'Moeilijke' kwestie EA Gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Moeilijke' kwestie EA Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:07

Het is al besproken in het Modteam en heb m'n antwoord al, maar evengoed ben ik benieuwd wat andere bokkers er van denken.
Denk ik nou te moeilijk of is het beleid soms wel erg rigide?

Een week terug heb ik een advertentie geplaatst op EA Gezocht.
Voor mijn werk ben ik namelijk op zoek naar een nieuw paard.
Nu is de advertentie verwijderd, omdat ik niet voor derden mag adverteren.

Aan de mod uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit.
Mijn werkplek heeft geen 'eigenaar', dat is een grote overkoepelende organisatie. Ja oké, die heeft een directeur, maar die heeft verder niks met onze locatie te maken.
Nu heb ik een leidinggevende, maar ook dat is niet de eigenaar, deze stuurt enkel het team aan. (en niet de hele locatie)

Vanaf hoger hand bepaald, zal ik samen met collega op zoek gaan naar een paard.
Marktplaats afspeuren lukt niet echt, aanbod is beperkt en heb geen goede ervaringen met gezocht advertenties via MP.
Via Bokt daarentegen wel, het bereik is breed en men zoekt actief mee, waardoor het aanbod vaak erg prettig is.
En gezien we een redelijk eisen pakket hebben, leek een advertentie op Bokt mij het beste.

Na PB wisseling met Mod is er in eerste instantie uitgekomen dat alleen de eigenaar van de locatie een advertentie mocht plaatsen. Na uitleg van mijn kant is het nu geworden dat het alleen door mijn leidinggevende mag gebeuren.
Leidinggevende die 0,0 verstand heeft van paarden en verder met de hele aanschaf van het paard ook niets te maken heeft. Beheert niet eens het budget. (en buiten dat, die ziet me aankomen met de vraag of deze even een account aan wil maken, 25 paardgerelateerde posts wil plaatsen etc. :D)

Ik begrijp best dat er regels zijn m.b.t. het adverteren voor derden, doorgaans kan degene die zoekt prima een advertentie voor zichzelf plaatsen.
In dit geval zie ik het toch anders. Ik en een collega zoeken het paard, regelen de aankoop, de keuring etc.
Maar door deze regel wordt dat erg lastig.

Amira_

Re: 'Moeilijke' kwestie EA Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:09

Kan je dit topic dan niet nog eens naar een mod sturen met de vraag of je echt geen topic mag openen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:14

Ik heb me nog al afgevraagd of het niet gewoon eenvoudig is om de advertentie te plaatsen, zonder enige vermelding van waarom/uit welke opdracht je een paard zoekt...? Moet je dat vermelden?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:14

Van mij zou je hem mogen zetten...kleine lettertjes gezeur noem ik dat :D
Is toch duidelijk hoe de situatie ligt...lijkt mij een uitzondering waard.

Je had de advertentie ook gewoon kunnen plaatsen zonder al jouw eigen achtergrond info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:16

Tieneke, tja...ik had erin gezet dat het paard bomproof moet zijn omdat er ook cliënten mee om moeten kunnen gaan.
Tja...achteraf niet handig geweest :D Maar nu weer plaatsen zonder dat stukje heeft geen zin, wordt ie toch weer verwijderd.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:17

Wellicht niet helemaal correct, maar waarom zou je vermelden dat het paard niet van jou is? Je kan toch prima vertellen dat hij bijvoorbeeld ingezet gaat worden voor een organisatie.

IMJ

ik vind dat er uitzondering op de regel moet kunnen zijn. Je hebt duidelijk uitgelegd dat JIJ een paard zoekt. Het 'aan de regels houden' kan mi ook anders. Jammer, op een forum als bokt zou hiervoor juist zo'n mooi medium kunnen zijn. Jij zoekt nl niet zomaar een paard, hij moet ècht geschikt zijn gezien de doelgroep. Je kan niet verwachten dat jouw leidinggevende dit op zich neemt, de taak is ook gedelegeerd naar jou.

Sim

Volgens mij ben jij gewoon bemiddelaar voor je klant die een paard zoekt, en bij mijn weten mag je wel als bemiddelaar een topic openen voor de (ver)koop van een paard.
Snap dus eigenlijk niet waarom ze moeilijk doen, maar ja, het is algemeen bekend dat dat een understatement is.......

