Mensen die topic's ''verzinnen''

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AxS136

Mensen die topic's ''verzinnen''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 15:24

Ik zit nog niet zo lang op bokt. Maar ben al verschillende topic's tegen gekomen van mensen die hun verhaal ''verzonnen'' en die gewoon van geen kant deugden. Noem geen voorbeelden.

Maar dan heb ik toch echt de vraag waar gaan we met bokt naartoe?
Soms hebben die topic's wel een hoog amusement gehalte, en zijn ze goed voor de dagelijkse lach-training.

Authentic

Re: Mensen die topic's ''verzinnen''

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:29

Waar gaan we met de maatschappij naartoe bedoel je ;)

Zo ken ik iemand die iedereen in zijn omgeving wijsmaakt dat hij kanker heeft en spoedig zal overlijden, puur fysiek gezien is hij vrij gezond. Aandacht he? Ofzo.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:38

Bedoel je hiermee bv de ITP topic's of de serieuze topic's

De topic's waar mensen ook echt aangeven dat ze wat hebben maar dat dat een leugen is ??
Of bedoel je de topic's waar mensen a zeggen maar het uiteindelijk toch op b uit draait om uiteindelijk het zo te draaien dat het toch echt c was wat diegene verteld ?

Helaas zijn er idd een hoop topic's die aan deze criteria voldoen
Maar goed mensen hier op bokt kunnen over het algemeen erg weinig hebben of drukken hun mening door ieder zijn strot die het ook maar in zijn hoofd haalt om enigszins er vragen bij te hebben

Helaas ik bokt een forum wat je met een korreltje zout moet nemen en de echt interessante info ook echt naar moet gaan zoeken en pluizen
Gelukkig zijn veel KH topic's wel erg gezellig :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:50

Iedereen kan zich op bokt aanmelden, en plaatsen wat ie wilt, ook verzonnen verhalen. Dus het heeft helemaal niets met bokt te maken dat er onzin verhalen verteld worden, maar met die personen zelf ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:00

Ach, ik zie veel op bokt ook niet als echt. Ik ken die persoon immers niet.. het is voor mij een vorm van vermaak. Ook nieuws of tv, zoveel is anders dan de werkelijkheid.. Zolang ze er een anders maar niet mee schaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:09

tja de reputatie van bokt is dat het meer een soort penny forum is met erg veel mensen die denken een hoop te weten.. denk ook dat je dat in je achterhoofd moet hebben hier als je rondkijkt ;) + inderdaad iedereen kan een account aanmaken en posten wat diegene wilt.. of het waar is of niet. soms is het alleen jammer dat als je serieus te doen hebt met iemand soms dat het niet blijkt te kloppen.. tjaa

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:31

nou dat is niet alleen op bokt hoor.............hyves en FB staan vol met aandachtskreten :j

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:37

rommulus schreef:
Maar goed mensen hier op bokt kunnen over het algemeen erg weinig hebben of drukken hun mening door ieder zijn strot die het ook maar in zijn hoofd haalt om enigszins er vragen bij te hebben

Haha, erg grappig verwoord :D
Ik neem inderdaad ook niet alles serieus wat er gepost wordt (geldt sowieso in het algemeen voor internet), maar dat vind ik niet erg. Integendeel! Dankzij bokt heb ik regelmatig een avond de slappe lach: heerlijk :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 02:07

Ik vind het wel bijzonder dat je je na minder dan een week al afvraagt waar bokt naartoe gaat. :? Nah, in drie dagen tijd is er vrij weinig veranderd. Je moet leren schiften.
Eerlijk gezegd verbaas ik me meer over jouw topic dan over de fakeverhalen, of over de mogelijke fakeverhalen. ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 07:44

Pauline schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat je je na minder dan een week al afvraagt waar bokt naartoe gaat. :? Nah, in drie dagen tijd is er vrij weinig veranderd. Je moet leren schiften.
Eerlijk gezegd verbaas ik me meer over jouw topic dan over de fakeverhalen, of over de mogelijke fakeverhalen. ;)

Ik ga met je mee, er zijn idd zat topics die niet helemaal waarheids getrouw zijn. Maar tja het is een internet forum dus soms kun je dingen niet helemaal zeker weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:33

