Help bij EA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Help bij EA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:56

Ik zie nog geen help-functie waar alles uitgeschreven staat.
Moet dat nog gebeuren?

BartVB
Eigenaar

Re: Help bij EA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:59

Yup :j
Of ja, de theorie is dat alles zo ingericht wordt dat er geen hulp nodig is :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 23:00

Yeah right. :')
Moet ik alvast beginnen met typen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:01

ai Bart wil je een bed kopen, kun je zachtjes in gaan dromen alvast. :z . Zonder help is het een lastig klusje. Sander vroeg bij elke handeling Help hoe doe ik dat :o? Die is echt een advertentie groentje.

Ik ben helaas niet goed in schrijven wel in het daarna doorlezen en uitproberen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:02

Wat zijn de dingen waar hulp nodig/die niet handig werken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 23:03

Dan zou je nu eigenlijk echte n00bs moeten hebben om het te testen.

Waar ik vast liep is bij de verkoop en daarnaast heb ik van allerlei vragen.
- waar kan ik dit zien, waar kan ik dat zien, is er een mogelijkheid om... enz.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:05

Dit en dat?

Verkoop is nog niet helemaal af :) Moet idd handiger en daar moet wat meer uitleg bij :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:05

Ik wil ook wel wat uitschrijven.
Weet nu wel redelijk hoe de meeste dingen (vooral kopen en verkopen) werken.
Denk dat mensen daar ook wel soms een help bij nodig hebben. :)
(denk aan 13 jarige meisjes met pennypaarden)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:06

Daarom is mijn mannetje ermee aan het prutsen ook, die heeft nog nooit een advertentie gezet en die kwam er echt niet uit. OA waar kan ik vinden of er een reactie is op mijn advertentie. Hoe kan ik aangeven dat ik een bod accepteer, waar kan ik zien wat de prijs is, wat moet ik met het transactieformulier. en nog meer.

Zelf had ik idd moeite met hoe verkoop ik iets aan iemand, hoe koop ik iets. Waar kan ik reacties vinden, in de mail blijkt dus. Ennet waarom verdwijnt een verkooptransactie formulier en krijg ik geen laatste mail bevestiging van de verkoop. Die staat dus bij de verkochte en aangekochte items. En dan moet ik nog raten. Dat duurde ook even voordat ik dat gevonden had.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:28

Ik kan morgenmiddag mijn moeder ook wel even ronselen om te testen, eens kijken waar zij tegenaan loopt. Is inderdaad misschien best handig om te weten.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:30

Leuk Lalidan :)

Als je dat doet, is het voor ons het prettigst als je steeds stapsgewijs beschrijft waar ze tegenaan loopt. Dus iets als:
- bij bekijken advertentie *link* probeert ze op de banner te klikken om de foto te vergroten - of iets dergelijks.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:57

Mijn moeder heeft ingestemd vanmiddag een proefsessie te draaien. Ik ga er gewoon naast zitten met de minilaptop en zal live een verslag er van typen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 10:58

Nice. :j Ik denk dat dat een goed inzicht geeft.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:23

Super!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:05

Geweldig Lalidan, ik ben jammer genoeg alleen thuis en kan wederhelft dus niet ronselen.
Ik had zelf precies dat wat Karuna had. Het plaatsen an sich is niet zo moeilijk, maar dat wat erna komt is niet doorzichtig genoeg. Ik zou ook heel graag een "ik koop" button willen. Wil niet altijd overal reageren, en met zon button zou je zonder dat heel bokt ziet wat je koopt de transactie rond kunnen maken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:34

Start test moeder. Ik had van bart een account gekregen om te testen, maar die kan niet bij het nieuwe EA inloggen, dus toch maar als Lalidan.

Zo op eerste oog geen opmerkingen, dus op naar eerste opdracht: infrarood sauna te koop aanbieden.In eerste instantie gaat ze naar de advertenties. Dan vind ze de knop advertentie plaatsen. Bij bestand toevoegen is er even wat twijfel, maar al snel bedenkt ze dat het een foto moet zijn.
Meer dan 1 foto plaatsen is verwarrend: Ze klikt gewoon weer op bladeren en dan op openen, maar daarmee is haar eerste foto weer verdwenen. Haar reactie op mijn opmerking dat ze eerst moet uploaden: Dat staat nergens. :+

Revisie is volledig onduidelijk. Ze heeft geen idee wat het betekend of wat ze er mee kan en slaat het dus over. Doordat je eerst revisie krijgt mist ze de opties "open" "gelsoten". Dit stukje is erg onduidelijk.

