ik heb mijn merrie Tsjarda sinds 2000 als 4-jarige... ondertussen is ze dus 15 jaar

heb veeeeeel ups & downs (meer downs) met haar gekend, maar ik kan wel zeggen dat ze de laatste 2 jaar meer en meer een plezier wordt om mee te rijden.
ik rij vooral recreatief, meer naar het springen gericht, dit doen we alletwee supergraag. jammergenoeg door verscheidene factoren ben ik nooit echt op wedstrijd kunnen gaan

nu ben ik wel aan het uitkijken om sporadisch (1x per maand of zo), toch eens een poging te wagen om op wedstrijd te gaan. ik wil niet dat dit voor mij een droom blijft... en ze wordt er ook niet jonger op!
wat ik jammer vind is dat ze héél fel veranderd is tov toen ze nog 4 jaar was, de kleuren op haar benen bijvoorbeeld waren prachtig, en zijn nu heel fel afgebleekt.
hieronder wat fotootjes!
hier was ze dus 4 jaar

enkele jaren geleden

enkele weekjes geleden (eindelijk mooi in vorm weer, na een periode van magerte, dankzij vorige stalling!)

m'n vriend voor de 1e keer op haar, die nog niet veel gereden heeft... vroeger zou ik het niet geriskeerd hebben om iemand onervaren op haar te zetten, maar ze heeft eindelijk hare klik gekregen!

sinds kort rijdt er nu ook wekelijks iemand anders met haar... iemand die meer geduld heeft op dressuurvlak, en dat werpt stillaan zijn vruchten af! héél leuk!!
slechte foto's (uit een filmpje), maar een voorbeeldje van haar springen: