Topics die verwijderd worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Topics die verwijderd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 21:18

Deze vraag stel ik puur uit interesse :)

Het komt wel eens voor dat ik een topic op bokt lees, en even later er weer op klik, en de mededeling krijg dat het topic niet meer bestaat.
Het topic is dus verwijderd door een moderator. Ditzelfde gebeurt ook regelmatig bij Posts. Nu vraag ik me af wat het criterium hiervoor is? Gebeurt dit alleen bij seksuele getinte topics (die echt niet kunnen voor de minderjarigen) en spam, of worden er ook topics/posts verwijderd wanneer de topicstarter dit vraagt? En als dit ook op vraag van de topicstarter/poster wordt gedaan, waarom wordt er dan een uitzondering gemaakt op de regel dat we onze posts niet meer kunnen verwijderen?
Ik heb het dus niet over een slotje, maar echt verwijdering van het gehele topic of verwijdering van een post.

Ik wil overigens geen topic of posts van mezelf verwijderen hoor, zoals ik al zei, is dit puur uit interesse

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:23

Topics worden verwijderd als het inderdaad gaat om spam, seksueel getinte dingen, illegaal downloaden etc. Dingen die helemaal geen plaats hebben op Bokt en waarvoor gewoon een slotje dus niet genoeg zou zijn.

Anderzijds worden topics soms, maar helemaal niét altijd, ook verwijderd op aanvraag van de TS. Dit is bv. wanneer gebruikers met de "buitenwereld" ernstige problemen krijgen naar aanleiding van hun topic. Maar het verwijderen van topics op vraag van de TS wordt overigens altijd eerst overlegd met de andere moderators en dan wordt per geval gekeken naar de motivatie en de "ernst" van het topic.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 19-12-11 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stukje aangepast

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 21:37

Bedankt voor het uitgebreide antwoord! :)

Ik was nieuwsgierig aangezien ik een tijd geleden zelf heb ondervonden dat topics en posts op bokt in een rechtzaak gewoon gebruikt worden als bewijsmateriaal. Dit was in mijn geval ook, hoewel ik van begin af aan niks wou verwijderen of veranderen aan mijn posts, ik heb nergens spijt van wat ik hier ooit heb geschreven.
Maar het bracht me wel aan het denken, en het zou altijd kunnen dat in een andere zaak, weer bepaalde topics of posts gebruikt worden. Het kan wel heel vervelend zijn voor een van de partijen wanneer bij aanloop naar de zaak, er bepaalde posts of topics verwijderd worden.
Dus ik snap dat jullie (welliswaar goed overwogen) soms ervoor kiezen topics of posts te verwijderen, maar imo kies je er zelf voor om iets online te zetten. Dat je naderhand problemen krijgt met de buitenwereld is vervelend, maar het is misschien niet eerlijk naar de buitenwereld toe om te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:38

Dat laatste wist ik helemaal niet Yasmine! Dat is volgens mij niet altijd zo geweest.. heel vroeger heb ik ooit eens zo'n verzoek gedaan, maar kreeg toen als (overigens prima en vriendelijke) reactie dat dat nooit gebeurde. Wel goed :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:00

Verwijderd wil in dit geval alleen maar zeggen dat het niet meer in het openbaar op Bokt te lezen is. Op het moment dat in een rechtzaak die informatie gevorderd wordt, dan moet en kan Bokt die informatie nog steeds leveren. Al is dit volgens mij nog nooit gebeurd.