Bewerken van advertentie: bij het toevoegen van een foto achteraf, klikt ze op uploaden. De foto komt er dan bij te staan. Vervolgens denkt ze dat het dan afgerond is en gaat terug naar home. Omdat ze de knop "oplsaan" onderaan gemist heeft, staat de foto er dus niet bij. Is verwarrend.

Volgende opdracht: Ga op zoek naar een paard, ruin, leeftijd tussen 5-10, maximum 12000 euro.Als eerste loopt ze dan tegen het probleem aan, dat ze niet weet waar ze kan gaan zoeken. Ze zit bij haar gemaakt advertentie en weet niet hoe ze daar weer weg moet komen. Ze klikt in eerste instantie dan op zoeken, maar dat is het zoeken rechtsboven van Bokt.nl
Dan vind ze home. Vervolgens kan ze daar de categoriën niet vinden. Terwijl ze dan links de prijs invult, ziet ze ineens "paarden en pony's" staan. Daar aangekomen word "ruin" in de zoekbalk ingevuld, wat slechts 2 resultaten oplevert. Daar heb ik haar dus maar even op weg geholpen door op de filters links te wijzen.

Leeftijd en prijs moeten apart op "gaan" geklikt worden, dit gaat fout. Ze vult prijs in, dan leeftijd en klikt dan achter prijs op gaan.

In het algemeen is het niet duidelijk dat niet alle filters ingevuld hoeven worden, ze denkt dat overal wat moet staan.

Volgende opdracht: je wilt iets kopen. Wat te doen?
Ze heeft al snel door dat ze moet reageren en dat gaat probleemloos.

Nu even proberen iets daadwerkelijk te kopen, kijken of dat lukt (als Bart niet ondertussen alles zoek maakt >;) ).
Deze test gaat helaas niet door, want Bart schijnt het hele aan- en verkoop gebeuren eraf gegooid te hebben (volledig begrijpelijk, daar niet van).

Tot zover de eerste testresultaten. Opmerking hierbij is dat mijn moeder dus echt nóóit iets online koopt, laats staan tweedehands via dit soort sites.

Als Bart het aan-verkopen weer op de rit heeft en er is nog tijd gaan we dat ook testen.

Zijn er nog dingen die ik haar moet laten proberen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:35

Hierboven testverslag van mijn moeder. Ingrid bood het ook al aan, maar ik wil ook wel helpen met het maken van een help/FAQ/handleiding.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:45

Super!!
Die foto upload ben ik ook niet blij mee, filters zijn idd ook nog niet heel gebruiksvriendelijk. Een hoop dingen zijn denk ik op te lossen met een betere vormgeving maar best nog een aantal knelpunten.

Ik zet een pointer op mijn lijst, ga hier later zeker nog eens naar kijken, super dank!
Revisie verhaal zie je overigens niet als normale user. Wel weird dat testuser er niets mee kon? Je hebt uitgelogd op Bokt, ingelogd als testuser en toen naar dev.bokt.nl/ea/ ?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:05

Ik kon als testuser wel inloggen op bokt.nl, maar niet bij dit subforum. Vervolgens dev.bokt.nl ingevoerd en daar word testuser automatisch uitgelogt en ik weer ingelogd.... Vandaar dat ik het toch zo maar gedaan heb.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:06

ah, goed punt. Hmm, uitloggen gaat ook op de lijst :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:08

Ik ben zojuist toch maar aan het knutselen geweest voor een simpele handleiding. ALs hij niet gebruikt word, prima, maar misschien is het als eerste opzetje handig. De gebruikers die hier testen hebben er overigens nog niks aan, want ik gooi hem hier even in een bijlage ivm de opmaak.

Als hij weggegooid word is prima, ik vond het gewoon leuk om te doen en het whatpulseboktteam had nog wat extra aanslagen nodig voor morgen :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 18:37

Is het niet handiger om voor een button 'foto toevoegen' te kiezen dan voor 'uploaden'

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:38

Dat is denk ik wel duidelijker, ook voor de mensen die geen Engels kunnen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:43

Staat op de lijst, vooral uitzoeken hoe ik dat op een beetje nette manier aanpas :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:20

karuna schreef:
Dat is denk ik wel duidelijker, ook voor de mensen die geen Engels kunnen.

Maar iedereen die het voor elkaar heeft gekregen om een pc op te starten, IE te openen en zich te registreren op bokt weet toch ook wel wat uploaden betekend? Zelfs mijn kleuter weet dat :j