Bokt "Het" paardenforum of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valk1000

Bokt "Het" paardenforum of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:18

Beste Bokkers en natuurlijk de Mod's

Lees al jaren mee en heb voor kort besloten om mij dan toch eens aan te melden en zo af en toe eens iets te vragen en of ervaringen uit te wisselen.
Wat de laaste jaren sterk is veranderd is de grote hoeveelheid aan topic's en posts die niet paard gerelateerd zijn. Nu betrap ik mij
zelf er ook regelmatig op dat ik ook soms andere topics lees b.v in HTT en of STW. Echter constateer ik de laatste jaren een sterke toename
van "niet paard" gerelateerde topics. Nu ben ik mij bewust dat bokt meer dan alleen paardensport is, maar verbaaste me toch over de cijfers als
wij het een en ander op een rijtje zetten.

Als ik gewoon snel een optelsommetje maak van alle geplaatste berichten dan zijn dat ongeveer 78 miljoen posts
-waarvan paard gerelateerd 27.000.000 posts
-niet paard gerelateerd 51.000.000 posts

oftewel maar 35% van alle posts gaat over paarden!!

(geen kritiek, geen frustratie en tevens geen ergenis van mijn kant, enkel benieuwd naar de insteek voor de komende jaren)

Ondanks sommige topics blijf ik dit een geweldig forum vinden en lees dan ook altijd aandachtig mee met alle kennis die hier aanwezig is.

Rennie89

Re: Bokt "Het" paardenforum of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:22

niet paard gerelateerd houd in oa. HK (huiskamer) en dat gaat vaak toch gewoon over paarden :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:24

Ik vind bokt juist zo fijn omdat je met ál je vragen die met alles te maken kunnen hebben terecht kunt. :j

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:27

Ja daar zit iets in, je kan hier overal voor terecht, echter verbaaste mij dat ook wel wat aangezien andere forums zich vaak strikt houden aan het doel waar het ooit voor is opgezet.

Nu moet je je inderdaad niet te vast pinnen op die getallen, zoals Lifaya al zegt zijn er in het HK topic ook veel paard gerelateerde dingen maar toch zie ik dat er hier oneindig veel ruimte is om over van alles en nogwat te praten.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:27

Marit schreef:
Ik vind bokt juist zo fijn omdat je met ál je vragen die met alles te maken kunnen hebben terecht kunt. :j

Helemaal mee eens :D

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:30

als ik een topic voorbij zie komen over bijvoorbeeld 'de sex' dan denk ik soms toch wel he dit is toch een paardenforum....

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:31

Dat vind ik juist wel leuk aan Bokt. De binding is de paarden, daarom zoeken we elkaar toch op, op Bokt. En dat er dan ook over andere zaken gesproken wordt, vind ik juist leuk. Niemand hoeft deel te nemen aan de niet paardgerelateerde topics, maar als je wil kan het wel.
Wat mij betreft: lekker houden zo +:)+

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:32

je hebt gelijk,
maar als je bij "actieve onderwerpen" kijkt,
is toch merendeel paard gerelateerd.

en ik vind bokt ook zo fijn om dat je er met alles terecht kunt.

van : waar koop ik de beste haaknaald? tot wat moet ik met deze wond op de mond van mijn paard?

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:39

Dat mensen met problemen hun hart kunnen luchten vind ik dan ook een zeer goede zaak echter zoals criollolover al zegt verbaas ik mij ook wel eens over sommige topics.

Het is dan volgensmij ook een bewuste keus vanuit het beleid van bokt dat ze hier de ruimte voor geven echter vroeg ik mij af of ze niet bang zijn dat het paardengebeuren met de jaren ondergesneeuwd raakt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:42

als je geen paardenliefhebber bent meldt je je niet aan op bokt, maar dat wil niet zeggen dat paardenliefhebbers geen andere liefhebberijen hebben :P Maar in de basis houden alle leden hier van paarden en zo zal bokt toch echt altijd een paardenforum blijven aangezien dat alle gebruikers bindt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:44

Marit schreef:

Mee eens :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:44

valk1000 schreef:
.... al zegt verbaas ik mij ook wel eens over sommige topics.

