ik kreeg hiervan opeens een popup dat ik ben geselecteerd voor het 2011 jaarlijks internetonderzoek. komt dit vanuit bokt? (staat in popup wel beste bokt.nl bezoeker) en is dit veilig of niet?
Ier
Geplaatst: 19-12-11 13:09
Klinkt meer als spam & via Google vind ik ook niets wat Bokt daaraan linkt. Ik heb het in ieder geval niet!
Voor zover ik weet wordt er op dit moment geen onderzoek gedaan vanuit bokt. Ook zou dat niet via een pop-up scherm gebeuren, maar eerder door een geel balkje in je scherm met de vraag of je de enquete wil invullen.
Ik denk dan ook dat dit spam is.
Eline
Geplaatst: 19-12-11 13:40
Wat Muurp en Anna zeggen: op het moment dat Bokt een onderzoek uitvoert, zal dat altijd heel duidelijk Bokt-specifiek zijn.
Als ik het zo lees, dan klinkt het alsof je computer geinfecteerd is met malware. Een klein programmatje ziet dan wat je aan het doen bent, en probeert advertenties zo persoonlijk mogelijk te maken zodat je ze makkelijk 'vertrouwt'. Een goede virusscanner kan dat wellicht opsporen, anders kan je er een speciaal programma tegen downloaden zoals AdAware. (Als je zelf weinig ervaring hebt met virusscanners en 'malware', kan het aan te raden zijn om hulp te vragen aan iemand die er meer mee te maken heeft gehad).