Ze kan toch al veel langer meegelezen hebben zonder account :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:24

Ik snap wat je bedoelt ;)
Maar het is ook vooral de mensen zelf..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:15

Wat ik vooral raar vind is dat mensen die je via bokt IRL hebt leren kennen gewoon doorgaan met hun droomverhaaltjes.... Af en toe kom ik weer een post of zelfs heel topic tegen van zo'n bokker en dan lach je je rot om al die fantasieverhalen over "hengsten" de door mevrouw te corrigeren "probleempaarden" en de geweldige accomodatie waar ze haar africhtingsstal ( kuch) gevestigd heeft.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:15

Waar gaan we met bokt naartoe?! waar gaan we met de normen en waarden naartoe, bedoel je.. Jaren terug werd dit hier al gedaan, waarvan 1 dame een enorme indruk heeft achtergelaten met haar leugens etc..ziekelijk gewoon.
Gewoon niet reageren als je het verhaal in twijfel trekt..of als je met feiten komt, sja da is het wat anders ;)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:08

pfff ik denk dat jij nu ook een topic verzint:P

geintje. soms is het toch best wel erg grappig om dingen te lezen waarvan je echt denk, oh dat kan toch niet bepaald kloppen.
maar soms zeer zelden kom je toch flink interesante dingen tegen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:13

LZP -> FZ

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:15

En waarom moet over echt elk onderwerp en elke ergenis een topic worden geopend?? Daar word ik een beetje gek van..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 07:03

Authentic schreef:
Waar gaan we met de maatschappij naartoe bedoel je ;)

Zo ken ik iemand die iedereen in zijn omgeving wijsmaakt dat hij kanker heeft en spoedig zal overlijden, puur fysiek gezien is hij vrij gezond. Aandacht he? Ofzo.

even een veel te lang ( zal dus wel weer liegen of zielig doen, so be it ) verhaal , maar hier kan ik me zo boos/verdrietig ommaken

mag hopen dat je gelijk hebt , maar meer wens ik die man de sterkte om het gevecht aan te gaan om zijn leven
te verlengen en hopelijk kan die emotioneel goed omgaan met mensen zoals jij , want dat is een gevecht die je er liever niet bij hebt
het is al vermoeiend en moeilijk genoeg, kan het weten doe het al 9 jaar en er zijn altijd mensen die roepen dat je niet ziek bent
terwijl je continu met dat verrecte zwaard van damocles probeert te leven continu die onzekerheid
als je iets oploopt altijd eerst het ergste denkt , zal het weer actief zijn , zit het daar nu ook , wat hebben we er nu weer bij
en dan maar proberen positief te denken en niet van het ergste uit te gaan
zelden dagen waarvan ik er zelden echt ziek uitgezien heb

en .. hoe vind jij hoe een kanker patient er uit hoort te zien ?
hoort het in neon letters op zijn voorhoofd te staan ?

wekelijks kom ik op de dagbehandeling/chemo kamer meerdere mensen tegen , ben heel toevallig de enigste die kaal is
maar verder loopt tegelijkertijd met mij momenteel NIEMAND waarvan als je die onderweg zou tegenkomen zou denken he die heeft kanker, allemaal zien ze er fysiek gezond uit!

en wat voor kanker heeft hij ?heeft die wel of geen behandeling ? want dan hoef je het tijden lang helemaal niet te zien , niet met behandeling ook trouwens , lopen heel veel mensen rond met kanker , die leven met kanker , sommige al jaaaaaaaren

denk eens aan de mensen die al maanden niet helemaal lekker zijn, ergens een pijntje hebben of wat sneller vermoeid zijn dan wat ze willen en na tig onderzoeken er ineens achter komen dat ze ongeneselijke kanker hebben
ja ze gaan dood , soms heel snel maar vaak niet altijd per direct , gelukkig
dat zie je pas op hun laatste tijd, voor die tijd heb je het nog nooit opgemerkt (zou wel lekker makkelijk zijn als dat zo snel gezien werd daar vroege ontdekking meer kans op verlenging geeft)

