'Gastslotje voor overleg'.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Gastslotje voor overleg'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:13

Hee Bokkers :)

Ik zie dat er soms een gastslotje wordt geplaatst.
Maar eigenlijk niet altijd dat het gastslotje 'afgemaakt' wordt. Dus 'Bij deze een devintief slotje' mis ik af en toe...

Heeft dat een reden? Dat het voor zich spreekt dat het er tóch gewoon een blijft, ookal is het een 'gast'slotje?

Geen commentaar op de modjes, ik volg het alleen niet meer...

Anoniem

Re: 'Gastslotje voor overleg'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:17

Ik heb hier ook al eens naar geïnformeerd, er dient binnen een week actie op te worden ondernomen en zo niet wordt het op prijs gesteld als je even een TEM plaatst :j

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:18

Gastslotje is denk ik net zo goed een slotje, alleen dan door een andere moderator.
Wat ik me wel afvraag is waarom er (meestal?) geen extra berichtje komt met informatie waarom het topic definitief op slot gegaan is nadat er staat slotje voor overleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:20

Nouks schreef:
Ik heb hier ook al eens naar geïnformeerd, er dient binnen een week actie op te worden ondernomen en zo niet wordt het op prijs gesteld als je even een TEM plaatst :j

Aha.. Dus als ook als het twee weken geleden is :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:20

Een gastslotje heeft te maken met de moderator van het betreffende forum: in principe modereren we niet buiten ons eigen forum, tenzij we daar noodzaak toe zien. In dat geval spreken we van een 'gast'slotje, omdat we buiten onze eigen fora modereren.
Waar jij op doelt is een tijdelijk slotje / een slotje voor overleg. Mocht je tegenkomen dat die nog niet is aangepast, kun je inderdaad een TeM plaatsen zodat we er op geattendeerd worden. Een gastslotje hoeft niet van tijdelijke aard te zijn, tenzij als dusdanig aangegeven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:24

Leo schreef:
Een gastslotje heeft te maken met de moderator van het betreffende forum: in principe modereren we niet buiten ons eigen forum, tenzij we daar noodzaak toe zien. In dat geval spreken we van een 'gast'slotje, omdat we buiten onze eigen fora modereren.
Waar jij op doelt is een tijdelijk slotje / een slotje voor overleg. Mocht je tegenkomen dat die nog niet is aangepast, kun je inderdaad een TeM plaatsen zodat we er op geattendeerd worden. Een gastslotje hoeft niet van tijdelijke aard te zijn, tenzij als dusdanig aangegeven. :)

En wanneer weet je over welke van de twee opties het gaat?
Zoals jij d'r net een hebt geplaatst: is dat wel tijdelijk? :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:27

neem aan dat je die zo goed als een vast slotje kunt zien. Anders stond er bij voor overleg oid.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:31

Inderdaad, als het een nog niet definitief slotje is staat er altijd "voor overleg" bij.
Helaas schiet het er nog wel eens bij in om die om te zetten naar een definitief slotje. Een tem erop om ons te attenderen is heel erg fijn.
Heropenen na overleg is iets wat er gelukkig niet bij in schiet.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:37

Er staat vaak bij voor overleg, maar ik heb nooit het gevoel dat er daadwerkelijk wat mee gedaan wordt.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:28

patatkraam schreef:
Er staat vaak bij voor overleg, maar ik heb nooit het gevoel dat er daadwerkelijk wat mee gedaan wordt.

Daar sluit ik me bij aan.
Dit komt ook vooral doordat er eigenlijk nooit een uitleg wordt gegeven als het topic definitief gesloten wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:41

Melisjee schreef:
patatkraam schreef:

Daar sluit ik me bij aan.
Dit komt ook vooral doordat er eigenlijk nooit een uitleg wordt gegeven als het topic definitief gesloten wordt.

Daar mag dus op geTEMd worden, als je een slotje voor overleg (gast of niet-gast) tegen komt dat al minimaal een week staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:43

Nouks schreef:
Daar mag dus op geTEMd worden, als je een slotje voor overleg (gast of niet-gast) tegen komt dat al minimaal een week staat ;)

Maar wat heb je daar dan aan? Dat is toch echt iets wat de moderators moeten doen toch?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:45

Klopt, dat is iets wat we als mods moeten doen, maar het komt voor dat het er tussendoor glipt. In dat geval is een TeM heel handig, komt het weer onder onze aandacht en kunnen we het netjes afronden.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:46

Temmen vind ik weer zo ver gaan daarvoor.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:46

Oh b lijkbaar niet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:49

Zo ver gaan.... Tis niet alsof je met een TEM een mod uitscheldt ofzo hoor :-) Tis gewoon Tip Een Mod, oftewel een moderator ergens op attenderen. :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:57

Ja weet ik, maar ik vind het klikken :')
ik ben gewoon niet zo van het temmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:08

Leo schreef:
Klopt, dat is iets wat we als mods moeten doen, maar het komt voor dat het er tussendoor glipt. In dat geval is een TeM heel handig, komt het weer onder onze aandacht en kunnen we het netjes afronden.

Ik wil niet banketstaaf zijn, maar dan glipt er wel vaak iets tussendoor. :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:41

patatkraam schreef:
Ja weet ik, maar ik vind het klikken :')
ik ben gewoon niet zo van het temmen

En toch, als je temt, en daarbij aangeeft dat je graag een uitleg wil hoe en waarom een (gast)slotje geplaatst is, krijg je via de tem meestal wel een (persoonlijk)antwoord terug.

passieAppel schreef:
Leo schreef:

Ik wil niet banketstaaf zijn, maar dan glipt er wel vaak iets tussendoor. :)

Wees dan zo behulpzaam om even op de TeMknop te drukken. Dan kun je moderators er op attenderen, en is het misschien voor jou een frustratie minder. :)
En zoals ik al aangaf, kun je via de TeM ook een antwoord terug krijgen, dat het misschien er tussen doorgeglipt is en dat ze blij zijn met je hulp.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:53

Ik heb nog nooit getemt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:03

Is niks mis mee hoor :D De modjes worden er juist alleen maar blij van. En het hoeft ook geen klikken te zijn hoor, je kunt bijvoorbeeld ook TEMmen omdat een topic beter ergens anders heen kan worden verplaatst (ook in het belang van de TS).