Xjosee

Kanelly schreef:
Tieneke, tja...ik had erin gezet dat het paard bomproof moet zijn omdat er ook cliënten mee om moeten kunnen gaan.
Tja...achteraf niet handig geweest :D Maar nu weer plaatsen zonder dat stukje heeft geen zin, wordt ie toch weer verwijderd.

maar dat zegt toch ook nog weinig, dan kan het toch nog steeds jouw paard zijn?:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:18

Ja, maar dan moet de eigenaar van de organisatie dus de advertentie plaatsen Xjosee. En niet ik, want ik ben niet de eigenaar.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:19

Ik heb zelfs begrepen (en gemerkt) dat een advertentie 100% voor jezelf moet zijn. Een advertentie voor jou en een derde is dan op voorhand al uitgesloten.
Wat je wel kunt doen is de toedracht, het wat en waarom achterwege laten. Gewoon in de tekst aangeven waarnaar je op zoekt bent en het eisenlijstje eronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:29

Nee Marion, ik mag geen nieuwe advertentie meer plaatsen. Deze zal dan ook weer verwijderd worden.
Heeft Mod Marga duidelijk laten weten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:35

Nou, ik vind dit wel echt mierenneuken hoor :'). Je hebt de situatie duidelijk uitgelegd en nog wordt er niet akkoord gegaan.

Over bureaucratisch geneuzel gesproken :').

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:35

lang leve de mods!
Indien je maar 1 account hebt moet je misschien toch even 25 adviezen gaan schrijven bij meisjes te paard ;)

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:39

Dat is wel erg streng en volgens mij schiet de regel z'n doel een beetje voorbij zo.. Misschien kan jij de advertentie schrijven en je leidinggevende op de knop 'plaatsen' laten drukken? Mag het dan wel? ;)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:47

In dit geval vind ik het ook erg overtrokken. En ook een beetje raar, want soms mag het kennelijk wel? Mijn "collega"-vrijwilliger van de rijvereniging heeft hier ook een advertentie geplaatst toen wij samen op zoek waren naar een nieuwe clubpony. Zij is ook geen eigenaar, ook geen leidinggevende van de "locatie", maar net als jij in opdracht van de "baas" op zoek naar een paard. Die advertentie mocht gewoon blijven staan en zo zijn er wel meer van dezelfde strekking dacht ik.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:51

Kanelly schreef:
Ja, maar dan moet de eigenaar van de organisatie dus de advertentie plaatsen Xjosee. En niet ik, want ik ben niet de eigenaar.

Mod's..........free flowing hier..

Als het paard haar eigendom zou worden en ze hem zou verhuren aan de organisatie?
Of doorverkopen tegen dezelfde prijs?

Is een advertentie dan wel toegestaan?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:55

Tja, ik vind het ook bullshit... ik had pas een advertentie voor mijn moeder geplaatst, maar die werd ook verwijderd omdat mijn moeder dat zelf maar moest doen. Ze heeft geluk als ze de aanknop kan vinden van de laptop...

Als het nou de buurvrouw van een tante van m'n vriend was, dan snap ik het... maar m'n moeder :? Ik woon bij haar in en haar paard komt bij de mijne en die van mijn zus te staan, hier zijn de paarden niet van alleen mijn moeder, of alleen van mij, maar gewoon van het gezin. Alleen heeft m'n moeder bepaalde eissen voor het paard dat ze zoekt, en ze moet er op passen, maar verder is het gewoon het paard van het gezin..

Eigenlijk moet je dus gewoon niet in de advertentie zeggen dat het paard voor iemand anders word... O:)

En als je dan vraagt naar een LOGISCHE reden van waarom het niet mag, dan krijg je eigenlijk altijd hetzelfde andwoord. ''Omdat het in de regels staat'' :roll:

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:56

Ik heb ook wel advertenties geplaatst omdat ik een paard zocht voor een vriendin. Bokt is dan echt ideaal :j

Vind dit wel heel ver gaan om niet te mogen adverteren. Hopelijk is dat met het vernieuwde EA opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:32

Dat zou fijn zijn inderdaad....ik wacht het maar af.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:43

Ik vind dat als jij degene bent die het paard aankoopt, de zaken regelt etc. je ook mag adverteren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:23

Eens met Pauline, als jij de gehele aankoop regelt lijkt het me gewoon mogelijk dat jij een advertentie kunt plaatsen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:26

Zo denk ik dat je beter had kunnen liegen, paard voor jezelf of jij de baas.
Het hoeft toch niet zo moeilijk bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:27

Ja Pentax, dat zie ik achteraf ook in :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:34

Sorry hoor maar ik vind het wel erg bekrompen van de Mods, jij bent degene die het paard zoekt en gaat gebruiken dus moet dat geen probleem zijn, wie de opdracht geeft en betaald gaat de Mods niks aan.
Stel dat ik van een sponsor een paard aangeboden krijg maar dat ik die zelf moet zoeken, dan kan ik dus ook geen advertentie hier plaatsen want het is niet volgens de Boktregels. :roll:
Beetje overijverig gedrag van Bokt.