vanaf eind mei ben ik heel ziek geweest, lag of in het ziekenhuis of thuis op bed , zelfs de zusters thuis hadden er een zwaar hoofd in
toen zag ik er ziek uit ..geen bekenden gezien, kon geen visite hebben ..daar was ik te ziek voor , dus niemand die heeft kunnen zien hoe je er dan uit ziet ,zelfs mijn vader wilde/kon ik niet zien
het gaat nu iets beter .. ben al paar weken vanaf het bed naar de bank verhuist en soms even een uurtje op
over een tijdje hoop ik nog iets sterker te zijn en ben dan weer als bv paar jaar terug
op het oog fysiek in orde en met haar (dat kan namelijk weer gaan groeien )

niemand die dan aan de buitenkant kan zien dat ik een kopje medicijnen per dag neem met allerij bijwerkingen van dien er gratis bij
denk jij dat je aan mij nu kan zien dat ik bv last heb van mijn hart ? embolie ? reuma ? vast zittende zenuw in de arm ?
te slecht ben voor een narcose ? artsen zelfs plaatselijke verdoving nog niet aandurven? datoa dat met de kraht verlies in de arm/hand dus domweg opzij word gechoven terwijl anderen daar aan geopereerd worden ? al sinds mei met gaten in mijn gebit loop
maar ik te ziek ben geweest om naar de tandarts te gaan ? verdoven momenteel nihil kan ivm mijn gezondheid en het voorlopig dus maar weer op de lange baan is gesteld?door de chemo mijn speeksel zo is dat de gaten er zo ongeveer spontaan in vallen ? mijn tandvlees gehemelte tong daar 2 van de 3 weken blaren aan hangen ?het er soms uitziet als de huid van een oud vrouwje na een bad van een paar uur , kan jij zien dat mijn teen nagels er af vallen ? sommige zelfs zwart worden? elke dag mijn handnagels verzorg of laat verzorgen om de zelfde reden .waarschijnlijk niet daar ik met versteviger en vijlen het er zo normaal mogelijk uit doe laten zien
ondanks 4 a 5 x smeren per dag ik op mijn benen armen en rug schilvers uitgedroogde huid en blaren heb
de vingertopjes zeer doen omdat er uiterlijk om de dag de gehele huid er afkomt ?
om de haverklap een onsteking of infectieheb ergens in de darmen
Wat denk jij wat ik als 1e denk als ik hoofdpijn heb ? oh stress , spierpijn , och verkeerd gelegen
of ohjee de gezwellen zullen toch niet groeien ?

over mijn nek zal je me niet zien gaan , kwestie van in het openbaar niks drinken of eten
toch maar wel doen ? om jou te laten zien dat je ook dat er gratis bij krijgt ?
zoveel mensen die onbegrip tonen over bv medicatie of behandeling terwijl nu simpel weg door je ziekte en of andere medicijnen niet alles mogelijk is , het ziektebeeld andersverloopt dan volgens boekje sommige zaken voor sommige een zeer grote belemmering zijn
die mensen zoals ik er domweg gratis bij krijgen en je echt niet verder komt dan leer der maar mee leven
omdat je andere behandeling nu eenmaal belangrijker is

kan je je voorstellen dat mijn man en ik paar jaar terug helemaal blij zingend het ziekenhuis uitkwamen
met het is maar een scheurtje in de buikwand *\o/* helemaal dolgelukkig de familie gebeld hebben ?
want het was niet weer een uitzaaiing , het was maar .. (door verschillende oorzaken niet herstelbaar
ga ik nu ook niet overuitwijden) tot vreugde van menig taxi chauffeur omdat ze zachtjes over heuveltjes moeten rijden
zeker als mijn darmen wat lucht bevatten , zal je ook niet zien aan de buitenkant , de chauffeurs horen me dan wel
omdat dat nu eenmaal geen fijn gevoel is dan , je went er wat aan , soms speelt het nog op, maar spontaan overgaan doet zoiets helaas niet ,
maar wat zal ik doen want dat is er al jaren en zal blijven ?bordje op mijn voorhoofd ? zeg jij het maar ? niet leren leven met ? niet rekening houden met zodoende dat het zo min mogelijk opvalt , op die dagen zal ik dus stoten zo veel mogelijk vermijden
en zo stil mogelijk blijven ziten , mocht het dus een goede dag zijn zal je me liever niet in de auto zien ziten of op een paard zelfs niet in de rolstoel , dan ben ik weer die vervelia die een afspraak afzegt , niet meegaat , met een vage reden
toch maar een bordje aanschaffen ?

had ik van de zomer op donderdags moeten melden , ben weer thuis en op vrijdags weer moeten laten melden en ze is weer met de ambulance opgehaald? want zo is mijn zomervakante verlopen.. alleen mensen nabij wisten het en soms zelfs die niet
om ze niet nog meer zorgen te laten maken hebben we bv mijn vader en schoonouderrs ook elke keer niet ingeseind

weet je wat je dadelijk kan zien ? als ik me dadelijk gezond genoeg voel om me weer buiten te vertonen
een fysiek gezond mens met een wat lijkt op een lichte neusverkoudheid , en misschien valt je zelfs op dat die er
al heeeeel lang zit , waarschijnlijk denk je och verkouden zoals nog tig mensen momenteel, dat dat geen verkoudheid is
maar een restant van een maandelange voorhoofdstholte ontsteling , een geirriteerde voorhoofdholteis die maar niet over wenst te gaan dat is aan de buitenkant niet te zien

wat raad jij al die mensen aan ? neon flikkerend bord op hun voorhoofd ?
gebroken poot is makkelijker , dat zien mensen tenminste ..
of omzich ipv te vechten en zoveel mogelijk normaal te leven maar lekker op bed moeten gaan wachten
op die dag , zodat we voor mensen zoals jij er ziek genoeg uitzien
(al zal ik er zelden zelf over beginnen alleen als iemand weer iets gehoord heeft en denkt het beter te weten)
als de gezondheid altijd volgens het boekje ging en medicijnen altijd werkte zoals beschreven als het meest positieve
dan zouden de artsen het heel makkelijk hebben ipv dat er nog steeds onderzoeken plaatsvinden naar nieuwe behandelmethoden
in grote lijnen zijn vaak de 1e behandelingsmethoden het zelfde .. als je die overleeft , dan begint het
en blijft het het zelfde of zal de kanker muteren

hoop voor jou en iedereen dat ze niet een van die 8 worden met borstkanker
en dan zijn er nog 80,000 soorten kanker , allemaal anders
het is een hele gemene oneerlijke geniepige ziekte , je gunt het niemand
is niet iets om over te liegen , om of over te twijfellen

heel veel mensen leven met kanker waar je het echt niet aan kan ziendus wees erg voorzichtig met wat je zegt , je maakt het de patienten onnodig extra zwaar

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:29

Tja... Het nadeel is dat het internet blijft je hebt geen idee wie er achter de computer zit. Zo heb je natuurlijk al wat andere topics hier op het forum die van geen kant deugden. maar ondanks of het waar is of niet die mensen hebben hulp nodig. Dus niet waar gaan we naartoe met het forum, maar de maatscahppij. die mensen hebben een steekje los..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:32

Jeanine93 schreef:
En waarom moet over echt elk onderwerp en elke ergenis een topic worden geopend?? Daar word ik een beetje gek van..

Halleluja inderdaad.
Zeiktopics over spellen, over gedrag van bokkers, over leugens van bokkers, e.d.

Alsof dit niet in het 'echte leven' gebeurt :O
Get over it, sla die topics gewoon over, of kom niet meer op bokt.

Gejammer en gejank altijd......

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:45

nickyu trek het je niet aan, die man beweert al maanden chemokuren te krijgen in ziekenhuis in Alkmaar, de betreffende afdeling daar kent die man nieteens en via de broer van diegene moesten we uitvinden dat die man een pathologische leugenaar is die in de periodes dat hij chemo zou ontvangen was hij op straat geschopt wegens schulden. Ik ben voorzichtig genoeg met mijn uitspraken, hij heeft het leven van een jonge vrouw en van zijn dochtertje verwoest met dit gedrag.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:59

nah....het is maar net wat je zelf lezen wilt :)*
Juist die onzin topics zijn de gezelligste hoor ;)
Distantieeer je lekker van mensen met een aandachts stoornis, dan heb je er ook geen last van.
Of doe je dat in het echte leven ook niet :+

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:02

Blijft wel een feit dat Nickyu's topic is gesloten vanwege mensen die zo nodig alles in twijfel moeten trekken....
Een topic dat al langer dan 1 jaar liep zonder wanklank.
knap waardeloos!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:26

@authentic , dan bij deze mijn excuses

man is duidelijk dus wel ziek , al is het in het hoofd, hoop dat die de juiste hulp krijgt
mensen kunnen er erg snel achterkomen bv tijdens de chemo , dat duurt lang en is saai , niet erg
gezellig en vermoeiend (vind ik) neem aan dat vrouwlief of iemand anders wel eens voorgesteld
heeft om mee te gaan , daar is die dan blij mee of weigert dit pertinent
en ook al merk/zie je op de kamer dat niet iedere patient graag de partner of wie dan ook erbij wil hebben
en liever dan proberen te slapen , is het bij artsen bezoeken zoiezo fijn om er iemand bij te hebben
ivm extra paar oren en geheugen , lijkt me dus niet te moeilijk de waarheid te achterhalen
hoe gaat dat gezegde ook alweer .. al is de leugen nog zo snel ..beetje tijd is meestal alles wat je nodig hebt
komt vanzelf boven

vaak ook de opmerking gekregen "je ziet er helemaal niet zo ziek uit"
en hoe vind jij dat ik er dan uit had moeten zien ?
mensen schijnen alleen het doemscenario in hun hoofd te hebben en de rest "kan niet" klopt niet bij het beeld wat ze hebben
of hun beeld nu realistisch is of niet

sorry dan voor mijn relaas , maar zeker op inet , zeker na een bepaald topic word er soms zo snel getwijfeld aan mensen
zoals nu in een topic over een gestolen paard , kind word direct voor leugenaar uitgemaakt , kan me daar zo pissig om maken
rellers vind ik dat , ook al mocht het anders in elkaar zitten, paard is weg en zij maakt zich zorgen
ter overvloede : nee zou niet weten waarom iemand daar over zou liegen en zoekt hulp
nou geef deze of reageer dan niet , dingen als oh wat erg zijn erg lief maar ook niet behulpzaam maar vele malen minder erg
heb van de zomer op bed ook weer gemekrt dat een muur vol kaarten veel leuker is om naar te kijken dan een kale muur
doet een mens goed tw weten dat er ook nog positief denkende mensen zijn
vervuil het topic niet , een leugenaar loopt toch wel uiteindelijk tegen de wand
en dan kan je ook niet , bedoeld of niet , iemand onnodig zeer doen
want wat heeft dat voor nut?

laat de penny lekker haar zwarte hengst temmen , so what als het blijkt om een doodmakke 30 jarige vos shet blijkt te gaan
daar heeft de rest van de wereld echt geen hinder aan
"vroeger" gniffelde je dan en gaf raad , want de vraag was meestal wel een serieusbedoelde
al was het waarschijnlijk vaak veel minder heftig dan werd voorgesteld. penny kreeg hulp
al was het maar om de ah arme pony en verzorgstertje te behouden voor rare dingen

bokt was een mooie plek waar je veel raad en daad kon vragen en vinden
mensen hun gevoel / verhaal kwijt konden
goede discussies werden gevoerd door mensen die verschillende trainings / rij methoden / verzorg methoden er op na hielden
met enig respect voor elkaars mening
waar veel ervaren mensen zo eerlijk mogelijk naar eigen geweten probeerden te helpen
ook soms geintjes (groente soep/bakkabouters ) of goedbedoelde verkeerde raad omdat de ervaring simpel weg (nog) ontbrak al dan niet door pennys , door "de zoekers" "de jenners" "de stokers" word dat steeds lastiger om in een topic eventueel voor jou fijne raad te vinden ,zeker voor de zoekers / vragers is het soms lastig de helft van een topic eruit te filteren voor die ene voor jou misschien werkende tip
jammer ..

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:33

De duimen worden alsmaar groter en groter. Het lijkt soms wel een wedstrijd wie met het zieligste verhaal komt en daarmee de meeste aandacht naar zich toe weet te trekken.