Persoonlijke aanval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Persoonlijke aanval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:33

Zo...papagroom is weer terug na een ban van een week wegens een persoonlijke aanval,die overigens nooit heeft plaatsgevonden.
Begrijpme goed,ikneem dat sportief op hoor,maarrrr,vraag me wel sterk af hoe in hemels naam wordt bepaald ,wat een persoonlijke aan val is.
In mijn geval was het slechts een sarcastische opmerking aan het adres van slimmerik....dit kan moeilijk als aanval worden gezien aangezien ik in het gewraakte topic,notabene aan de kant van slimmerik stond.
Ander voorbeeld is dat electra 63 een waarschuwing krijgt,na aanlijding van een opmerking aan mijn adres,en dat terwijl ik dat absoluut niet als kwetsend ervaar.
Nog stugger,dat is voor ons de normale omgangs vorm.

Zou het niet wat zijn dat een tem op een aanval uitsluitend serieus in behandeling wordt genomen,als hij afkomstig is van de belaagde..

Sani

Re: Persoonlijke aanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:35

Ik ken de situatie waarin het is voorgevallen niet, maar heb je contact gehad met de bezwaarscommissie hierover?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:36

Sani schreef:
Ik ken de situatie waarin het is voorgevallen niet, maar heb je contact gehad met de bezwaarscommissie hierover?

Ik heb niet het idee dat die het anders zien als de mod`s

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:37

Tja, je kan zeuren wat je wilt maar veranderen doet het toch niet ;) Hou je dus maar gewoon gedeist, 't zal allemaal wel meevallen en na zo'n ban lijkt het me niet slim meteen wéér oude koeien uit de sloot te gaan halen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:37

In het geval dat je het echt niet eens bent met een sanctie is het toch echt het best om contact op te nemen met de desbetreffende mod of de bezwaarcommissie imo :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:38

Niet geschoten is altijd mis, lijkt mij bij het contact opnemen met de commissie.

Daarnaast is het dacht ik de functie van de Bezwaarscommissie om onpartijdig naar een situatie te kijken?
Of vergis ik mij daarin? :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:41

je topic staat al 5 hele minuten :+

nee hoor doen ze niks aan, hun wil is wet, eerst een ban en dan naar bed

en bespreken mag ook niet zoals nu dus je topic gaat dicht
ja stel je voor die vuile was komt buiten he :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:45

Ojajoh, dat vind ik wel een beetje kort door de bocht.

Ik snap heel goed dat de mod's hun best doen om de orde te handhaven. Dat het soms onterecht is, dat kan gebeuren.
Maar ik zou er dan voor kiezen om het uit te praten met de mod's inplaats van hier te gaan melden.

TS ik denk dat je het, het beste met de bezwaar comisie erover kan hebben.
Laatst bijgewerkt door Jespri op 18-10-11 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:45

Ojajoh schreef:
je topic staat al 5 hele minuten :+

en bespreken mag ook niet zoals nu dus je topic gaat dicht
ja stel je voor die vuile was komt buiten he :+

Het gaat mij niet eens zo zeer om die ban...maar vind wel dat in het geval van een persoonlijke aanval,de zogenaamde belaagde,zou moeten kunnen zeggen of hij/zij dit ook als een aanval ervaart.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:47

of dat de bezwaarscommisie daar 't zelfde over denkt dat weet je niet. Nooit geschoten altijd mis (volgens mij werd dat al eerder gezegt) stuur slimmerik een pb vraag of dat zij (is een zij toch?) het wel of niet als aanvallend ervaarde, wellicht dat ze ook even een pb willen sturen naar of desbetreffende mod of bezwaarscommissie.

doet me trouwens aan iets denken, iemand die heeft eens in een topic een afschuwelijk bericht naar mij gestuurd waarin ik me dan maar moest gaan verhangen oh en hij zou wel de moeite voor me doen om een gat voor me te graven. En dat was serieus bedoelt... wat is ermee gedaan?... verwijdert door de mods... that's it! de persoon in kwestie heeft zeker geen ban gekregen en volgens mij geen eens een ow....
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 18-10-11 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:48

ik heb geen idee wat er voorgevallen is...kan ik dat ergens vinden?
Je hebt dus het idee dat je onterecht een ban hebt gehad?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:50

Jespri schreef:
Ojajoh, dat vind ik wel een beetje kort door de bocht.

.

niet als je de voorgeschiedenis kent ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:52

Ohjajo wil je deze zin
Citaat:
voor mij iets duidelijker uitlegen?

Het lijkt namelijk net of je vind dat de mod's niet naar je luisteren?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:53

Ik vind al snel dat bokkers roepen dat als ze het niet zint of hun gelijk niet krijgen dat het een persoonlijke aanval is. Ik vraag me dan altijd af waar, hoe en waarom?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:54

Weet je, PP, imo heb je gelijk maar wat schiet je er mee op? In het echte leven kun je met echte mensen een gesprek aangaan en dit soort zaken uitpraten en een oplossing zoeken. Op Bokt bestaat dat niet, censuur en geen democratie zijn hier de vuistregels. En dan heb je 2 keuzes; óf net zolang schoppen dat je weer wordt geband óf je erbij neerleggen. Bij dat laatste heb je dan opnieuw 2 keuzes; je past je aan aan het bokt-regime of je komt hier niet weer.

