Citaat:== Kenmerken ==
Dwerggroei is op te splitsen in 4 verschillende types:
'''Type 1: Diastrophia'''
letterlijk vertaald: Verdraaide ledematen.
Deze dieren zijn de karakteristieke dwergen. Bolle rug, vergroeide benen, koehakkig, etc. Deze dieren hebben over het algemeen zeer specifieke zorg en hulpmiddelen nodig als speciale hoefschoenen, spalken, etc.
'''Type 2: Achondroplasia'''
Grofweg vertaald: Korte uiteinden. Opvallend is dat de benen beduidend korter zijn en dat de oren zeer klein zijn. Dit terwijl hoofd, hals en romp wel de normale verhouding heeft
'''Type 3: Brachiocephalia'''
Letterlijke vertaling: Groot hoofd.
Paarden zijn zeer klein van stuk, met een opvallend groot, bol hoofd.
'''Type 4: Hypochondrogenesis'''
Hypochondrogenesis is een afwijking in de botstructuur. Buiten dat de ledematen korter dan gebruikelijk zijn, ontwikkeld ook de ruggegraat zich niet optimaal. De borstkas is qua grootte onderontwikkeld, terlijk de longen en het hart wel het normale formaat hebben. Paarden met Hypochondrogenesis worden over het algemeen niet oud.
Hypochondrogenesis komt ook bij mensen voor.
De zin waar ik vooral op vast loop: Literally meaning “twisted limb”, these types of horse dwarfs are characterized by a roached-back with protruding spine, deformed leg bones, cow hocks and leg ligament anomalies.
iemand hier een idee voor om dit correct te vertalen? Aangezien ik niet uit de vertaling kom, kan ik het ook niet naar eigen woorden zetten