Whaaa compu vraagjes voor tentamen (spoed!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Whaaa compu vraagjes voor tentamen (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 19:31

Tja ik heb morgen een tentamen en weet gelukkig een aantal vragen maar ik zit met de antwoorden! Ik weet het wel maar weet het niet onder woorden te brengen, wie kan me helpen?

Vraag 1: Omschrijf wat in een databeest een sleutel is.
Vraag 2: Kan er sprake zijn van inconsistentie als er geen redundantie is Verward
Vraag 3: Waarom worden gegevens voordat ze in het databeest komen genormaliseerd?

HELP HELP HELP HELP HELP............................. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:41

Vraag 1: De sleutel is de primary key, een unieke identificatie van een record.
Vraag 2: Ja dat kan, want anders gaan er dubbele records in uw databeest geraken.
Vraag 3: Dat de gegevens in een bepaald formaat moeten opgeslagen worden, zodat je tot een zekere standaard komt.

Volgens mijn vriend en schoonbroer... Hopelijk klopt het een beetje. En ben je ermee geholpen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 19:47

Alvast bedankt! Hoe meer informatie hoe beter.

Wat betekenen de begrippen: Redundantie, Inconstitentie en Integriteit Verward (als ik het zo goed gespeld heb....)

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:50

Mijn vriend heeft een SQL boek erbij genomen en zoekt het even op voor je als hij het kan vinden. Dus nog even geduld... Haha!

Redundantie: Een systeem of gegevens dubbel bijhouden om dataverlies te vermijden in geval van een bedieningsfout of technisch defect. Dus om veiligheidsredenen.

Inconsistentie: Een speciale variant van de dirty read is de inconsistente read. Bij deze situatie leest een gebruiker deels vieze en deels schone gegevens en combineert deze. Diezelfde gebruiker is zich er niet bewust van dat zijn resultaten gebaseerd is op slechts gedeeltelijk schone gegevens. (Komt rechtstreeks uit de boek)
Hans zijn beknopt antwoord was: Dat er goede en slechte gegevens in 1 tabel zitten en dat is niet performant.

Integriteit: Hiermee wordt bedoeld dat het databeest moet zorgen dat databasegegevens altijd voldoen aan de regels die in de werkelijkheid gelden. Bv: als een werknemer maar voor 1 afdeling tegelijkertijd mag werken, mag nergens in het databeest geregistreerd kunnen worden dat een bepaalde werknemer voor 2 of meer afdelingen werkt. (komt ook vanuit het boek)

Bron: Het SQL-leerboek van Rick F. van der Lans
Laatst bijgewerkt door Vicky_82 op 09-10-03 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 19:58

Whaaaaaa *helemaal blij*

Ga vanacht nog ff heel hard leren! Wat zal de leraar hier van op kijken, sta nl niet bekend als Whiz Kid..... Bloos

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:16

Ik hoop dat dit juist is... En anders mag een andere bokker mij verbeteren hoor.
Hopelijk haal je een goed resultaat.