Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Domesco schreef:Dat is zoveel in de (paardenwereld). Waarom jezelf kwetsbaar opstellen als je het ook met een smoesje beter kan laten klinken?
moelly schreef:Ja, dat ben ik met je eens.
Bokt kan soms erg naar uit de hoek komen, maar ik denk dat het belangrijk is om ook te kunnen toegeven dat de mens nog kan leren van anderen.
Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
moelly schreef:Domesco schreef:Dat is zoveel in de (paardenwereld). Waarom jezelf kwetsbaar opstellen als je het ook met een smoesje beter kan laten klinken?
Hier ben ik het dus echt niet mee eens.
Een smoes verzinnen is in mijn ogen gewoon keihard tegen iemand liegen, en niet de waarheid 'een beetje omdraaien'.
Oftewel: fout. In mijn ogen dan.
iLOVEVIDO schreef:Maar Maar Maar...
Wat ik ook soms zie, is dat bokt nogal fel kan reageren. En dat veel mensen het dan goed proberen te praten... Valt dat dan ook onder smoesjes?
merrieveulen schreef:meest irritant vind ik als je the obvious aankaart, en iemand heeft daar dan een smoes voor die gewoon niet waar is.
bijv. 'zadel ligt niet goed', 'oh mijn zadelmaker vindt van wel', en er is nooit een zadelmaker bijgeweest. da's regelrecht liegen,.
Daphne__ schreef:Ik snap het wel
Op bokt kún je bijna niet meer eerlijk zeggen hoe je met je paard werkt, want als het mensen niet aanstaat word je zo snel mogelijk de grond in getrapt.
Mij interesseerd het geen ene moer, als ik MIJN paard een schop onder z'n kont wil geven als 'ie zich misdraagt dan doe ik dat, maar kan me ook voorstellen dat mensen zeggen dat ze het anders aangepakt hebben.
Zoiezo vind ik het knap dat JIJ vanaf jou computer kunt beoordelen of iemand een smoes verteld, of dat het waarheid is? Als ik zeg dat ik krom op m'n paard zit omdat m'n benen pijn doen en ik die wil ontzien door zo te gaan zitten... hoe kun jij dan weten of het waarheid is of niet?