Mijn op en aanmerkingen op het moment (deel 1, dr gaan dr vast nog wel een paar volgen

Aanbieden van een paard:
De indeling en mogelijkheden kwa kleur vind ik een beetje bij elkaar gezocht (niet zo professioneel staan). Ik denk dat het beter is de gewone kleuren erin te zetten, Appaloosa en speciaal/overige eruit te laten, die ergens anders onder te brengen. Appaloosa is een ras, en speciaal/overige kan van alles zijn, wat het zoeken weer moeilijker maakt. Wat overigens ook voor bont geldt. Iemand die expliciet bont zoekt kan dat ook als zoekopdracht geven.
Ras en stamboek imo ook te minimaal. Ik ben zon mens met de niet allerdaagse rassen, en die zijn nu niet terug te vinden in de lijst.
En hetzelfde loop je tegenaan in de discipline+ niveau.
Imo betere oplossing: de kleuren gewoon de standaart Bruin, schimmel, vos, zwart. En dan bij ras en stamboek deze verder uit te breiden, zodat ook de speciale rassen te vinden zijn. Zodat mensen die bv speciaal een appie of een bonte willen daarlangs kunnen zoeken.
Even een linkje naar een Amerikaanse verkoopsite, hier staan imo de kleuren ed erg mooi en duidelijk in. Dat is vast wel om te zetten naar het Nederlands. http://www.equine.com/horses-for-sale/a ... earch.html (wil ik ook best een mooie lijst met kleuren voor je maken, net als rassen).
En als je onder Ras en stamboek dan een uitbreiding doet naar alle rassen (staan overigens ook op die website) kan iemand die specifiek iets zoekt dit ook makkelijker vinden. En dan denk ik niet alleen aan de westernrassen

Bij discipline zou western erbij moeten net als recreatief, fok, ongereden/ niet rijdbaar.
Wat goed functioneert