Misschien idee voor scheiding commercieel particulier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Misschien idee voor scheiding commercieel particulier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:39

Ik bedacht met net een mogelijke oplossing voor het zichtbaar maken van commercieel tov particulier. Is het mogelijk om bij het plaatsen van een advertentie de keuze optie te hebben tussen commercieel en particulier? En ik weet niet of het mogelijk is om bij de keus commercieel dan een C of een andere kleur of iets anders in de titel te laten plaatsen automatisch.

Dan is er in ieder geval voorlopig de commerciele advertentie zichtbaar voor het aanklikken. Tot de definitieve oplossing ingevoerd is.

nura

Re: Misschien idee voor scheiding commercieel particulier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:48

ja ik heb mijn advertentie gewoon tussen overige diensten gezet:P

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:52

Als je goed gelezen had is dat misschien wel een idee voor de toekomst. Eerst bekijken ze hoe het nu gaat.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:14

Ik vind het opsplitsen tussen commercieel en particulier idd ook een goed idee. Dat was vroeger ook zo. Er zijn veel mensen die specifiek naar koopjes zoeken, maar wel gewoon nieuwe spullen willen in plaats van tweedehands. Andersom natuurlijk ook :)

Ik verwacht dat dit idee wel redelijk snel uitgewerkt zal worden. Als ik de oude EA bekijk, waren er toch best veel advertenties in de het commerciële topic.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:30

Ik zat net te bekijken dat er toch al veel commerciële advertenties tussen staan. Als daar nu simpel [CO] voor zou staan in de advertentie dan kan je dat gemakkelijker vinden dacht ik.
Dan weet je wat je wel en niet aan zou willen klikken. En eventueel een filter met Commercieel en particulier.
Dat voorkomt ergernissen denk ik.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:43

Je kan die scheiding al voor een deel maken door te filteren op nieuw/gebruikt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 11:01

Gaat niet altijd op, mijn bandages zijn nieuw maar ik ben geen commercieel. Vaak worden dingen verkocht die bij nader inzien niet passen en dan als nieuw verkocht kunnen worden. Bij dekens zitten daar vaak interessante koopjes tussen, zeker voor de grote maten. :j

Als je nu op de voorpagina kijkt bij de meest recent geplaatste advertenties zitten er heel veel van dezelfde commerciele plaatser. Erg irritant, vooral omdat deze echt net pas is aangemeld.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:15

Jeetje inderdaad...
Heeele pagina's vol van nieuwe spullen van bedrijven. Hmm beetje jammer, gaat helemaal voorbij aan het 'bokt-gezellig-paardenforum voor paardenliefhebbers-idee'.
Is nu echt een marktplaats.nl idee.. :')

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:34

Idd hele pagina's vol met nieuwe spullen maar het gros van die artikelen is gewoon van particulieren, beetje wat Karuna zegt; mensen kopen er iets en komen er dan achter dat het toch niet past of dat ze het toch niet gaan gebruiken. Het nieuw/gebruikt filter is vooral geschikt om te filteren op 'gebruikt', daar weet zeker dat je tweede hands artikelen vind. De andere kant op ('nieuw' voor webshops) werkt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:37

karuna schreef:
Vaak worden dingen verkocht die bij nader inzien niet passen en dan als nieuw verkocht kunnen worden.

Nieuw betekend in mijn boekje dat het in de originele verpakking zit met alle prijskaartjes er nog aan en nul gebruikerssporen bevat (dus haren van even passen). Wellicht is het handig om 'als nieuw' toe te voegen voor artikelen zoals jij het beschrijft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:50

Bij mij is nieuw ook ongebruikt maar hooguit gepast, is het gepast meld ik het erbij. Wel zo netjes. Maar dat is offtopic.

Bart is het niet mogelijk bij de pagina waar je de advertentie kunt plaatsen een aanklikoptie commercieel/partikulier erbij te zetten? Dat er bij aanklikken commercieel een c in de titel komt of een andere aanduiding. Zodat er in ieder geval voorlopig een scheiding is tussen commercieel en partikulier tot je definitieve oplossing klaar is?

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:30

ik mis idd ook het commerciele gedeelte, daar bracht ik heel vak mijn tijd door op zoek naar aanbiedingen in webshop ed :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:28

BartVB schreef:
Idd hele pagina's vol met nieuwe spullen maar het gros van die artikelen is gewoon van particulieren, beetje wat Karuna zegt; mensen kopen er iets en komen er dan achter dat het toch niet past of dat ze het toch niet gaan gebruiken. Het nieuw/gebruikt filter is vooral geschikt om te filteren op 'gebruikt', daar weet zeker dat je tweede hands artikelen vind. De andere kant op ('nieuw' voor webshops) werkt niet.

Ik ben benieuwd naar deze ontwikkelingen, want ik wordt nu met mijn (gebruikte/nieuwe) bitten ook als commercieel gezien terwijl het mijn verzameling is die ik verkoop - als particulier dus. Als deze bitten verkocht zijn dan is het ook klaar en heb ik niets meer te verkopen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:08

Op dit moment geven we de huidige situatie nog even de tijd Magda, meer daarover vind je in deze post: Eline @ [MZ] Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

En voor wat betreft het probleem wat Elienee meldt: ook dat is iets waar we dan nog eens goed naar gaan kijken. Hoe we het 'leuke bladeren' terug konden krijgen wat veel mensen een groot voordeel van het oude systeem vonden.
Omdat er op dit moment een aantal topics over particulier vs commercieel openstaan, sluit ik deze voor het overzicht.