maximum aantal advertenties?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

maximum aantal advertenties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 01:58

Is er een maximum aantal advertenties die je mag plaatsen?

En dan heb ik het vooral over de commerciële gebruikers.

Want nu kan ik lekker door blijven spammen :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 01:59

en misschien een idee voor de toekomst

bij echte commerciële, dus webwinkels enz erbij vermelden dat het commerciële zijn.

BartVB
Eigenaar

Re: maximum aantal advertenties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:10

Op dit moment is het systeem nog voor iedereen gratis maar dat is iets dat op termijn gaat veranderen, zekere voor commerciele gebruikers. Tot die tijd stellen we het zeer op prijs als je je iets in wilt houden wat betreft het spammen. Voor de gebruikers is het niet prettig als ze eerst door 200 artikelen van webshops heen moeten als ze op zoek zijn naar een 2e hands artikel :)

Maar om antwoord te geven op je vraag; er is geen maximum aantal advertenties, wel is het zo dat dubbele advertenties niet toegestaan zijn. Verder willen we eigenlijk zo veel mogelijk regels schrappen, aan de hand van de ervaringen die we de komende tijd op doen komt er een nieuwe set regels. Hoe beter men zich gedraagt, hoe soepeler die regels worden dus :D

Helemaal regelloos wordt het ook niet natuurlijk, paar belangrijke dingen:
- Geen dubbele advertenties
- Plaats artikelen in de categorie waar ze horen
- Geen advertenties voor derden (want dan weet je als bezoeker niet met wie je handelt)

De verdere details zijn dus voor een groot deel afhankelijk van de komende periode.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 02:13

zal opletten met wat ik doe O:)

al was ik al lekker op dreef :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:00

BartVB schreef:
Op dit moment is het systeem nog voor iedereen gratis maar dat is iets dat op termijn gaat veranderen, zekere voor commerciele gebruikers. Tot die tijd stellen we het zeer op prijs als je je iets in wilt houden wat betreft het spammen. Voor de gebruikers is het niet prettig als ze eerst door 200 artikelen van webshops heen moeten als ze op zoek zijn naar een 2e hands artikel :)

Daar wil ik even op inhaken. I.v.m. het verkopen van mijn paardenbitten collectie behoor ik volgens de richtlijnen te adverteren op Commercieel (oude EA), dus dat maakt mij op dit moment een commerciële gebruiker. Maar wanneer deze collectie weg is, dan is mijn 'commerciëelheid' ook weer voorbij, de spullen die ik hierna aanbiedt zullen weer particulier zijn. Moet ik in zo'n geval dan in de toekomst ook gaan betalen? Hoe zie ik dat dus voor mij?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:06

Redelijke kans dat je eerder je collectie verkocht hebt dan dat er betaald moet worden voor commerciele accounts :)
Maar over het wat en hoe precies van commerciele accounts kan ik nog niet heel veel zeggen eigenlijk. Er liggen al wel plannen maar we willen eerst even kijken hoe het nu, zonder betaling en met weinig regels, gaat lopen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:07

We hoeven nog niet te betalen.
Maar het is niet de bedoeling dat we als commerciële 100 advertenties per dag plaatsen.

Hoe het verder in de toekomst wordt is nog niet helemaal bekend, omdat Bart ook nog niet precies weet hoe het technisch gaat werken.

Houd er ook rekening mee dat je geen dubbele advertenties mag plaatsten, en je kunt je advertenties niet verwijderen!
Dat betekend dat je wel alles in 1 keer er op kan zetten, maar je kunt ook elke dag een paar doen, uiteindelijk staat alles er op, en kun je niks meer, en je advertenties zakken naar beneden.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:07

zie dat Bart me voor was :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:10

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb bewust ervoor gekozen om niet alle producten in de omschrijving te zetten maar te linken naar een tijdelijke webpagina van mijn website (http://www.paardenbitten.nl/Tekoop.html), want daar kan ik de verkoop netjes bijhouden en die pagina zal verwijderd worden wanneer ik door mijn collectie heen ben. De advertentie op het nieuwe EA ziet er dus uit zoals in mijn profiel.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:14

HTM schreef:
Houd er ook rekening mee dat je geen dubbele advertenties mag plaatsten, en je kunt je advertenties niet verwijderen!

Dubbele advertenties mogen inderdaad niet maar je kunt een advertentie wel sluiten waarna deze uit de zoekresultaten verdwijnt (en niet meer meetelt voor dubbel) :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:29

Ik ben ook wel benieuwd wat dan onder commerciele accounts zou vallen. Want ja ik bied wel eens fotoreportages aan via Bokt, maar ik ben hier eigenlijk vooral om lekker mee te praten, niet om te adverteren.

Ik denk dat het vrij lastig is om een onderscheid te maken tussen gewone en commerciele accounts.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:50

Is het ook, dat was een van de problemen die we hadden met Eenmaal Andermaal (hoewel dat met EA-CO redelijk goed opgelost is). In de begintijd hebben we geprobeerd om een onderscheid te maken tussen commercieel en niet commercieel adverteren maar in de praktijk is dat heel erg moeilijk. Moeten we dus iets slims op verzinnen :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 03:47

En de echte haal je er zo uit denk ik.
Misschien naar het aantal advertenties doen?
En handelsstallen, webwinkels haal je er natuurlijk zo uit ;)

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:02

BartVB schreef:
Voor de gebruikers is het niet prettig als ze eerst door 200 artikelen van webshops heen moeten als ze op zoek zijn naar een 2e hands artikel :)

Dit is inderdaad iets heel storende (zie ook marktplaats, waar dat dus ook moet.) Op motor-forum hebben ze hier een handige oplossing voor, misschien iets om aan te denken. Je kunt hier voor categorie aanbieder kiezen, dus motor-forummers (MR-ers), particulier, zakelijk en alles.

Zie:
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/ ... toren.html

sorry als jullie al een oplossing hadden, ik probeer alleen mee te denken

voor de rest superidee

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:18

Dat vind ik een mooie oplossing Jammerr :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:21

Albert schreef:
Dat vind ik een mooie oplossing Jammerr :j

Inderdaad :)!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:00

Het is een moeilijk iets. Ik plaats zowel commerciële als niet-commerciële advertenties. Als het commerciële gedoe aan mijn account gekoppeld zou worden, zou ik dus geen tweedehands dingen meer kunnen plaatsen zonder ervoor te betalen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:33

HorseTopShop schreef:
Het is een moeilijk iets. Ik plaats zowel commerciële als niet-commerciële advertenties. Als het commerciële gedoe aan mijn account gekoppeld zou worden, zou ik dus geen tweedehands dingen meer kunnen plaatsen zonder ervoor te betalen.

Dat geldt dus ook voor mij... :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:32

Dat is risico van het vak denk ik dan.
Zal voor iedereen zo zijn.
maar voorlopig is het nog niet zo.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:59

Voor mij zal het niet heel veel uitmaken, maar haak toch even in.
Aandachtspuntje: Hoe zit het met mensen die een oproep willen doen voor portfoliomateriaal? Als je wilt fotograferen/tekenen whatever en daar modellen voor zoekt - er vanuit gaan dat je niets verdient -, commercieel of particulier?

Lastige kwestie. :=