Misschien snap ik het niet helemaal. Dan zou ik het fijn vinden als iemand het me duidelijk kan maken.
Ik heb net een berichtje in een topic geplaatst. Kijk ik even later en zie dat dat berichtje weg is. Zonder dat er zo een groene balk van een moderator bij staat. Gebeurt dit vaker? Krijg je niet een pb ofzo van een moderator als ze je bericht weghalen zonder groene balk? Nu is mijn bericht weg enals ik niet gekeken had, had ik het niet geweten. Is het vreemd dat ik dit raar vind?
Maar dan krijg je het als schrijver dus wel te horen? Ik kreeg ook wel een pb maar nadat het bericht weg was en nadat ik dit topic had geopend. Kreeg ik die pb dan vanuit dit topic of is het standaard dat er een pb gestuurd wordt in zo'n geval???
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-11-11 00:35
Waar mogelijk is proberen we pb's te sturen. Ooit is dat helaas niet om te doen (wanneer er veel berichten verwijderd zijn van veel gebruikers) en dan wordt het middels een moderatoropmerking kenbaar gemaakt, maar de voorkeur is nog altijd om het persoonlijk via pb te doen.
RelarDevi
Geplaatst: 03-11-11 00:36
Volgens mij is het standaard dat je een pbtje krijgt als je berichtje is verwijderd. Ik zou het alleen anders doen en een hulk in topic plaatsen. Want dan kun je meteen zien dat modjes weer aan het poetsen zijn geweest.
Het zou in ieder geval een stuk duidelijker zijn dan. Ik kreeg nu na 10 minuten ofzo een pb. In die tijd had ik dus al een topic geopend omdat ik er niks van snapte. Met een groene balk zou ik dit topic niet geopend hebben.
Daarbij weten anderen nu niet dat er in het topic berichten verwijderd zijn die ze misschien eerder al gelezen hadden. Heb dat wel eens gehad in een ander topic. Geen bericht van mezelf maar ik had echt zoiets van: ik had dat toch net echt gezien? Begin ik nu al een beetje seniel te worden? Vond dat iig verwarrend.
ElineS
Geplaatst: 03-11-11 09:06
Neonlight schreef:
Dat heeft niet altijd toegevoegde waarde en het hangt van de aard van de berichten af die verwijderd zijn.
Dus de ene keer word er een groene balk geplaatst en de andere keer word er weg gepoetst en krijgt men PB?
Waarom word daarin geen rechte lijn getrokken? Dus of een groene balk of PB en geen keuze uit beide opties. Dat is veel duidelijker.
Sowieso vind ik het plaatsen van een groene balk persoonlijk veel fijner. Zo kan iedereen meteen zien dat er iets uit het topic gehaald is en is het niet verwarrend voor de posters en de mee-lezers.
Ik snap ook niet waarom er zou worden gekozen voor de tweede optie, verwijderen en een PB sturen. Dat komt op mij over alsof het bericht zo stilletjes en anoniem mogelijk moet worden weg gesluisd en daar ben ik geen fan van.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-11-11 09:34
Omdat moderatoropmerkingen ook storend kunnen zijn in een topic. En als er een enkel offtopic bericht in staat bijvoorbeeld, waar niet in gereageerd is, die er nog maar kort staat, waar bij verwijdering geen verwarring in een discussie ontstaat, waarom dan een storende moderatoropmerking plaatsen? Of bij bijvoorbeeld spam-berichten? Bovendien gaat het voornamelijk de mensen aan waarvan het bericht verwijderd wordt en niet de toevallige meelezers. Een pb geeft nog altijd de voorkeur. Als je bijvoorbeeld het enige bericht van iemand in een topic verwijderd, is het topic ook weg uit de eigen berichten en wordt een eventuele moderatoropmerking ook niet gezien, dus die persoon heeft er dan ook geen weet van dat zijn/haar bericht verwijderd is. Een pb is dan wel zo netjes, en toch een stuk persoonlijker dan een moderatoropmerking.
Voor een moderatoropmerking wordt gekozen als het iedereen aan gaat en mensen uit het hele topic aangesproken dienen te worden vanwege berichten tegen de regels, om sluiting van een topic te voorkomen. En een moderatoropmerking zal zeker niet standaard gebruikt worden, aangezien de voorkeur nog altijd naar persoonlijke communicatie gaat.
RelarDevi
Geplaatst: 03-11-11 12:37
Ik vind de manier van Fok erg fijn.. Ze plaatsen gewoon neer: 'berichten van MoonChloe, Robeer verwijderd.' (En dat is niet middels een groene hulk, nee. Dat hoeft niet.. Gewoon een simpel, bescheiden berichtje.. )
Dan weet iedereen meteen waar de berichtjes zijn gebleven.