Je vorige topic 'Wie mis je het meest' ging ook op slot uit angst voor een staatsgreep. Zonde, het had juist goodwill voor de mods kunnen kweeken. In de echte wereld durven veel leiders dat aan, in Bokt land niet. Het zij zo.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:54

Jespri schreef:
Ohjajo wil je deze zin
Citaat:
voor mij iets duidelijker uitlegen?

Het lijkt namelijk net of je vind dat de mod's niet naar je luisteren?

heb je drie uurtjes? :Y)

in bepaalde gevallen niet ,nee

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:57

Ik oordeel niet, heb de situatie niet meegemaakt dus onterecht van ons om er een idee over te hebben.
Anders moet je alle partijen hun verhaal laten doen aan de bezwaarscomissie papagroom

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:58

Eigenlijk heb ik ook heet idee dat het weinig zin heeeft om naar de bezwaarcommissie te stappen daar ze deel uit maken van hetzelf team. Ik heb meegekregen wat er is gebeurt en vond de ban nogal overtrokken...maar das mijn bescheiden mening;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:58

geerke schreef:
ik heb geen idee wat er voorgevallen is...kan ik dat ergens vinden?
Je hebt dus het idee dat je onterecht een ban hebt gehad?

Terecht of onterecht doet niet terzake.....een persoonlijke aanval is pas een aanval ,als hij zo ervaren wordt......ik heb er een beetje problemen mee dat iemand een tem uit kan geven terwijl een bericht niet voor hem bedoeld is .
MAW,wie bepaalt hoe ,wat wel of niet een bedoelde aanval is.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:00

Tja ik zou zeggen bezwaarcommissie al betwijfel ik of ze er nu nog wat mee doen.
Verder verbaas ik me soms over wat wel en niet toelaatbaar word gevonden, ik weet wel de post waarom je was geband (uiteindelijk) en nee die vond ik zeker geen ban waard.
Daarintegen kom ik soms pers. aanvallen tegen in topics die echt niet door de beugel kunnen waarbij er niet geband worden...
Vraag me dan ook echt soms af waar de 1 lijn nou getrokken word door de mods?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:02

Welcome back papagroom, heb je gemist de afgelopen week.

En niet beginnen over de penny want dat wordt als kwetsend ervaren. Nou vind ik de Penny toevallig een heel leuk blad en ben ik weer gekwests dat andere dat niet vinden. ;(

Geen verwijzigengen naar namen in je posts: dat iemand een slimmerik is of dat er storm op komst is enz. enz.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:02

NoGo schreef:

ja daar zijn ook al topics over geweest, die is er niet :Y)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:03

NoGo schreef:
Tja ik zou zeggen bezwaarcommissie al betwijfel ik of ze er nu nog wat mee doen.
Verder verbaas ik me soms over wat wel en niet toelaatbaar word gevonden, ik weet wel de post waarom je was geband (uiteindelijk) en nee die vond ik zeker geen ban waard.
Daarintegen kom ik soms pers. aanvallen tegen in topics die echt niet door de beugel kunnen waarbij er niet geband worden...

In mijn ogen wordt er dat niet, sommige leden schijnen simpelweg meer te kunnen zeggen dan anderen. En daar gaat het mis in mijn ogen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:05

Anne_GTI schreef:
Welcome back papagroom, heb je gemist de afgelopen week.

En niet beginnen over de penny want dat wordt als kwetsend ervaren. Nou vind ik de Penny toevallig een heel leuk blad en ben ik weer gekwests dat andere dat niet vinden. ;(

Geen verwijzigengen naar namen in je posts: dat iemand een slimmerik is of dat er storm op komst is enz. enz.

oei glad ijs zo hoor

En ojajoh en pussinboots: best raar toch eigelijk als groot forum dat de 1 meer mag zeggen dan een ander?
ga gelijk is even zoeken wat mods in de andere topics zetten als antwoord

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:06

Ojajoh schreef:
heb je drie uurtjes? :Y)

in bepaalde gevallen niet ,nee

Jammer dat je deze ervaring hebt met de mod's, ik ben tot nu toe wel altijd tevreden geweest.

Ik heb ook een keer een ''conflict'' gehad heb toen een ow gehad voor pesten. Begreep het toen helemaal niet, ben er toen ook verder op in gegaan. Toen snapte ik ze heel goed, en ben blij dat ik er toen op in ben gegaan waardoor ik geleerd heb van de fout die ik toen gemaakt hebt.

Ik heb geen idee hoe de mod's reageren als ze een tem krijgen. Ik neem aan dat ze wel goed onderzoek doen, aangezien een ban toch wel ''serieus'' is.

Als de mods niet vragen naar de ervaring van de ander (of zij/hij het als een aanval heeft ervaren), ben ik het er wel mee eens dat ze dit zouden moeten doen. Al zit daar ook een maar aan. Want misschien durft de gene die het als aanval heeft ervaren er niet voor uit te komen omdat, hij/zij bang is hiermee ''achtervolgd'' te gaan worden.
Laatst bijgewerkt door Jespri op 19-10-11 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt