slotje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

slotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 01:41

[VVDD] verleasen/verkopen.. daar gaat je vertrouwen...
waarom staat deze op slot. is alleen maar goed dat er voor dit soort praktijken gewaarschuwd word. en wie het was was toch al bekend op bokt dus wat dat betreft niks nieuws. krijgen wij ook iets van jullie 'overleg' te horen als er besloten is of blijft dat achter de schermen. want ik had dit verhaal graag willen blijven volgen.

Anoniem

Re: slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:10

Zoals er staat wordt er overlegd over het topic.

Het bespreken van andere gebruikers is niet toegestaan, dus ik denk dat het daarmee te maken zal hebben. Het beste kan je in een geval als dit (als je uitleg wilt over een slotje) contact opnemen met de betreffende moderator.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:12

Maar je mag toch wel ervaringen uit de eerste hand neer zetten?
Of mag dat niet als die ervaringen een Bokker betreffen?
Dat zou ik wel een beetje krom vinden eerlijk gezegd. Als ik oplichter was wist ik het wel: een boktaccount aanmaken. Mogen ze niks over je schrijven en kun je dus gewoon je gang gaan.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:35

en de betreffende persoon is al geband, dus wat maakt het uit als daar een topic over komt. ze heeft al bewezen niet eerlijk te handelen. lijkt me alleen maar goed om nog eens te waaschuwen voor dit soort praktijken

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:03

Of ze nu wel of niet geband is, zal me worst wezen eigenlijk. Doet er volgens mij ook niet echt toe.
Blijft wel de vraag staan over ervaringen uit eerste hand plaatsen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 00:01

nou doet er voor mij wel delgelijk toe want zulke oplichters horen hier niet thuis.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:05

Ja dat snap ik. Ik bedoelde eigenlijk dat het me voor het slotje of plaatsen geen bal uit maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:52

Volgens mij gaat het om het gebruik van de boktnaam, geband of niet. :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:20

Wel jammer dat er niet even een modje antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:14

Ik heb ook meegelezen in dat topic,
maar waarom is mij niet duidelijk: het is toch zo dat deze gebruiker echt niet te vertouwen is? Dus wat schend 't dat er over deze gebruiker gepraat wordt?

Honestly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:16

Eens met de TS :)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:19

ik heb nog even getemd waarom er geen reactie komt van een moderator. vind dat toch wel raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:26

Dat is waarschijnlijk gewoon een kwestie van drukte. Zoals eerder gezegd; als je antwoord wilt op de vraag waarom een specifiek topic een slotje heeft dan kan je het beste de betreffende mod een PB sturen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:32

drukte?? als er een topic op slot moet zijn ze er wel als de kippen bij. niets verkeerds over de mods hoor. heb ze altijd geprezen, maar ik vind wel dat ze ons antwoord verschuldigd zijn in deze kwestie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:34

lonneke schreef:
drukte?? als er een topic op slot moet zijn ze er wel als de kippen bij.

En zo hoort het ook!
Maar geef ze aub nog even de tijd. Je hebt dit topic gisteren pas geopend.
Er zit een 'slotje voor overleg' op. Dat is wat er op dit moment ook gebeurd: overleg. Ze zijn geattendeerd op dit topic dus er zal vanzelf een reactie volgen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:36

eenmaal andermaal verkocht staan nu ook namen van mensen.
Moderatirs willen weten of er meer mensen zijn met slechte ervaringen

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:48

Lente schreef:
Dat is waarschijnlijk gewoon een kwestie van drukte. Zoals eerder gezegd; als je antwoord wilt op de vraag waarom een specifiek topic een slotje heeft dan kan je het beste de betreffende mod een PB sturen.

Dit is de beste weg :)

Ik zie dat Gem het slotje heeft geplaatst, haar kan je dan ook het beste even benaderen maar ik denk dat er nog even tijd nodig is qua besluitvorming en hoe verder, of niet, met het topic :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:45

Chica schreef:
Lente schreef:

Dit is de beste weg :)

Ik zie dat Gem het slotje heeft geplaatst, haar kan je dan ook het beste even benaderen maar ik denk dat er nog even tijd nodig is qua besluitvorming en hoe verder, of niet, met het topic :)

Maar hoe zit het dan met het plaatsen van eigen ervaringen als het een bokker betreft? Ervaringen uit eerste hand mogen. Maar een bokker bespreken mag niet. Dit specifieke geval betreft ervaringen uit de eerste hand met een bokker. Welke regel is van toepassing?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:02

Hier het bewuste modje :7 .

Chica heeft de spijker idd op de kop geslagen. Een slotje voor overleg betekent dat er tijd en ruimte voor overleg genomen moet worden. Niet met één enkele mod, maar met een flink gedeelte van de mods die hier "over gaan". Zo'n beslissing wordt zelden door één of twee mods genomen. Soms laat een antwoord dus wat langer op zich wachten, zeker als de behandelende mod zelf ook nog wat privézaken aan haar hoofd heeft.

We zijn er echter uit, nu ga ik met TS in gesprek wat wijsheid is.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:32

ok, dank je wel voor je uitleg.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:43

robeer schreef:
Maar je mag toch wel ervaringen uit de eerste hand neer zetten?
Of mag dat niet als die ervaringen een Bokker betreffen?
Dat zou ik wel een beetje krom vinden eerlijk gezegd. Als ik oplichter was wist ik het wel: een boktaccount aanmaken. Mogen ze niks over je schrijven en kun je dus gewoon je gang gaan.

Aangezien hier nog geen antwoord opgegeven is, quote ik mezelf maar een keer.
Mogen ervaringen uit de eerste hand op Bokt geplaatst worden? Ja.
Mag een Bokker besproken worden? Nee.
Hoe zit het met de paradox negatieve ervaringen uit de eerste hand met een Bokker? Geen antwoord.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:57

Robeer: voor je laatste vraag quote ik een stukje van Eline uit het topic Eline @ [FZ] mogen gedupeerden schrijven over Vincenza Sammarco
Eline schreef:
Maar waar het in het kort op neerkomt: Bokt (in het geheel, dus niet wij als beheer maar jullie als gebruikers onder vallen) is geen rechtbank: wij kunnen mensen niet schuldig verklaren. Op het moment dat een (even een voorbeeld) handelaar veroordeeld is wegens mishandeling, mag die uitspraak besproken worden. Een onafhankelijke partij heeft dan immers beide partijen gehoord, alle feiten gewogen en een uitspraak gedaan: schuldig. Zolang dat niet gebeurd is, houden wij de regels aan die ik hierboven beschreven heb: wij zijn geen rechter en staan ook niet toe dat anderen op Bokt zelf als eigen rechter optreden.

Ik denk dat dit voldoende duidelijk is.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:28

Nee, sorry gem maar dat is het niet.
De quote van Eline gaat niet puur sec over het delen van eigen ervaringen. Tenminste niet in het geheel. Ik snap dat de regel in het leven is geroepen om heksenjachten te voorkomen.

Laat ik mijn vraag dan anders stellen: tot hoever en over wie mag ik gaan om mijn eigen ervaringen aan Bokt toe te vertrouwen? Echte, eigen ervaringen dus. Niet van horen zeggen of uit de 2e hand.

Ik wil helemaal niet vervelend doen of zo hoor maar in mijn ogen is het een paradox. Heb helemaal geen enkel belang maar ben wel nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag.