Bokt zó moeilijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emirr

Bokt zó moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:15

Sorry. Ik ben ondertussen heel erg gefrustreerd. Ik had iets leuks gevonden, zat te lezen, ondertussen aan het koken, dochter op mijn pc... weg onderwerp. Opnieuw ingelogd en nu zoek ik me kleurendoof naar het onderwerp waar ik was. De zoekfunctie is zó beperkt. Er staan zó veel topics en alles is zo weinig onderverdeeld. Hij stond eerst ergens links en nu kan ik hem nooit meer vinden. En al die afkortingen ook. Ik snap er niks van. 1 onderwerpje heeft dan ook weer honderden pagina's met 1 of 2 regels reactie. Sjonge. Het lijkt wel of iedereen mee wil kletsen en ondertussen niks zegt.

Verder zoek ik mijn paarden-vriendinnen en kennissen. Ik weet wel waar ze wonen, weet hoe hun paarden heten, wat ze leuk vinden enz., maar nog kom ik er niet. Ik kan geen woonplaats zoeken. Eerst moest ik al 25 "nuttige" berichten typen voor ik mee kon schrijven of überhaubt ergens de weg kon vragen.. nu heb ik dat gedaan en nu ben ik teleurgesteld.

Is er ook een "ouwe-wijven" hoekje ergens apart? Wat ik nog niet heb kunnen vinden? Waar niet (sorry hoor.. ik kan er niets aan doen) al dat grut met hun wijze opmerkingen tussendoor reageert? Er zitten zó veel mensen (vooral meisjes) op Bokt. Is er dan niet een aparte afdeling voor bijvoorbeeld 35+? Is het mogelijk om iedereen jonger dan zeg 25 of zo helemaal te blokkeren? Of alleen de meisjes die altijd maar 1 of 2 regels schrijven te blokkeren?

En nog 1. Ik erger me rot aan al die aanvallen. Het stikt hier van de jaloerse en gemene krassende heksenstemmetjes. Mooie fotoshoot ergens. Ik geniet van al die prachtige plaatjes. Prachtig lange manen wapperend in de wind. Wauw! Komt er weer zo'n mutsel tussendoor die ze af zou knippen, omdat het alleen maar onhandig is. Dzjie zeg. Heeft ze wel gezien over wat voor paard ze het heeft? Over wat voor ras? Wat de eigenschappen van dat ras zijn? Hou dan je klep als je niet weet waar het over gaat of geen respect kunt opbrengen. Wàt voor plaatje het ook is, er is er altijd 1 die de eigenaar van de beauty het licht in de ogen niet gunt links of rechts. Dus de ruiter was gevaarlijk bezig, zat verkeerd, was nerveus, te dik, had een fout bit in, een te klein zadel, blèh, blèh, blèh. Of de fotograaf was slecht; blèh.

Dus mijn vraag is of er een rustiger stukje Bokt is. Of er aparte clubs zijn waar niet al dat grut zit en zo ja, waar ik die dan kan vinden. Zo niet, wie heeft er dan nog een tip voor een ander forum waar het wat minder druk is.

RelarDevi

Re: Bokt zó moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:20

Ach meissie wat vervelend :\

Jee jee, wat een frustratie......

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:20

Er zijn denk ik wel genoeg huiskamertopics te vinden waar je wel gewoon rustig kunt kletsen :)
Zit zelf in een topic waar iedereen elkaar in zn waarde laat. Opmerkingen mogen daar best, maar het idee is daar juist dat iedereen het op een eigen manier doet. Ik wil je gerust een linkje geven als je daar behoefte aan hebt.

En verder heb ik geen idee of dingen te blokkeren vallen... je kunt geloof ik wel gebruikers blokkeren, maar of je een hele leeftijdsgroep kan blokken, geen idee!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:22

hi hi hi beetje overprikkeld geraakt? :D

Vrienden vragen om hun bokt alias is de kortste weg om hun te vinden.

