Topic wordt op slot gegooid wegens "stemmen werven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Topic wordt op slot gegooid wegens "stemmen werven"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:55

Goh, open je eens een "gezellig" topic over een wedstrijd met de vraag of er ook anderen meedoen. Staat er toevallig je link bij zodat anderen je ingestuurde foto (entry) kunnen zien, wordt hij op slot gegooid wegens "stemmen werven". :n
Totaal niet de intentie om stemmen te werven, ik heb er zelf net zo goed een hekel aan als anderen dat vragen/spammen. Maar nee, op Bokt wordt uitgegaan van het meest negatieve uit de mens, dus direct een ander de schuld geven dat je stemmen werft en op slot met dat ontzettend foute topic wat zo zwaar de regels (die er niet eens zijn hierover/zeer slecht te vinden zijn bij LZP) overtreedt. :=
[LZP] Fjällräven Contest: winteravontuur in het noorden

Moderators zijn m.i. geen politiekorps maar mensen die helpen de sfeer op het forum te behouden en de kaftopics van de korentopics te scheiden. Ach, misschien ben ik gewoon te aardig en moet je de boeman uithangen hier op Bokt, wie zal het zeggen. :)

Adem in, adem uit :D *frustratie kwijt*

Iris82

Re: Topic wordt op slot gegooid wegens "stemmen werven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:58

Ik vind het vervelend voor je dat jouw topic op slot is gegaan, maar ik ben wel van mening dat de moderators 1 lijn moeten trekken. Referral links zijn niet toegestaan, ook al heb je er geen intentie mee om stemmen te trekken. Is er geen andere manier om jouw foto te laten zien dan via een reflink dan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:02

Als je extra toelichting wilt dan zou ik de betrokken moderator een bericht sturen. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:03

Ik snap het ook wel :) Als je het nu zo bedoelt of niet, het is ongeveer hetzelfde als verdoken reclame, en daarin trekken mods één lijn. Anders gaat iedereen op die manier proberen een topic te plaatsen, met wèl echt de bedoeling om op die manier stiekem te zeggen "en nu je er toch bent, stem er dan maar op". Leg dan maar eens uit waarom jouw topic wel mocht blijven staan en de latere niet :) . Ik weet iig dat als ik iets dolgraag wilde winnen en ik wist dat op deze manier een topic bleef staan, ik er zeker mis/gebruik van had gemaakt.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:18

Jammer dat de grens wordt getrokken omdat anderen er misbruik van willen/kunnen/gaan maken. Andere manier om de foto te laten zien is er niet, foto staat niet op deze pc, maar blijkbaar is de stijl van de gemiddelde gebruiker zo laag op Bokt dat de moderators genoodzaakt zijn alle topics op slot te gooien waar een link in staat..
Ik vind het bedroevend, maar wens jullie allen succes en ga me nu weer even vermaken op Reddit. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:36

Puissance schreef:
dus direct een ander de schuld geven dat je stemmen werft en op slot met dat ontzettend foute topic wat zo zwaar de regels (die er niet eens zijn hierover/zeer slecht te vinden zijn bij LZP) overtreedt.

Heb je al in de Boktregels bij punt 9 gekeken, en die ook even uitgeklapt?

Citaat:
Referral topics en wedstrijden
Topics die alleen voor de topicstarter van belang zijn en voor de rest van Bokt geen waarde hebben gaan ook op slot. Dit geldt met name voor ‘referral links’, links waarvoor een gebruiker als er op geklikt wordt wat krijgt, bijvoorbeeld credits. Ook als je meedoet aan een wedstrijd en stemmen nodig hebt om te winnen mag je geen topic openen daarvoor, weer om dezelfde reden: het topic heeft alleen voor jou zin, de rest van Bokt heeft er niets aan.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:48

Die heb ik niet bij de forumregels van LZP kunnen vinden nee.
Plus dat het niet relevant is; in de startpost kun je lezen dat ik me juist afvraag of er Bokkers zijn die ook meedoen, ben benieuwd naar hun motivatie en foto/video. Dat heeft voor mij in de wedstrijdzin geen toevoegende waarde, maar je mag hier helaas blijkbaar niet benieuwd zijn of er andere forumgenoten meedoen.
Plus dat je veel meer moet doen dan op de link klikken om te stemmen (inloggen met Facebook en bevestigen).
Ik zie nergens in mijn topic staan "Stem op mij, hier is link x". Ik heb namelijk een hekel aan mensen die daarover zeuren en ik heb er een fijner gevoel bij als mensen zelf bepalen of zij op mij stemmen in plaats van onbekenden te "dwingen". Ik vind dat jullie in dit geval de plank hebben misgeslagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:53

Dit is niet specifiek voor 1 forum maar voor heel bokt, vandaar dat het niet in de forumregels van LZP staat maar in de algehele boktregels, die voor alle subfora gelden.
En jouw intensie is anders, maar er zijn in het verleden al veel verkapte "stem op mij" topics geopend die in een dergelijk jasje gestoken zijn zoals jij je topic geopend hebt. Om dit te voorkomen worden ook dit soort topics dus gesloten.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:55

Mods moeten gewoon 1 lijn trekken, en het is inderdaad jammer dat de goeien onder de kwaaien moeten lijden, maar zo is het in het echte leven helaas ook.

Misschien kun je de betreffende mod even een PBtje sturen? Als het je echt om het kletsen over de wedstrijd gaat, dan kun je wellicht je link eruit laten halen zodat het topic gewoon weer open kan :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:13

Naar mijn weten is het algemeen bekend dat stemmen werven niet mag.

Had je een topic geopend met alleen de info over de wedstrijd, was het geen probleem geweest.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:52

Ik ben degene die het topic heeft gesloten en zoals je in de regels kunt lezen, die inderdaad forumbreed gelden, is het niet toegestaan om dit soort stem-op-mij topics te openen.
Door de link van je eigen foto in je post mee te nemen, door te zeggen wat je er mee kunt winnen en door aan te geven dat je nog weinig stemmen hebt...dat alles maakt dat je bericht niet alleen door ons, maar ook door anderen gezien wordt als stemmen werven. En dat mag niet en dus is het topic op slot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:29

Tja.. Er wordt een lijn getrokken :)