Alleen maar negatieve ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Alleen maar negatieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:56

Omdat ik een goede ervaring met een online ruitershop had, wilde ik dit graag delen, omdat ik vind dat zulke webshops ook een warme douche kunnen gebruiken.

Ik zie hier zo vaak topics voorbij komen van "ervaring met die of die" of "ervaring met Piafferuitersport" etc, waarin vervolgens geklaagd en complimenten gemaakt word, maar zodra ik een positief topic open over een webshop die naar mijn idee heel klantvriendelijk gehandeld heeft, word mijn topic verwijderd..

Apart is dat. Met als reden "Dat ik geen advertentie voor een ander mag plaatsen".. ehh... >;) :?

Wat is er mis met een warm compliment? Moet het altijd maar negatieve aandacht zijn?

LadyMadonna

Re: Alleen maar negatieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:57

al contact met die mod opgenomen?
Volgens mij heb ik je berichtje gister zien staan, en sorry, maar ik vond het gewoon standaard service, niks bijzonders, eigenlijk....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:02

nee hoor er zijn wel zeker positieve berichten over shops
kijk maar eens bij western en hoe veel mensen over evelien van euro horse denkt
bijna niks anders dan lof! (en dat verdiend ze ook)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:03

Gaat er toch niet om of het een standaard service is of niet. Het gaat erom dat je ook weleens iets mag zeggen als het positief is, en niet altijd alleen maar negatief.

Dus hierbij de vraag, waarom mogen topics over negatieve ervaringen wel geopend worden, en positieve niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:05

Positieve topics mogen wel geplaatst worden, maar dan moet het ook wel iets bijzonders zijn en iets toe te voegen hebben. Naar mijn mening was dat met jou bericht niet het geval.
Maar goed, nogmaals, heb je de mod die jou bericht verwijdert heeft om opheldering gevraagd?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:08

Ja, die zegt dat ik geen advertentie mag plaatsen, zoals ik al in de openings post zei.

Positieve feedback heeft altijd wat toe te voegen, zowel voor nieuwe klanten als het bedrijf zelf.

Als iemand een complimentje maakt over je broek zeg je dan ook "Sorry hoor, maar dit heeft totaal geen meerwaarde, en voegt helemaal niets toe"?

Apart :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:13

Maar wat heeft een complimentje over mijn broek voor meerwaarde voor de lezer?
Wat heeft een lezer eraan dat jij schrijft dat ik zo'n mooie broek heb?
Als het nou zo zou zijn dat er iets gruwelijk verkeerd is gelopen en wat vervolgens op een hele nette manier is recht gezet vind ik het nog wat anders. Maar een topic openen dat ik zúlke mooie dekens heb gezien bij shop ABC... tja, dat is simpelweg reclame maken.

Het is anders als iemand vraagt waar ze hele mooie dekens kunnen vinden en ik antwoord met: heb je al weleens bij ABC gekeken?

En de mod zegt dat je geen advertentie mag plaatsen... dan kan je om opheldering vragen dat het niet als advertentie bedoelt is en waarom zij dat zo ziet :)*

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:34

Ik snap wel dat een positieve ervaring over een winkel snel kan lijken op reclame :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:38

vindt het een leuk initiatief TS :j
Er staan meer dan genoeg topics op bokt die geen meerwaarde hebben.
Snap wel dat het overkomt als reclame. Als jij een positieve ervaring hebt zou
ik ook sneller bij zo'n winkel kijken dus wat dat betreft maak je idd reclame ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:30

Uiteraard is het toegestaan om positieve ervaringen te delen :)
Het 'probleem' is alleen dat we niet toe kunnen staan dat voor elke positieve ervaring een apart topic op EA geopend wordt. Wanneer we dat toe zouden staan dan komt het advertentiegedeelte vol te staan met complimenten en daar is het niet voor bedoeld. Je kunt er ook bijna geen grens in trekken. Door hoeveel gebruikers mag er een apart topic geopend worden en hoe vaak mag dat dan? Mag het alleen voor bedrijven of mag je ook over een bokker waarmee je een leuke transactie gehad hebt een topic openen?
Ik denk dat het niet wenselijk is als we dat allemaal toe gaan staan op EA omdat daarmee de verkooptopics overschaduwd worden.

Wanneer er om ervaringen gevraagd wordt met bijv. een bepaalde webshop dan is dat een mooie gelegenheid om zoiets aan te kaarten. Daarnaast mogen positieve ervaringen ook in het profiel geplaatst worden of bijv. in een HK-topic waar je vaste poster bent.

Op termijn willen we graag een feedbacksysteem introduceren waarbij je aan kunt geven wat je (ver)koopervaringen zijn met een bepaalde Bokker. Dat zou dan ook een mooie plek zijn om je tevredenheid kenbaar te maken.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:22

Oscar schreef:
Op termijn willen we graag een feedbacksysteem introduceren waarbij je aan kunt geven wat je (ver)koopervaringen zijn met een bepaalde Bokker. Dat zou dan ook een mooie plek zijn om je tevredenheid kenbaar te maken.

Ik wilde al reageren, maar toen zag ik je laatste zin! Dat is zeker een goed idee, ik zat zelf te denken aan een apart subforum waarin je je (ver)koopervaringen kunt delen, dan wel goed, dan wel slecht. Want als je ziet hoeveel negatieve ervaringen er besproken worden tegen hoeveel positieve is dat eigenlijk best sneu. :)

Bedankt voor je bericht!!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:27

stef schreef:
Maar wat heeft een complimentje over mijn broek voor meerwaarde voor de lezer?
Wat heeft een lezer eraan dat jij schrijft dat ik zo'n mooie broek heb?
Als het nou zo zou zijn dat er iets gruwelijk verkeerd is gelopen en wat vervolgens op een hele nette manier is recht gezet vind ik het nog wat anders. Maar een topic openen dat ik zúlke mooie dekens heb gezien bij shop ABC... tja, dat is simpelweg reclame maken.

Ik heb nergens geplaatst dat ik een mooie deken heb gezien bij een shop..
Niet allemaal dingen erbij gaan verzinnen hoor.

Je punt is nu wel duidelijk, al heb ik het idee dat je punt vrij weinig te maken heeft met dit topic, dus ik verzoek je vriendelijk om gewoon on-topic te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:48

Het is ontopic, en het is mijn mening. Dat dat niet jou mening is kan ik niks aan doen, maar heeft niks met offtopic te maken.
Overigens geef ik een voorbeeld, dat lijkt me duidelijk...

Over een subforum: Centraal topic kan je misschien proberen, subforum kan je vergeten (zeg ik uit ervaring)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:40

Anders wordt het hele gedeelte met dit soort berichten overspoelt.
Het idee is volgens mij dat het écht wat toe te voegen heeft, niet alleen snelle service (bijv.) :)