Dat ben ik wel met je eens. Wat mij betreft zou er een strakker kader mogen zijn, wat er wel en niet op een paardensite als Bokt geplaatst mag worden.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:50

Marit schreef:

Mee eens

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:56

@Qimm wat hij daar zegt is misschien ook wel de cleu van het verhaal.
De gezamelijke verbintenis is natuurlijk de paardensport.

Zie er van mijn kant misschien ook wat te zwart wit tegen aan. Het leuke is als je de hoofdpagina van bokt ziet dan heb je direct het laatste paardensport nieuws, nieuwste advertenties en dergelijke. Oftewel het oogt heel paard gerelateerd, echter zie je links in je scherm telkens de nieuwste posts voorbij komen en dan zit je meteen al midden in de (huiselijke/sexuele/dagelijkse/ etc etc etc topics)

Had dit soort topics toch liever wat dieper in het forum gezien. Oftewel niet meteen toegankelijk van af de homepage.
maar dat is mijn beperkte gedachte ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:58

Ik vind het ook wel fijn, soms heb ik vragen over andere dingen, maar dan ga ik me niet speciaal bij een ander forum aanmelden :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:02

Ieder nieuw lid moet minimaal 25 paardgerelateerde posts plaatsen voor ze op de andere fora terecht kunnen. Op die manier zorg je dat leden een binding met paarden moeten hebben. Daarom is het ook wijs om te temmen op de zogenoemde berichten sprokkelaars, die vallen direct op :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:08

Ik moet wel zeggen dat ik topics over seks en zo nou niet echt op een paardenforum vind horen, er lezen ook kleine kinderen mee die niet zitten te wachten op seks, maar gewoon informatie over paarden zoeken voor een werkstuk of zo, of een probleem hebben met hun pony en daar advies over willen. Dat er dan soms topics met expliciet seks in de titel op de voorpagina bij actieve onderwerpen komen vind ik wel heavy.

Voor de rest vind ik het wel leuk dat er ook andere onderwerpen aan bod komen. Ik denk dat dat ook meteen de reeks langdurige gebruikers trekt, op een gegeven moment heb je de meeste paardgerelateerde onderwerpen wel al 10 keer voorbij zien komen en ben je er ook een beetje zat van om steeds maar weer daarop te reageren. Door de andere topics blijft het als forum ook interessant voor veel mensen. En de huiskamertopics, waar veel mensen toch ook vriendschappen aan overhouden, zijn voor veel mensen van meer belang dan het op het eerste gezicht lijkt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:06

Je kunt hier kiezen wat je leest, als je voor het paardengedeelte komt, lees je dat, heb je meer interesse in de andere onderwerpen, dan lees je dat.
Voor ieder wat wils dus, dan lijkt het me ook niks uitmaken welke percentages nu wel en niet over paarden gaan, je leest gewoon waar je interesse ligt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:43

Knap dat je je nog járen hebt kunnen beheersen voordat je je aanmeldde.

Ik zou me niet thuisvoelen op een forum waar eigenlijk ècht alles draait om maar 1 onderwerp. Ben je volgens mij ook snel uitgepraat.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:08

Als je bij nieuwste berichten kijkt, gaat het idd heel vaak niet over paarden. :D
Misschien zou dit opgesplitst kunnen worden, net als EA apart staat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:13

shan schreef:
Als je bij nieuwste berichten kijkt, gaat het idd heel vaak niet over paarden. :D
Misschien zou dit opgesplitst kunnen worden, net als EA apart staat.

Als je op actieve onderwerpen klikt, kun je aangeven dat je alleen paardgerelateerde onderwerpen wilt zien:

Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:15

Ik vind de leukste topics juist die niet over paarden gaan.
Lekker ff over nagels of pumps kletsen met mensen die ook weten hoe het is om op het paard te zitten.
En de HK topics gebruik ik om een beetje de dag door te nemen en over de kleur van rijlaarzen etc te kletsen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:27

11 nieuwe berichten Slimmerik?? :oo

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:29

Krijg jij nooit post? :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:32

jawel.. maar niet zoveel :oo