Ouwe wijven hoekje is er zeker, kijk eens bij de huiskamertopics. Daar schrijven groepjes mensen over alles wat ze tegenkomen vaak rond een thematiek zoals boomloos rijden of regio waar ze wonen. Ze ontstaan vaak spontaan uit andere topics. Je raakt aan de klets met een aantal mensen en begint daarom een HK topic (jawel, de afkorting voor huiskamer).

Zeurmensen, zeker en veel ook maar daar raak je vlug genoeg aan gewend, kwestie van bepaalde regionen vermijden. Na een tijdje weet je welke regionen voor jou niet interessant zijn en welke topics te vermijden.

Ander forum kan altijd. Google is je beste vriend.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:24

Gelukkig zal niemand je verplichten om hier te blijven.

Maar ik heb weer mooi kunnen lachen, dank daarvoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:25

emirr schreef:
Is er ook een "ouwe-wijven" hoekje ergens apart? Wat ik nog niet heb kunnen vinden? Waar niet (sorry hoor.. ik kan er niets aan doen) al dat grut met hun wijze opmerkingen tussendoor reageert? Er zitten zó veel mensen (vooral meisjes) op Bokt. Is er dan niet een aparte afdeling voor bijvoorbeeld 35+? Is het mogelijk om iedereen jonger dan zeg 25 of zo helemaal te blokkeren? Of alleen de meisjes die altijd maar 1 of 2 regels schrijven te blokkeren?

.

:')

geweldig, 71 berichten en nu al zoveel frustratie's

je hebt deels wel gelijk hoor , maja wat doe je eraan he? of je blijft en laat al het vervelende links leggen
of je gaat er tegenin (kan soms leuk zijn)
of je gaat weg

denk niet dat er meer optie's zijn :=

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:27

oh we zitten met een jeugdhater :=

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:27

MoonChloe schreef:

:j Psies. Dit bedoel ik.

Je geeft een prima voorbeeld van wat ik bedoel. Zinloze oneliner die indien mogelijk ook nog beledigend is.

Als je niks nuttigs te zeggen hebt of het onderwerp boeit je niet, ga dan gewoon weer wat anders lezen.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:29

Probeer de lol ervan in te zien, reltopics zijn best grappig! :P
En tja, Bokt is gewoon een inmens groot forum, daar zitten altijd wel rare mensen, of penny's of wat dan ook...
Probeer erom te lachen, geloof me, dat doe ik ook altijd, ergens heeft het wel humor! En ja, tuurlijk vervelen sommige reacties na een tijdje, niet doorlezen dus! :Y) maar soms heb je genoeg aan 1 of 2 regels, in plaats van een heel verhaal... kort maar krachtig! ;)

R.X.

emirr schreef:
MoonChloe schreef:

Je geeft een prima voorbeeld van wat ik bedoel. Zinloze oneliner die indien mogelijk ook nog beledigend is.

Als je niks nuttigs te zeggen hebt of het onderwerp boeit je niet, ga dan gewoon weer wat anders lezen.

Maar, hoe zinvol zijn jouw berichten dan?!! :D

troi

Beetje tolerantie zou je eerlijk gezegd wel sieren.. Mensen hebben een bepaalde vrijheid om hun gedachten te mogen spuien. Ook als dat niet in je straatje past (en idd wel vrij inhoudsloos is). Die vrijheid hoort ook echt bij bokt...

Enne, reageren op een zinloos bericht maakt het bericht niet bepaald zinvol. Dus is de reactie minstens zo nutteloos..
Laatst bijgewerkt door troi op 08-12-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:30

De zoekfunctie voor leden zou ik ook wel graag wat anders zien
Zoals je zelf al zegt zoeken op woonplaats ofzo iets, als diegene dat natuurlijk wel
ingevuld heeft.
Want niet iedereen weet of kan op de bokt naam van diegene komen.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:30

Ah, zie je. Het is haast niet te doen.

