Ik lees al een poosje mee, omdat ik veel dingen op Bokt erg interessant en leerzaam vind!
Ik heb me pas aangemeld in de hoop dat ik zelf ook wat inbreng zal hebben en actiever mee kan doen.
Op mijn 8e ben ik begonnen met rijden op een manege. In de basisschoolperiode heb ik samen met een vriendinnetje nog een aantal Shetlanders verzorgd, waarmee de eigenaar fokte. Mijn vriendin en ik mochten altijd met een sulky ritjes maken. Ik heb zelfs nog een keer meegedaan aan een minidraverij, ontzettend leuk!
Rond mijn 16e kreeg ik het druk met school en een bijbaantje en lukte het niet meer om op zaterdag les op de manege te volgen dus ben ik gestopt met paardrijden. Het paardrijden bleef alleen wel steeds kriebelen en in 2009 ben ik toch maar weer verder gegaan.
Ik les nu 1 uurtje in de week op dezelfde manege en af en toe mag ik na die les nog vrijrijden op een paard/pony die die dag nog niet heeft gelopen.
Ik heb de laatste tijd een soort 'paardenboost' gekregen (ik zit nu in een fase waarin ik steeds meer dingen begin te snappen en waarin ik mijn technieken duidelijk ontwikkel en dat maakt mij zelfverzekerder en maakt het rijden en de omgang met paarden voor mij ook leuker). En daarom wil ik mij ook graag meer verdiepen in paarden en alles wat erbij komt kijken en niet alleen het paardrijden zelf. Het liefst zou ik vaker dan 1 uurtje in de week rijden, maar omdat het geld er niet voor is en ik in januari aan mijn afstudeeronderzoek begin, moet ik het hier even bij laten en hoop ik iedere week zoveel mogelijk uit dat uurtje te halen. Stiekem kijk ik regelmatig op marktplaats of er bijrijdpaarden aangeboden worden waar ik bij zou passen, maar dat blijft nu alleen nog bij kijken.
Om te bepalen hoe mijn niveau nu is, wil ik binnenkort weer aan FNRS proeven meedoen op de manege.
Ik hoop heel veel leuke en leerzame dingen uit dit forum te halen en ik hoop dat jullie mij daarin willen helpen!
Hieronder even een paard-gerelateerde foto van mezelf. Ghehe..