aanpassen idd. En bij mij was het toen al bijna niet meer duidelijk wat het moest voorstellen. Toen ik hem vervolgens ging uploaden kwam ik erachter dat hij niet groter mag zijn dan 53 KB. En toen ging ik de kwaliteit verlagen zodat hij kleiner zou zijn, en daarna was het een soort vlek waar ik niet eens meer uit kon ophalen wat het was. Dus nee, je kan niet zomaar met elke ava het verkleinen en dat het dan maar goed is.

En nogmaals: het gaat hier niet om de bewegende ava's (als die ook nog eens afgeschaft worden..) maar alleen om de grootte. Dus laten we het feit dat iemands internetverbinding een bewegende ava niet kan laden nou maar even achterwege laten. En ook heb ik het niet gehad over plaatjes in onderschriften, dus laten we daar ook maar over ophouden.

Anoniem schreef:
Ik vind het prima zo!

Wat interesseert mij die ava nou? Het is alleen praktisch om mensen snel te herkennen (tenzij ze hun ava's gaan veranderen dan word het lastiger)
Maar herkennen ga op dit formaat prima!

Ehm, dus omdat het jou 'niks interesseert' moet we het maar helemaal vergeten? Niet echt een geldig argument lijkt me:+
En het herkennen van een persoon is toch niet het enige doel van een ava? En daarbij, herkennen gaat toch nog steeds met grotere avatars of ben ik nou gek?

Edit: even om mijn punt duidelijk te maken, de ava die ik nu heb bijvoorbeeld, je ziet nauwelijks meer dat ik erop zit :+ toch wel een beetje jammer.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:27

Maar wat is de meerwaarde voor jou nou als de plaatjes groter zijn? Voor mij betekent het meer onnodige ruimteopvulling. Niet handig op een mobiel, niet handig op een netbook. Ook qua snelheid. Het laden van een pagina vol plaatjes van 100 x 100 kost toch echt meer tijd dan 60x60. Je gaat er niet dood van, maar het is wel strontirritant. En m.bokt.nl geeft voor mij een meer vertekend beeld dan de gewone bokt op mijn mobiel :) ligt denk ik net aan wat voor mobiel je hebt.