Oh, kom nu ook tegen dat ik niet meer terug kan lezen wat anderen hiervoor geschreven hebben. Ik ben een ander forum gewend, dat zal het zijn. Neem het me maar niet kwalijk. Ik ga per dingetje wel weer quoten en terugschrijven.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:30

Ik vind het wel opvallend dat je vindt dat Bokt weinig is onderverdeeld, want we hebben juist ontzettend veel verschillende fora zodat je juist bepaalde onderwerpen beter kunt vinden. Wat ik denk, is dat jij een topic hebt geopend vanuit de home pagina. Daar vind je links inderdaad een lijstje met topics waarin recent gereageerd is. Als je even later kijkt dan kan dit lijstje veranderd zijn.

Mocht je een topic lezen wat je interessant vindt dan kun je je hierop abonneren. Dit zie je linksbovenin het topic staan. Als je reageert in een topic kun je dit ook altijd terugvinden door rechtsbovenin je scherm te klikken op "eigen berichten".

Er zullen gerust huiskamertopics zijn voor bokkers boven de 35 jaar. Dit is de huiskamer: [HK] de Huiskamer

Als je vrienden zoekt via de zoekfunctie dan adviseer ik je om eens te kijken of je op de naam van hun paarden kunt zoeken. Nu maar hopen dat het paard niet Blacky of Oscar heet :+ Kun je ze dan nog niet vinden dan is het denk ik het handigst om hen zelf even te vragen om hun boktnaam inderdaad :j

Bokt is een heel groot forum met veel gebruikers, daardoor kan het voor nieuwe gebruikers best even zoeken zijn. Lees ook vooral de http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help eens door voor meer informatie.

Kom je ergens echt niet uit? Vraag een mod :)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:31

Helaas kan je nu niet meer zoeken op woonplaats in de ledenlijst, kon vroeger wel.
Terugzoeken is idd een ramp maar als je niet reageert maar wel wil verder lezen kan je boven in abonneer
doen. Voor de rest idd negeren over sommige opmerkingen, en over een tijdje ga je juist die topics leuk vinden. Ik heb helaas vaak te laat, maar sommige worden heerlijke penny topics en soms juist door de antwoorden een reltopic. Oke ik hou van leedvermaak :P maar doe mijn best om er niet aan mee te werken.

Bokt heeft leuke en vooral leerzame topics, helemaal als je gaat zitten op informatief.
Ik wens je veel bokplezier.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:32

Laatst bijgewerkt door troi op 08-12-11 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:33

emirr schreef:
MoonChloe schreef:

Sorry, maar jouw openingspost is ook enigszins beledigend :+
Tja er zijn ergere dingen in de wereld. Of je gebruikt teveel/ te weinig woorden voor de zoekfunctie. Weet je het onderwerp, de plaats, TS, andere mensen die gereageerd hebben?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:36

Maar waarom veel mensen bannen ipv die ene die zich er aan ergert,
neem me niet kwalijk ik snap je best er zijn zoooooooo vaak dingen dat ik denk mennn waarom? waaaarom?
Maar ach beetje leven en laten leven toch?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:39

Alle leden onder de 25 verbannen? Lekker zou dat zijn, als ik de komende 8 jaar niet op bokt mag. De jeugd heeft ook veel te leren en kan 9 van de 10 keer normaal reageren. Zou lekker worden zeg. Er zijn genoeg volwassen fora, de Viva of de plus ofzo.

Bokt is niet van jou alleen, Bokt is gelukkig van iedereen.
Laatst bijgewerkt door Marit op 08-12-11 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:40

Kijk.. ik word er wel handiger van. Nieuw antwoord, rechts klikken en kiezen voor openen in nieuw venster en dan kan ik tenminste ondertussen lezen. Ik ben al 45, dus mijn geheugen haalt het niet meer van de ene naar de andere pagina.

Nog 1 frustratie: ik mis de humor. Ik bedoel dit allemaal nogal overdreven en sarcastisch en aangedikt. Ik ging er een beetje vanuit dat veel bokkers de frustraties zouden herkennen. Er zijn er wel een paar die meedenken gelukkig.

