splitsen van interessante onderwerpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

splitsen van interessante onderwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 13:16

Soms heb je wel eens dat een topic begint over iets maar uiteindelijk offtopic eindigt met een interessant onderwerp. Het topic gaat dan logischerwijs op slot, omdat het offtopic is.
Is het mogelijk om dan misschien te splitsen en er een nieuw topic van te maken? Zo zal het eerste topic weer on-topic worden en zal over het tweede onderwerp doorgediscussieerd kunnen worden... Volgens mij zijn dat twee vliegen in 1 klap?

Apple

Re: splitsen van interessante onderwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:27

Soms is dat wel mogelijk ja en dan gebeurd dat ook :-)

Soms is dat helaas niet mogelijk omdat dan het topic alle samenhang verliest (het tweede 'discussietopic' heeft dan bijvoorbeeld een heel raar begin).
Hangt er dus een beetje vanaf hoe het loopt of het gesplitst wordt, of er berichten verwijderd worden (en het oorspronkelijke topic verder kan gaan) of dat er een slotje komt. In geval van een slotje of van verwijderde berichten wordt er vaak genoemd dat er een nieuw topic over het discussie onderwerp geopend kan worden :-) .

Dit hangt echter ook weer af van het onderdeel op het forum :-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 13:31

Maar met een beginpost van een mod bijvoorbeeld waarin staat dat het gesplitst is met een mooie intro is het toch wel mogelijk? Of kan dat niet?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:35

Het is niet mogelijk om boven een post een nieuwe post te zetten. Daarnaast is het voor een moderator lastig om dan een mooie intro te schrijven dat de essentie van het topic doorgeeft. Het is dan beter dat degenen die het een interessante discussie vinden daar een zinnige beginpost bij formuleren :-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 13:38

oke, dat vroeg ik me af inderdaad.
Wellicht kan er vaker gekeken worden naar de mogelijkheid om te splitsen. Zie nu toch wel regelmatig dat een topic op slot gaat omdat het offtopic is, terwijl ik denk dat het regelmatig best interessant dingen zijn..