@miccamaaike
Ja, ik wil wel graag een linkje. Jij zit ook een beetje bij mij in de buurt zie ik, dat vind ik ook leuk!

@troi
Ik zal eens zoeken waar ik dan een serieuzer HK topic (wat dat ook is ;) ) kan vinden. Jij zit ook een beetje in de buurt.

@R.X.
Graag gedaan! 8-)

@Surprise_Boy
Nee, reltopics vind ik juist niks aan. Behalve als het er ècht toe doet, maar dat is tot nu toe niet zo.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:41

TS bedoelt volgens mij helemaal niet dat mensen onder de 25 geband moeten worden, ze vroeg of het mogelijk is om zelf een bepaalde groep gebruikers niet te zien. Dus als een soort aparte persoonlijke instelling. Dat is overigens niet mogelijk en compleet onhandig. Bokt zou er heel vreemd uitzien en topics compleet niet meer te volgen :n

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:44

GA ERVOOR MEID!!! gewoon lekker blijven bokken en op een gegeven moment worden sommige dingen ineens duidelijk!!
Ik zit al vele jaren intensief op bokt en nog steeds heb ik heel af en toe iets van....???????
VERREK...kan dat ook?????
Het is het grootste forum van paarden in Nederland met heel veel mensen die daar aan meedoen en op reageren zeg maar. Soms heel leuk en leerzaam, soms leuk en eigenlijk een beetje gein ten koste van een ander en soms helemaal niet leuk als je commentaar krijgt op de omgang/rijden van je paard.Bokt heeft sowieso denk ik... ook de meeste div. onderwerpen en forums w.b.t paarden.
Tot nu vind ik bokt nog steeds de leukste en het belangrijkste forum waar je ook alles op kwijt kan!
Dus lekker doorgaan, je af en toe niets aantrekken van het commentaar en soms dingen meenemen van de wat oudere bokkers die er al wat langer in zitten.
Het kijken in iemands profiel en dan vooral de eigen berichten opend vaak de ogen!

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:45

@Nuage
Ah, jij klinkt alsof je verstand hebt van de indeling :)
Ja, ik zat inderdaad op de beginpagina. Geen idee hoe ik een handigere pagina kan maken waar al "mijn" belangrijke dingen op staan. Zal er vast wel zijn, maar ik heb het nog niet kunnen vinden. Dat bedoel ik met "zo moeilijk".
Dank je voor de tips!

@IndianLady
Waarom is die beledigend? Voel jij je aangesproken dan?
Ik zal inderdaad de zoekfunctie niet goed gebruiken. Dat neem ik direct aan. Maar daarom vind ik Bokt ook moeilijk. Het gaat allemaal niet zo vanzelfsprekend.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:48

emirr schreef:
@troi
Ik zal eens zoeken waar ik dan een serieuzer HK topic (wat dat ook is ;) ) kan vinden. Jij zit ook een beetje in de buurt.

Yep ik woon in de buurt en kijk mee met sommige HK topics, je zou kunnen kijken of er bijvoorbeeld HK topics zijn met liefhebbers van spaanse paarden. EN mensen waar jij wat mee hebt. Dikke kans dat er minstens 10 zijn aangezien het een vrij populair merk is natuurlijk :P . Je kunt dan een paar dagen bij een aantal meelezen zonder te reageren en als het je wat lijkt 'inbreken' maw vriendelijk toestemming vragen of je je mag aansluiten. Dat is namelijk wel een soort van ongeschreven regel.
Hier zijn de huiskamers te vinden: [HK] de Huiskamer
En dit zal ook in jouw straatje liggen: [BKR] Barokke en Klassieke rassen
Laatst bijgewerkt door troi op 08-12-11 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:49

En er vallen soms na 5 jaar nog steeds kwartjes bij aerdenhout! :D
En dat is grappig. :)

Edit: wat je zou kunnen doen, is jezelf goed inlezen op het barokke paardengedeelte en eens contacten leggen.
Wellicht hebben ze nog tips voor leuke HK-topics voor je.